|
کدخبر: 172352

سود چشمگیر در انتظار برندگان این محصول ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در تازه‌ترین پیش فروش خود که شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه کلید می‌خورد دنا پلاس توربو اتوماتیک و ۳ محصول دیگر را به متقاضیان عرضه کرده است. نرخ مصوب این خودرو با نرخ بازار آن تفاوت قابل توجهی دارد.

خودرو سود چشمگیر در انتظار برندگان این محصول ایران خودرو

شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شاهد ثبت نام مرحله دیگری از پیش فروش ایران خودرو خواهیم بود. این بار پیش فروش ایران خودرو به صورت تحویل فوری نیست و موعد تحویل خودروها حدود ۱۰ ماه بعد آغاز می‌شود به این معنی که تحویل خودروها از فروردین تا خرداد ۱۴۰۱ خواهد بود.

چهار محصول ایران خودرو در این نوبت از پیش فروش به متقاضیان عرضه شده است که شاخص‌ترین و از میان آنها دنا پلاس توربو اتوماتیک است. علت شاخص بودن این خودرو در جدیدترین پیش فروش ایران خودرو این است که خودروی مذکور جزو خودروهای لوکس داخلی طبقه بندی می‌شود و ضمنا نرخ مصوب دنا پلاس توربور اتوماتیک با نرخ بازار این خودرو تفاوت دارد و برنده قرعه کشی دنا پلاس توربو اتوماتیک سود بیش از چند ده میلیونی خواهد برد.

قیمت مصوب دناپلاس توربو اتوماتیک درحال‌حاضر ۲۹۰ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است. البته در صورت اعمال حدود ۸ درصد افزایش نرخ که اخیرا شورای رقابت برای محصولات ایران خودرو تصویب کرد نرخ این خودرو برای برندگان قرعه کشی حدود ۳۱۴ میلیون تومان تمام خواهد شد.

قیمت بازار دنا پلاس توربو اتوماتیک اکنون در بازار حدود ۳۶۰ میلیون تومان است. با فرض ثابت ماندن نرخ مصوب این خودرو تا موعد تحویل و ثبات در نرخ بازار دنا پلاس توربو اتومات، سود برنده قرعه کشی این خودرو ۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

نکته مهم در پیش فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک

این نکته را نباید فراموش کرد که در قرارداد پیش فروش با موعد یکساله درج می‌شود نرخ خودرو در زمان تحویل بر اساس نرخ مصوب خودرو زمان تحویل اعمال می‌شود و نه نرخ مصوب خودرو در زمان ثبت نام. بنابراین چنانچه در طول یکسال پیش رو نرخ مصوب این خودرو افزایش شدیدی داشته باشد، پیش خرید‌کنندگان دچار زیان می‌شوند. این اتفاقی است که در قرعه کشی‌های یکسال خصوصا برای خودروهایی مثل شاهین و کوئیک تجربه شده است.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها