|
کدخبر: 60594

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

۵ استارتاپ ایده‌آل برای خوش قدوقامت‌ها

استیشن اف یک مرکز رشد در پاریس است که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پردیس شرکت‌های نوپا (استارتاپ‌ها) در جهان نام برده می‌شود. در این گزارش تعدادی از استارتاپ‌های موفق و مشهور ورزشی این پردیس فناوری را معرفی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: استیشن‌اف بزرگ‌ترین مجموعه استارتاپی در جهان است که با جذب تیم‌های موفق استارتاپی در سراسر جهان امکانات لازم برای رشد و پیشرفت آنها را فراهم می‌کند. مدیریت این مجموعه بین‌المللی ، که شاید بتوان آن را سیلیکون ولی دوم نامید، را بانویی ایرانی به نام رکسانا ورزا بر عهده دارد.

در ادامه این گزارش ۵ استارتاپ موفق ورزشی در سال۲۰۱۸ که در استیشن‌اف پاریس به ترویج سبک زندگی سالم و ورزش پرداخته‌اند را معرفی می‌کنیم؛

sportsstartups.jpeg

Torqlabs

این استارتاپ برای تحرک بیشتر افراد طراحی شده است؛ به‌گونه‌ای که مفاصل زانو و ران کمترین آسیب را ببینند و از تضعیف آنها به دلیل کم‌تحرکی جلوگیری می‌کند.

Torqstartup.jpg

این استارتاپ در ژوئیه سال۲۰۱۸ میلادی با ایده دو نفر در استیشن‌اف شروع به کار کرد. پس از مدتی یک طراح فرانسوی به تیم دونفره آنها اضافه شد تا کمک کند محصول آنها تجاری‌سازی شود. محصولی که این تیم استارتاپی طراحی کرده یک قطعه الکترونیکی است که داخل آن چند سنسور قرار داده شده است. این دستگاه در کنار زانو یا ران پا قرار می‌گیرد و به کسی که در حال پیاده‌روی یا دویدن است کمک می‌کند تا توجه بیشتری به حرکات پا و گام‌های خود داشته باشد. اگر پا در حین انجام حرکت در معرض آسیب قرار بگیرد فورا به صاحب خود هشدار می‌دهد. این دستگاه کمک قابل‌توجهی می‌کند تا ورزشکاران خود را از خطر آسیب‌دیدگی مصون بدارند.

این استارتاپ ورزشی به‌عنوان یکی از سه شرکت برتر ورزشی در اجلاس جهانی وب(Web Summit) ،که در لیسبون پرتغال برگزار شد، انتخاب شد.

Krank

اگر از پیدا کردن هم‌تیمی و سروسامان دادن یک تیم برای فوتبال بازی کردن خسته شده‌اید و ترجیح می‌دهید به‌جای زنگ زدن و هماهنگی کردن با دوستان و رفیقانتان خودتان تنهایی بدوید، کلوب آنلاین Krank شما را از این تصمیمتان منصرف خواهد کرد. این استارتاپ یک اپ موبایل طراحی کرده است که تنها با دو کلیک می‌توانید به تیم‌های فوتبالی که دوروبرتان تشکیل‌شده بپیوندید و فوتبال بازی کنید. این استارتاپ توانسته ۱۰۰هزار نفر را برای ساماندهی یک تیم فوتبال به یکدیگر وصل کند و هر ماه چیزی در حدود ۱۰هزار نفر با استفاده از این اپلیکیشین تیم محبوب خود را می‌یابند و فوتبال بازی می‌کنند.

Fiters

این استارتاپ برنامه‌ای طراحی کرده است که عذر و بهانه‌‌های برای ورزش نکردن باقی نمی‌گذارد. کسانی که از برنامه Fiters استفاده می‌کنند می‌توانند به فهرستی از مربیان ورزش و بدن‌سازی دسترسی پیدا کنند و زمان‌های خالی هر مربی را برای رزرو کردن مشاهده کنند. جالب است که کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه در هر جایی که مایل‌اند مثل دفتر کار، خانه خودشان یا حتی خانه دوستانشان، به‌تنهایی یا با چند نفر دیگر با مربی محبوبشان وقتی را رزرو کنند و به ورزش بپردازند.

fitersstartup1.jpg

این استارتاپ به جذب مشتریان خانگی و فردی اکتفا نکرده و با مجموعه‌های بزرگ مثل هتل‌ها وارد قرارداد شده و به آنها خدمات ورزشی ارائه می‌کند.

Yogowo

این استارتاپ یک اپلیکیشین موبایل طراحی کرده است که برقراری ارتباط مستقیم و بی‌واسطه بین مربیان ورزش حرفه‌ای و افرادی که مایل هستند ورزش کنند ولی وقت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند فراهم می‌کند. این استارتاپ تلاش دارد تا نگرانی و استرس افراد از اینکه به کدام ورزشگاه بروند، چه ورزشی برایشان مناسب است، با چه مربی برنامه‌های ورزشی خود را پیش ببرند و حتی اینکه چه ساعتی از روز را ورزش کنند از بین ببرد.

Yogowostartup.jpg

این اپلیکیشن قابلیت‌هایی مثل برنامه‌زمانبدی، امکان رزرو کردن با مربیان ورزش یا کنسل کردن زمان‌ رزرو شده و تغییر ساعت و یا حتی تغییر مربی را دارد. این اپ موبایلی ذهن افراد را از هر دغدغه‌ای خالی می‌کند تا بتوانند بدون نگرانی با مربی محبوب خود برای ورزش کردن ارتباط بگیرند و تمام تمرکز خود را بر موضوع ورزش روزانه و مستمر متمرکز کنند.

Révèle

این استارتاپ نخستین برند ورزشی که فقط به زنان اختصاص دارد را ایجاد کرده است.

امروزه تمایل زنان به ورزشی‌های رزمی و سنگین که در آن امکان برخوردهای جسمی سنگینی وجود دارد افزایش یافته است. علی‌رغم افزایش تعداد و علاقه زنان به این نوع ورزش‌ها هنوز وسایل و لباس‌های مناسب برای حفاظت از اندام زنان در برابر ضربات این ورزش‌ها طراحی نشده است.

Revelestartup.jpg

این شرکت دانش‌بنیان لباسی را طراحی کرده است که از فناوری جذب شوک و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و می‌تواند از بدن زنان در برابر ضربات ورزش‌های رزمی محافظت کند. این محصول زنان را برای انجام پرقدرت ورزش‌هایی مثل راگبی، بوکس و …آماده می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها