|
کدخبر: 191855

رهبر انقلاب: دارو به سرعت در اختیار مردم قرار بگیرد

رهبر انقلاب در سخنانی نسبت به وضعیت توزیع دارو و واکسیناسیون در کشور ابراز نگرانی کردند.

سیاست رهبر انقلاب: دارو به سرعت در اختیار مردم قرار بگیرد

رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا به ایراد سخنرانی پرداختند:

در اول جریان کرونا آزمایشهای بیماریابی عمومی رایج شد و این بسیار کار خوبی بود، این کار بایستی انجام بگیرد، یعنی به معنای حقیقی بیفتند، هم شبکه‌ی بهداشت، هم کمک بسیج، در این زمینه فعالیت کنند و بتوانند آزمایش تشخیص بیماری را به صورت رایگان، به صورت وسیع برای همه فراهم کنند.

امروز برای همه فراهم نیست، مشکلاتی هست، هزینه‌هایی هم برای افراد دارد، برای بعضی هزینه‌های سنگینی هم دارد. جوری باشد که همه‌ی مردم بتوانند بیماریابی و آزمایشهای مربوط به تشخیص بیماری برای همه باشد. این البته بیمه‌ها باید کمک کنند، دولت هم باید کمک کند که این قضیه پیش برود و انجام بگیرد.

رهبر انقلاب در ادامه فرمودند: با اخلال در شبکه توزیع دارو برخورد کنید/ دارو باید در اختیار مردم قرار بگیرد

می‌شنویم که دارو در داروخانه‌ ها یا بیمارستان ها نیست یا کم است یا به زحمت به دست می‌ آید اما در بازار آزاد با چند برابر قیمت است

اگر این راست هست، این نشان‌ دهنده‌ی مشکل اساسی در شبکه‌ توزیع است.

باید حتماً با این مسئله برخورد بشود و جلوی آن گرفته بشود. دارو باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

بخشی از مشکل امروز کرونا، ناشی از رعایت نکردن شیوه‌ نامه‌ هاست. مردم عزیز با همان حساسیت ماه‌ های اول، شیوه‌ نامه‌ ها را به‌طور کامل رعایت کنند تا جان و سلامتی خودشان و دیگران به خطر نیفتد.

طبق گفته صاحب‌ نظران، دو سه ماه تحمل محدودیت‌ها و رعایت کامل شیوه‌ نامه‌ ها موجب فروکش کردن بیماری و تنفس کادر درمان می‌ شود.

ان‌ شاءالله با همت دست‌اندرکاران، تا چند ماه دیگر واکسن به بهترین وجه در اختیار مردم قرار می‌ گیرد و پس از  آن، حتی با وجود بیماری، بحران و خطر مرگ‌ و میر و مصیبت‌ زده شدن خانواده‌ ها کاهش خواهد یافت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها