|
کدخبر: 32019

کمپینی به سبک‌ شفاجو

«یک‌قدم‌بیشتر» در دنیای استارت‌آپ‌ها+ روزشمار هفته سلامت

این روزها کمپین یک قدم بیشتر به همت یکی از استارت‌آپ‌های حوزه سلامت و به مناسبت هفته سلامت در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است.

گسترش نیوز: هر سال نخستین هفته از اردیبهشت ماه به نام «هفته سلامت» نام‌گذاری می‌شود. امسال نیز به رسم هر سال، در ایران هفته سلامت برپاست. براساس اعلام عباس زارع نژاد، مشاور وزیر بهداشت هفته سلامت سال جاری با شعار «سلامت برای همه» و با موضوع «پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا» برگزار شده تا به این ترتیب به ایجاد فرهنگ سلامت در جامعه کمک بیشتری کند.

piaderavi.jpg

به منظور افزایش فرهنگ سلامت در جامعه، استارت‌آپ‌های زیادی وارد میدان عمل شده‌اند. یکی از این استارت‌آپ‌های سلامت محور، استارت‌آپ شفاجو است که با این روزها با برپایی کمپین #یک_قدم_بیشتر در شبکه‌های اجتماعی، سعی دارد ورزش پیاده‌روی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کند.

این کمپین با هدف ترویج و فرهنگسازی ورزش پیاده‌روی و خود مراقبتی اجرا می‌شود. چرا که این روزها پیاده‌روی یکی از بهترین و ارزان‌ترین ورزش‌های عمومی به شمار می‌آید. برای همگام شدن با این کمپین می‌توان با دانلود اپلیکیشن شفاجو از سیب اپ یا کافه بازار، وارد قسمت قدم شمار شود تا قدمهایتان شمرده شود.

سوگول ثابت‌فر، مدیر و موسس استارت‌آپ شفاجو درباره این کمپین می‌نویسد:

sabetfar.jpg

«امروزه روز آنچه بیش از هر چیز از آن گریزی نیست ورود فناوری به تمامی شئون زندگیست که تمامی ابعاد زندگی‌ آدمی را تحت تاثیر خود گذاشته است. تنها راه مواجه با این پدیده استفاده بهینه از فناوری و بهر‌ه‌گیری خلاقانه از این پدیده مدرن است. اما آنچه در این بین خالی است وجود شرکت‌‌های نوپا و به اصطلاح استارت‌آپی است که این خلا را باید خوبی پر کنند. در زمینه‌ی پزشکی شرکت‌های نوپایی در این اواخر پا به عرصه‌ نهادند که با اطلاع‌رسانی ساده ولی خلاق سعی در بهبود وضعیت پزشکی انسان‌های این دیار را دارند.

در این میان شفاجو توانسته بیش از سایرین در این زمینه نقش ایفا کند. این استارت‌آپ با گردآوری و هم‌افزایی چندین جوان خلاق و با ارائه کمپین‌هایی سعی در بهبود شاخص‌های سلامت در هر زمینه‌ای دارد که به فراخور رخدادهای تقویمی و مناسبت‌ها این کمپین‌ها شکل می‌گیرند و محتوای مربوطه نیز تئوریزه می‌شود و در یک بستر خاص به مخاطبین عرضه می‌شود. درباره این کمپین باید بگویم که می‌دانیم پیاده ‌روی روزانه در مقایسه با ورزش‌های سنگین مزایای بیشتری برای سلامتی دارد. این ورزش سبک نه تنها به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید، بلکه سبب می‌شود که خوب هم به نظر برسید. به خاطر داشته باشید ورزش لزوما نباید سخت و دشوار باشد. انجام هر روزه‌ی یک پیاده‌روی ساده و سریع می‌تواند سلامتی شما را بهبود بخشد. بر همین اساس هم کمپین یک قدم بیشتر در تلاش است تا فرهتگ پیاده روی را به فرهنگی عمومی تبدیل کند.»

هفته سلامت از یکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا هفتم اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد. گفتنی است که هر یک از روزهای این هفته به یک نام خاص و مرتبط با حوزه سلامت نام‌گذاری شده است. روز شمار هفته سلامت شنبه، اول اردبیهشت، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت؛ حق مردم، مسئولیت حکومت یکشنبه، دوم اردیبهشت، سلامت برای همه، در همه جا دوشنبه، سوم اردیبهشت، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد و مسئولیت پذیری نهادهای سه شنبه، چهارم اردیبهشت، حمایت از فقرا در دسترسی به خدمات سلامت موثر چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، ترویج سبک زندگی سلامت محور پنج شنبه، ششم اردیبهشت، اجتماعی شدن سلامت؛ انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی جمعه، هفتم اردیبهشت، منابع پایدار، جامعه سالم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها