|
کدخبر: 166492

برنامه سعید محمد برای یارانه ها در صورت پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰

سعید محمد پیرامون بحث یارانه ها گفت: درمورد یارانه ها برنامه ریزی ای که کردیم این است که نباید قطع شود، چون خیلی از مردم زیر خط فقر هستند. اما یکی از برنامه ریزی هایی که میتوانیم انجام دهیم ایجاد یک دیتا بیس و یک بیگ دیتایی هست.

سیاست داخلی برنامه سعید محمد برای یارانه ها در صورت پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم تصریح کرد: این ها راهکارهایی هست که در کشورما مغفول مانده، چون ما فرمانده جنگ اقتصادی در کشور نداریم؛ یعنی وزارت‌خانه ها همه سعی میکنند کارشان را درست انجام دهند ولی به عنوان یک جزیره!

سعید محمد پیرامون بحث یارانه ها گفت: درمورد یارانه ها برنامه ریزی ای که کردیم این است که نباید قطع شود، چون خیلی از مردم زیر خط فقر هستند. اما یکی از برنامه ریزی هایی که میتوانیم انجام دهیم ایجاد یک دیتا بیس و یک بیگ دیتایی هست. اینکه بتوانیم هشتاد و پنج میلیون ایرانی را در آنجا به نمایش بگذاریم و تمام اطلاعات درآمدی، سرمایه ای، اموال منقول و غیر منقول آنها را در آنجا ثبت و ضبط کنیم. این خیلی به ما کمک میکند، چون ما الآن آمار دقیقی از وضعیت مردم نداریم و شفاف‌سازی هم به ضرر خیلی هاست و خیلی ها جلوگیری میکنند که این اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: ما برنامه مان این است که ابتدا برویم به سمت تشکیل این مجموعه و بتوانیم وضعیت افراد را رصد بکنیم. علاوه بر آن شیوه  مالیات گیری را از بنگاه ها به سمت افراد ببریم و تمامی دارایی ها و اموال را در آنجا بتوانیم رصد کنیم. همچنین برای خیلی مواد مثل بنزین این امکان وجود دارد که آن را به صورت سهمیه فردی بدهیم و افراد بتوانند آن را در بعضی فضاها معامله کنند.

محمد افزود: سیستم بانکداری ما مشکل عمده دارد. اول اینکه بانکهای ما به ماشین خلق نقدینگی تبدیل شده اند و یک بخش عمده ی این نقدینگی به سبب چاپ کردن پول است. دومین موضوعی که در مورد بانکها مدنظر است این است که تسهیلاتی که بانکها میدهند، آن ها را به یک بنگاه اقتصادی تبدیل کرده و عملا کار دلالی انجام می دهند. 

 

منبع: فارس
  • چنگیز ارسالی در

    نامزدی که به یارانه فکر کند از نظر فکری واقعا در حد پایین قرار دارد چرا که مشکلا ت خیلی بزرگتری وجود دارد

    • شاهرخ ارسالی در

      خواهشا کمی ملاحظه کن داداش نامزدی که به یارانه ها فکر کنه تخضص ندارد اخه بشر این هم شد نظردهی ، اولا شما و کل همشهری های شما جمع بشوند به اندازه تحصیلات دکترسعید محمد نمی رسید ، اسم خاتم و پروژه هاش رو بخواهی بنویسی والله از تعجب زبان شما دور گردن شما زیگزاد میچرخه..... دفعه ی اخر باشه چنین نظری میدی....

  • ناشناس ارسالی در

    کشور داری فقط احمدی نژاد بلده والسلام ای نا نامزدها درحد وزیر هم نیسن

ارسال نظر