|
کدخبر: 105836

مهمترین رویکرد وزارت صمت در ۹۹

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای مدیران معاونت امور صنایع با تاکید بر پایش مستمر وضعیت صنایع در بخش‌های مختلف صنعتی اعلام کرد: مدیریت واردات، توسعه صادرات و حمایت حداکثری از توان ساخت داخل مهم‌ترین رویکرد وزارت صمت در امسال است.

صنعت و معدن مهمترین رویکرد وزارت صمت در ۹۹

مهدی صادقی نیارکی در این نشست که با حضور محبوبه فکوری سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و نمایندگانی از معاونت طرح و برنامه و موسسه مطالعات وپژوهش‌های بازرگانی برگزار شد، به تحلیل نحوه اجرای مدیریت واردات در بخش‌های مختلف صنعتی پرداخت وگفت: فهرستی از محصولات وارداتی که قابلیت ساخت با کیفیت وکمیت مناسب در کشور را دارا هستند، احصاء و براساس این لیست اصلاح وبازنگری در تعرفه‌ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲هزار ردیف تعرفه در راستای حمایت از تولید داخلی ممنوع شده و تولید این محصولات وارداتی توسط صنعتگران داخلی انجام شده است.

صادقی نیارکی در ادامه کاهش ارزبری را از دیگر سیاست‌های مورد تاکید این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با تمرکز بر روی تولید محصولات وارداتی که توانمندی و دانش آن در داخل کشور وجود دارد، علاوه بر توسعه ظرفیت تولید وایجاد اشتغال، میزان ارزبری برای واردات محصولات نهایی روند کاهشی خواهد گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت در این نشست همچنین از شناسایی نیازهای وارداتی به تفکیک صنایع خبرداد و گفت: برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت به تفکیک داخلی وخارجی در اولویت دفاتر تخصصی بوده و در تلاش هستیم که روند تامین مواد اولیه با بیشترین سرعت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش به تحلیل سیاست رسانه‌ای معاونت امور صنایع پرداخت وخواستار ارائه گزارشی تحلیلی از وضعیت هر صنعت به صورت دوره‌ای شد.

تعامل موثر با اصحاب رسانه و انعکاس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنایع مزیت دار از دیگر نکاتی بود که توسط معاون امور صنایع مورد تاکید قرار گرفت.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها