|
کدخبر: 115756

آغاز بررسی صلاحیت مدرس خیابانی در مجلس

بررسی صلاحیت حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سیاست آغاز بررسی صلاحیت مدرس خیابانی در مجلس

جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز به کار کرد، در جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان قرار است صلاحیت حسین مدرس خیابانی را بررسی کنند.

در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت یک ساعت وقت برای دفاع رئیس‌جمهوری پیش‌بینی شده که امروز به جای رئیس‌جمهوری معاون اول رئیس‌جمهوری در مجلس حضور یافته است. به گفته محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با توجه به اینکه در آیین‌نامه داخلی مجلس به صراحت آمده که رئیس‌جمهوری باید در نشست رای اعتماد به وزرا نطق کند، معاون اول امکان نطق ندارد و تنها موافقان و مخالفان به ایراد نکته نظرت خود می‌پردازند.

سپس دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق هر کدام به مدت یک ربع فرصت صحبت دارند که می‌توانند بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهند.

همچنین وزیر پیشنهادی نبه مدت نیم ساعت برای ارائه‌ی برنامه‌ها و دفاع از صلاحیت خود فرصت دارد و نهایتا صلاحیت وزیر پیشنهادی به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته خواهد شد.

حسین مدرس خیابانی که طی سه ماه اخیر سرپرستی وزارت صمت را بر عهده داشت، حدود ۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسوولیت‌هایی چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیر کل تامین و توزیع کالا، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور داشته است.

 وی همچنین نزدیک به ۱۰ سال بعنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتور سازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات را در کارنامه خود دارد.

رئیس‌جمهوری هفته گذشته حسین مدرس خیابانی را به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

نمایندگان امروز بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم، و همچنین بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را در دستور کار دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر