|
کدخبر: 172070

ریزش معنادار قیمت پژو پارس و ۲۰۶ در بازار + آخرین نرخ ها

بررسی های انجام شده در بازار خودرو حکایت از آن دارد که قیمت سبد ۲۰ خودرو داخلی پرفروش از جمله قیمت پژو پارس و پژو ۲۰۶ در تیپ های مختلف در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نسبت به آخرین ماه سال گذشته ، با سقوط ۵ تا ۶/۲ درصدی مواجه شده است.

خودرو ریزش معنادار قیمت پژو پارس و ۲۰۶ در بازار + آخرین نرخ ها

گشت و گزار در بازار خودرو نشان می دهد انتظار برای کاهش قیمت در این بازار موج می زند و با وجود آن که دلار طی هفته جاری روند صعودی داشته اما معامله گران این رفتار دلار را موقتی می دانند. توقع شکل گرفته در بازار خودرو این است که مذاکرات وین به افت دلار در محدود ۱۸ هزار تومان بینجامد و قیمت خودرو نیز با شوک منفی مواجه شود.

علاوه بر این در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نیز به رکود بازار و کاهش قیمت ها دامن زده است. کمترین اثر وعده های انتخاباتی نامزدها مبنی بر سامان دهی بازار خودرو این است که متقاضیان خرید را فعلا از بازار دور کرده و در نبود مشتری، فروشندگان قیمت های کمتری پیشنهاد می کنند.

۲۰ خودرو منتخب که مبنای تهیه این گزارش قرار گرفته‌اند، عبارتند از: پژو ۲۰۶ در سه تیپ ۲ و تیپ ۵ و صندوقدار V۸، پارس در دو مدل ساده و LX، پراید در سه مدل ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲، پژو ۲۰۷ در مدل‌های معمولی و اتومات، کوئیک در دو مدل معمولی و اتومات، ساندرو در مدل‌های معمولی و اتومات، تندر-۹۰، پژو ۴۰۵، رانا، ساینا، سمند و تیبا۲.

متوسط قیمت این سبد خودرویی در اسفند ۹۹ چیزی حدود ۱۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود ، حال آنکه در اردیبهشت۹۹، میانگین قیمت به ۱۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. با این حساب، متوسط قیمت خودرو در بازه زمانی یکم تا هجدهم اردیبهشت و نسبت به کل اسفند ۹۹، کاهش ۲/ ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت انواع پژو پارس در بازار

قیمت پژو پارس سال در مدل ۱۴۰۰ حدود ۲۲۰ میلیون تومان و قیمت این خودرو در مدل ۹۹ حدود ۲۰۸ میلیون تومان است. پژو پارس دوگانه سوز در مدل ۹۹ به قیمت ۲۲۳ میلیون و در مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۲۳۳ میلیون تومان به فروش می رسد. پژو پارس TU۵ نیز در بازار با مدل ۹۹ به قیمت ۲۴۴ میلیون تومان به فروش می رسد در حالی که این خودرو با مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۲۵۵ میلیون تومان قابل خریداری است.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر