|
کدخبر: 159319

روحانی خطاب به امریکا: خجالت نکشید

روحانی گفت: ما در برابر کاخ سفید بارها به صراحت اعلام کرده ایم که به قانون برگردید. خجالت نکشید و به قانون برگردید و امروز و فردا نکنید.

سیاست داخلی روحانی خطاب به امریکا: خجالت نکشید

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات وزیران اظهار کرد: اگر ما بعثت پیامبر را به تعبیر امام به عنوان بزرگترین روز تاریخ و حادثه بعثت را عظیم‌ترین حادثه در تاریخ می‌دانیم این بعثت باید ما را مبعوث کند و روح ما را برانگیزد همانطور که پیامبر بزرگ و مرد خدا مبعوث شد و جامعه را به حرکت در آورد.

 روحانی اضافه کرد: امروز هم درد جامعه و مشکلات جامعه ما با نگاه به غار حرا و بعثت پیامبر قابل حل است و نه با نگاه غربی و نه نگاه شرقی و نگاهی که از جانب پیامبر بود می‌تواند ما را متحول و یکپارچه کند.

وی تصریح کرد: در کارهای مهم نظر مردم را اصل بدانیم همانطور که پیغمبر نظر مردم را اصل می‌دانست حتی جایی که نظرش چیز دیگری بود وقتی همه مردم در امور دنیوی و زندگی مردم، چیزی می‌گفتند، نظر آنها را بر نظر شخص خودش مقدم می‌دانست. این مشورتی که خداوند به پیغمبر امر کرد امروز برای ما هم هست و ما هم بر همان مبنا باید حرکت کنیم.

 رئیس‌جمهوری اضافه کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی بود که خود را به عنوان خادم مردم دانست و اداره کشور را از آن مردم دانست و انتخابات را راه اصلی برای مدیریت کشور پذیرفت و با انتخاب مردم کسی که منتخب می‌شود به نظر او و نظر جمع و نظر مردم احترام گذاشت، آن وقت به راحتی می‌توانیم از همه مشکلات و پیچ و خم هایی که امروز پیش روی ما هست، عبور کنیم.

 روحانی گفت: هرجا مردم با نظام بودند و هر جا نظام در خدمت مردم بود هر کجا نظام و مردم یک راه را انتخاب کردند، پیروز شدند و هر کجا خدای ناکرده فاصله‌ای بین نظر مردم و نظام و مسئولان ایجاد شد همه ضرر کردند و همه شکست خوردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران اظهار کرد: ما در برابر کاخ سفید بارها به صراحت اعلام کرده ایم که به قانون برگردید. خجالت نکشید و به قانون برگردید و امروز و فردا نکنید.

وی خاطرنشان کرد: بدانید با بازگشت شما به تعهدات ما هم بلافاصله به تعهدات بر می گردیم.

رییس جمهور گفت: شرایط برای اینکه ۷ کشور به تعهد قبل برگردند آماده است، جز اینکه آمریکا در بازگشت به تعهدی که آن را نقض کرده پیشقدم باشد.

 

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها