|
کدخبر: 57191

اختصاصی گسترش‌نیوز:

معرفی۷شغل پردرآمد با سرمایه کم

امروزه کسب‌وکارهای زیادی وجود دارد که بسیاری از ما علاقه‌مندیم در آنها سرمایه‌گذاری کنیم و در کنار شغلی که داریم منبع درآمدی دیگری برای خود ایجاد کنیم. اما قبل از راه‌اندازی هر کسب‌وکاری آنچه بیش از هر سؤال دیگری ذهن ما را به خود مشغول می‌کند سرمایه لازم برای شروع آن است، سرمایه‌ای که گاهی آن‌قدر زیاد است که ما را اصل موضوع یعنی همان راه‌اندازی کسب‌وکار پشیمان می‌کند.

گسترش‌نیوز: بر خلاف تصور بسیاری از مردم که فکر می‌کنند برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار معمولاً به چند صد میلیون بودجه و امکانات نیاز است مشاغل زیادی هم هستند که با سرمایه‌هایی بسیار کمتر از چند صد میلیون می‌توان آنها را ایجاد کرد و از آنها درآمد میلیونی کسب کرد. در ادامه این گزارش تعدادی از این مشاغل را به شما معرفی می‌کنیم:

karafarini.jpg

  • فروش کتاب‌های دست‌دوم

این روزها با گران شدن کاغذ کتاب‌های نو هم نسبت به قبل گران‌تر شده‌اند. در چنین شرایطی کتاب‌های دست‌دوم با توجه به نرخ پایین‌ترشان می‌توانند مشتری بیشتری نسبت به کتاب‌های نو داشته باشند. اگر در قفسه کتاب‌خانه شما کتاب دست‌دومی وجود دارد که قصد استفاده از آنها را ندارید، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های فعال برای فروختن آنها استفاده کنید.

  • حضور در جمعه‌بازار یا بازارچه محلی

اگر اهل کارهای هنری هستید و می‌توانید دست سازه‌هایی مثل زیورآلات یا حتی وسایل تزئینی خانه را بسازید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آنها را در بازارچه‌های محلی به فروش برسانید. معمولاً برای حضور در این بازارچه‌ها برپاکنندگان آنها اجاره بسیار کمی از شما دریافت می‌کنند و با فروش اجناستان می‌توانید روزانه تا صد هزار تومان درآمد داشته باشید.

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی

امروزه حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و همیشه به روز بودن کمک زیادی به ادامه حیات موفق کسب‌وکارها می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و یا افراد مشهور وقت چندانی برای به روز نگه‌داشتن و مدیریت صفحات اجتماعی خود ندارند ولی حاضرند به افرادی که از پیچ‌وخم فضای مجازی سر درمی‌آورند پول خوبی پرداخت کنند تا صفحاتشان را در فضای مجازی مدیریت کنند. اگر از فضای مجازی و برنامه‌هایی مثل اینستاگرام، پینترست، فیس‌بوک و... خوب سر درمی‌آورید به این شغل فکر می‌کنید. مدیریت شبکه‌های اجتماعی کار نسبتاً ساده‌ای است که می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد.

  • تولید محتوا

این روزها پیدا کردن یک محتوای خوب و تولید آن به یک چالش اساسی برای بسیاری از کسب‌وکارها و افراد تبدیل شده است و تقریباً همه به‌نوعی با تولید محتوا درگیر هستند. بنابراین تولید محتوا بازار کار خوبی دارد و اگر مهارت کافی داشته باشید می‌توانید درآمد خوبی هم کسب کنید. تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک اینترنت با سرعت بالا. البته بد نیست یادآوری کنیم محتوا انواع گوناگونی دارد از محتوای نوشتاری گرفته تا محتوای صوتی، محتوای ویدئویی و محتوای تصویری.

  • ساخت دست سازه‌های زینتی

حتماً در اطراف خود بانوانی را می‌بینید که تمایل زیادی به استفاده از زیورآلات دارند و اتفاقاً دوست دارند زیورآلات خود را مدام عوض کنند و از زیورآلات تکراری استفاده نکنند. این روزها با گران شدن طلا بازار زیورآلات ارزان‌تر داغ شده است. بد نیست بدانید برنامه‌های آموزشی رایگانی هم در اینترنت وجود دارد که ساخت این زیورآلات را آموزش می‌دهد. اگر به کارهای هنری علاقه‌مندید بد نیست این ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار با سرمایه کم را امتحان کنید.

  • عکاسی

علیرغم این‌که گوشی‌های موبایل، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند، ولی هیچ‌گاه جای یک عکاس خوب که مهارت بالایی دارد را نمی‌گیرند. مردم این موضوع را می‌دانند و برای عکاسان ماهری ‌ارزش بسیاری قائل هستند و حاضرند پول خوبی هم پرداخت کنند.

  • ساخت انیمیشن

با توسعه استفاده از فضاهای مجازی در بسیاری از کسب‌وکارها، ، ساخت انیمیشن و بازی به‌سرعت در حال رشد است. اگر به ساخت انیمیشن و بازی علاقه‌مندید می‌توانید با استفاده از منابع آنلاینی که به‌راحتی در دسترس است آن را فراگیرید و با ساخت انیمیشن‌ پول خوبی به‌دست آوردید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها