|
کدخبر: 170237

واگذاری خودرو با اقساط پنج ساله به این افراد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: دستورات لازم برای واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط ابلاغ شده و بنیاد شهید در حال پیگیری جدی موضوع است.

محمود پاکدل با اشاره واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط گفت: دستور معاون اول رییس جمهور به وزارت صمت جهت واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط ابلاغ شده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای این دستور تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت صمت و دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا منعقد کرده که برابر توافقات انجام‌شده بنیاد شهید و امور ایثارگران اولویت‌های واگذاری خودرو به جانبازان و همچنین نوع خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای دستور معاون اول رییس جمهور نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی با سرپرستان وقت و وزیر صنعت، معدن و تجارت منعقد و مقررشده است واگذاری خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد با اولویت جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاعی صورت گیرد. علاوه بر این دو خودروساز بزرگ کشور متعهد به واگذاری خودرو شده‌اند و نوع خودروی واگذاری نیز در صورت‌جلسات مربوطه مشخص‌شده است.

پاکدل با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای دستور واگذاری خودرو گفت: از آنجا که طبق قانون مسئولیت واگذاری خودرو در حیطه وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است طی چند روز گذشته مهندس اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون اول رییس جمهور و وزیر صمت مجدداً جلساتی داشته‌اند که با دستور معاون اول رییس جمهور به وزیر صمت مقررشده است اقدام لازم به‌منظور اجرایی شدن این موضوع انجام شود.

پاکدل در پایان با بیان اینکه در زمان تدوین بودجه ۱۴۰۰ پیگیری‌های جدی و مذاکره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور تعیین محل تأمین منابع ماده ۴۵ توسط مسئولان بنیاد شهید انجام شد، افزود: نمایندگان محترم مجلس با نگاهی دیگر؛ بند «ز» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را به‌منظور فروش خودرو به جانبازان با تقسیط ۵ ساله به تصویب رساندند. به‌این‌ترتیب ازآنجاکه هرگونه تغییر در این مصوبه نیازمند ارائه طرح توسط نمایندگان محترم و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است. لذا به‌منظور پیشگیری از هرگونه تأخیر، بنیاد شهید دستور معاون رییس جمهور به وزیر صمت برای تأمین خودروی جانبازان را در اولویت کاری قرار داد که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

منبع: مهر
  • محمد کیخا ارسالی در

    سلام احتمالا چند نفر از مسئولان این مصوبه شامل حالشون میشه که پیگیر هستند به محض دریافت باز کنسل میشه مثل سنوات گذشته هر ده سال قرار بود به جانبازان یک خودرو واگذار بشه که رفت به زبالدان تاریخ احمدی‌نژاد هم طرحی داد فقط چند تایی گرفتن بعد کنسل کردن مسئولان خجالت بکشن خیلی خوبه آبروی جانبازان رو بردن هرازگاهی اعلام میکنن مردم فکر میکنن ما هر روز خودرو میگیریم نه اعلام کنید نه بدید

    • محسن ارسالی در

      روغن ریخته نذر مزار میگردد / اگر تحریمها برطرف شود مجبور میشوند خودرو های وطنی را به هر صورت قالب فرمایند

  • حمید ارسالی در

    این عزیزان که از اول جنگ قرار بود بهشان ماشین بدن هنوز تمام نشده که به جانبازان زیر این درصد که زیاد هم هستن برسد

  • ناشناس ارسالی در

    جامعه ایثارگران نردبان مدیران این هست شع ار مسئولان

  • پناهیان ارسالی در

    کاش به بهزیستی هم خودرو معرفی می کرد.
    ددیگه اینقدر واسه این ماشین خرج کردم خسته شدم. نه میشه بفروشم (دستم خالی مشه) نه میشه بخرم (سرمایه ای ندارم)

  • باز نشسته ارسالی در

    جانباز خودرو بی کیفیت آله قتاله برای چی می خا

  • ناشناس ارسالی در

    جانبازان محترم نخریدتاتبعض دربنیادو مجلس ازبین برود

  • ناشناس ارسالی در

    دولت تو این یکماه داره دست و پا میزنند ب را انتخابات.بیاید پول سهام عدالت احمدی ن ژاد را بدید بقیه پیشکش

  • امیر ارسالی در

    آخه خودروسازان به مردم بدهکارند ، اینم د ولت تذویر و دروغ ، در ضمن جانبازان 50 در صد به بالا خودرو تحویل گرفتن چر مردم رو سر کار میذاری خدا داند .شاید میخایی کارم ندان بنیاد بیکار نباشند

ارسال نظر