|
کدخبر: 57281

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

بزرگ‌ترین رویداد فناورانه کشور برگزار می‌شود

نمایشگاه الکامپ امسال با شعار« آینده بهتر» در فضایی حدوداً ۳۰هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه برگزار خواهد شد. معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، امیر ناظمی و محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور روز شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد به تشریح جزییاتی درباره بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ پرداختند و به سؤالات اهالی رسانه پاسخ دادند.

گسترش‌‌نیوز: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه الکامپ انعکاسی از جامعه ماست گفت: در نمایشگاه الکامپ امسال اپراتورها، بانک‌ها، شرکت‌های سخت‌افزاری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حضور دارند.

elecamp.jpg

ناظمی نیز به سالن دولت الکترونیک در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال به سازمان‌ها و نهادهای دولتی که بیشترین رشد الکترونیکی شدن خدمات را داشته‌اند غرفه مستقلی اختصاص خواهیم داد. وی در ادامه با بیان اینکه «خدمات‌محور بودن» سازمان‌های دولتی مهم‌ترین موضوعی است که درنمایشگاه الکامپ امسال به آن توجه خواهد شد ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای دولتی نباید صرفاً به معرفی خود بپردازند بلکه فعالیت اصلی آنها باید معرفی خدماتی باشدکه به مردم ارائه می‌کنند. در ادامه این نشست بخش‌های مختلف این نمایشگاه شامل: الکامپ ترند، الکامپ جابز، الکامپ استارز تشریح شد.

داوری الکامپ استارز ۲۰۱۹

در این نشست فرآیند داوری الکامپ استارز با توضیح اینکه داوری در بستری الکترونیکی انجام خواهد شد و ۵۰ داور این فرآیند را به‌صورت آنلاین انجام خواهد داد، تشریح شد و به جوایز۲۵ میلیونی برای مقام اول و جوایز۱۵ و ۱۰ میلیون تومانی برای مقام‌های دوم و سوم به همراه ۱۰ کمک‌هزینه سفر برای حضور در جشنواره‌های خارجی اشاره شد.

کاهش چشمگیر دخالت دولت در نمایشگاه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات به کاهش چشمگیر دخالت در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را کردیم تا میزان حضور و دخالت دولت در نمایشگاه الکامپ را کم کنیم و تصمیم‌گیری نهایی را بر عهده سازمان نظام صنفی یارانه‌ای کشور واگذار کردیم. رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در همین باره ادامه داد: البته هدف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزاری الکامپ نیست و الکامپ ابزاری برای توسعه بازار شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

ممنوعیت توزیع بروشور کاغذی سازمان‌های دولتی

امیر ناظمی در بخش دیگری از سخنان خود به ممنوعیت توزیع بروشور کاغذی در الکامپ اشاره کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه توزیع بروشور از سوی دستگاه‌های دولتی ممنوع شده تا از محیط‌زیست حمایت شود البته این درخواست صرفاً به دلیل حمایت از محیط‌زیست نیست و ما فکر می‌کنیم وقتی دستگاه‌های دولتی به تشریح دست آورده‌ای الکترونیکی خود می‌پردازند شایسته نیست از کاغذ هم برای توضیح عملکرد خود استفاده کنند. رئیس سازمان فناوری اطلاعت ادامه داد: ما این درخواست را به دستگاه‌ها داده‌ایم و دستگاه‌های مربوطه باید محلی را بر روی وب‌سایت خود مشخص کنند و بروشور و محتوای تبلیغاتی خود را در قالب پی‌دی‌اف برای بازدیدکنندگان ارائه دهند.

سالن صندوق‌های فروشگاهی در نمایشگاه الکامپ

ناظمی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار صندوق‌های نمایشگاهی در سالنی در نمایشگاه الکامپ حضور خواهند داشت گفت: امسال بخش صندوق‌های فروشگاهی بنا بر درخواستی که به کمیسیون سازمان نظام صنفی داده شده، دایر خواهد شد، قانون مربوط به صندوق‌های فروشگاهی سال گذشته تصویب شد و بر اساس آن فروشگاه‌ها به‌طور مستقیم به سازمان امور مالیاتی کشور متصل شده‌اند.

دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه امسال حضور دارند

امیر ناظمی درباره حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها در نمایشگاه الکامپ۲۰۱۹ گفت: تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها در سالن استارز در نمایشگاه الکامپ امسال حضور خواهند داشت.

حضور دانش‌آموزان در الکامپ ۲۰۱۹

امیر ناظمی در پایان نشست خبری روز جاری به حضور دانش‌آموزان در الکامپ امسال برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای را با مدارس در زمینه کدنویسی آغاز کردیم و در نهایت ۱۰ تیم برتر دانش‌آموزی در انتهای این طرح انتخاب شدند تا در نیواستارز در قالب ۱۰ میز بتوانند دست‌آوردهای خود را تشریح کنند و بیاموزند چگونه باید محصولات خود را عرضه کنند و این فرصت امکان بسیار خوبی است که در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده است.

در انتها محمدباقر اثنی‌عشری تصریح کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای برگزاری الکامپ کارمندی استخدام نمی‌کند و همه افراد داوطلبانه در این رویداد فناورانه فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها