|
کدخبر: 166732

ساینا و شاهین در آلمان و اسپانیا! / ماجرا چه بود؟

حضور خودروی ایرانی ساینا در چند کشور، تعجب بسیاری را برانگیخته است.

خودرو

در چند ماه گذشته در فضای مجازی ویدیویی از خودرو ساینا در آلمان منتشر شد که بازخورد زیادی داشت. این خودرو که چند سالی است در کشور ساخته می شود گویا اکنون پا به کشورهای دیگر گذاشته و گشت  و گذاری در کشورهای دیگر دارد.

ساینا محصول خودروسازی سایپا است که در ایران جزو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود و تمام اقشار از آن استفاده می کنند اما حضور این خودرو در آلمان اتفاق عجیبی به نظر می‌رسد. عجیب از این نظر که آلمان یکی از کشورهای سازنده معروف خودرو به شمار می رود و برندهای خاص خودرویی در آن حضور دارند و به تبع مردم آن کشور، بیشتر خودروهای ساخت کشور خود را سوار می شوند.

می توان گفت صادرات یکی از مقوله‌های بسیار مهمی است که خودروسازان باید آن را دنبال کنند، اما سوالی که اکنون پیش می آید با توجه به اینکه اولویت خودروسازان باید تامین نیاز داخلی باشد، چرا خودرو را صادر کنند؟

تست تصادف ساینا در آلمان!

یک منبع آگاه درخصوص ماجرای ویدیوی ساینا در آلمان گفت: خودروهای داخلی برای گذراندن تست های فنی به کشورهای دیگر فرستاده می شوند که این خودرو نیز برای تست به این کشور ارسال شده بود.

او بیان کرد: به دلیل وجود آزمایشگاه های مختلف در برخی از کشورها، بعضی از خودروها به دیگر کشورها ارسال می شوند، به طور مثال شاهین به اسپانیا برای تست ارسال شد.

تمامی خودروها برای تست به کشور دیگر ارسال می شوند

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو گفت: اینکه خودرویی در کشور دیگر، به فروش رفته به معنی صادرات این خودرو نیست. ممکن است فردی کلکسیونی از انواع خودروها را داشته و دوست دارد انواع خودروها را جمع آوری کند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: کشوری که مازراتی لوانته را با ماهی 1200 یورو می فروشد و آن را قسطی هم می فروشد، و همچنین افراد ثروتمند زیادی در آنجا زندگی می کنند، به خودرو ساینا نیاز ندارد، تنها می توان گفت که برخی افراد علاقه به جمع آوری انواع خودروها را دارند.

زاوه گفت: همچنین امکان گرفتن مجوز را ندارند و نمی توانند تولید انبوه کنند. اکنون به طور مثال پیکان هم در لندن موجود است، نمی توان گفت که این خودرو را به لندن صادر کرده اند. علاوه بر این خودروهای داخلی برای انجام تست، به کشورهای دیگر فرستاده می شوند که ارزان باشد، به طور مثال اسپانیا یکی از معروف ترین کشورها برای انجام تست خودرو است که تست تصادف را با قیمتی پایین انجام می دهند.

او گفت: نه تنها خودروهای سایپا، بلکه خودروهای ایران خودرو نیز برای دیگر کشورها ارسال می شود و تست تصادف آنها در کشورهای دیگر گرفته می شود به عنوان مثال تست تصادف پژو ۲۰۶ صندوقدار توسط پورشه انجینرین انجام شده است.

گفتنی است، چندی پیش هم اینچنین موضوعی به وجود آمده و خبری از دیگر محصول سایپا در فضای مجازی منتشر شد که این گروه خودروسازی کوئیک را به آفریقا صادر می کند، به دنبال این موضوع علی کریمی سرپرست معاونت صادرات گروه سایپا واکنش به خبر صادرات کوییک به آفریقا نشان داد.

صادرات کوئیک به آفریقا؛ درست یا غلط؟

او گفت: این گروه خودروسازی هنوز هیچ محصولی به آفریقا صادر نکرده، اما یک شرکت در آفریقای جنوبی که مذاکراتی برای صادرات محصولات سایپا با آن صورت گرفته در حال بررسی و مناسب سازی خودرو کوییک برای عرضه در بازار آفریقای جنوبی است.

کریمی، درباره فیلم و عکسی که در فضای مجازی منتشر شده و در آن گروه سایپا مورد هجمه قرار گرفته است، توضیح داد: اخیرا فیلم و عکس‌هایی از یک خودرو کوییک در برخی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده که فرمان آن سمت راست، اما دکمه‌های کنترل آینه و بالابر شیشه‌ها، سمت چپ است.

وی گفت: در این خصوص ابتدا باید تاکید کنم که سایپا هیچ خودرویی به کشور‌های آفریقایی صادر نکرده و انتشار تغییرات کارگاهی توسط شرکت آفریقایی به نام سایپا، کذب و یک بداخلاقی رسانه‌ای است.

کریمی با انتقاد از رسانه‌ها و پیج‌های فضای مجازی که به صورت غیرمستند و با هدف تخریب صنعت خودرو کشور چنین اخبار مضحکی را منتشر می‌کنند، ادامه داد: یک شرکت استارتاپی به نام مورزا چند دستگاه خودرو کوییک را از سایپا خریداری کرده و به عنوان نمونه به زیمباوه و آفریقای جنوبی برده است تا با توجه به نیاز آن کشور‌ها تحقیقات توسعه‌ای متناسب با نیاز خود را روی آن انجام دهد لذا تغییرات صورت گرفته توسط آن‌ها هیچ ارتباطی با گروه خودروسازی سایپا ندارد.

وی با بیان اینکه قرارگیری فرمان خودرو در سمت راست توسط مهندسان شرکت مورزا و به صورت کارگاهی صورت گرفته، افزود: اقدامات این شرکت تنها در مرحله تحقیقاتی است و با تجاری‌سازی فاصله زیادی دارد و اگر قرار باشد تغییراتی روی خودروی کوییک صورت گیرد، سایپا باید آن را تائید کند تا این خودرو بر اساس استاندارد‌های موجود در آفریقای جنوبی عرضه شود.

وی افزود: صادرات یکی از مقوله‌های بسیار مهمی است که گروه خودروسازی سایپا دنبال می‌کند؛ از این رو در راستای توسعه صادرات به کشور‌های آفریقایی همکاری‌های مشترک در حال پیگیری است.

کریمی گفت: در حال حاضر مجموعه سایپا به صورت مستقل پروژه تحقیقاتی برای تولید خودروی فرمان راست ندارد، اما اگر قرار باشد چنین امری پیگیری شود در قالب سرمایه‌گذار مشترک امکان‌پذیر خواهد بود.

حال جدیدترین خبرها حاکی از آن است که این خودروسازی، دیگر محصولاتش را به دیگر کشورها صادر می کنند، برای نمونه ساینا در عراق و تیبا در لبنان حضور دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    بابا برای تست که لب خیابون نمیزارن.
    خیلی ساده س. اینا گردشگران ایرانی هستن که از خاک ترکیه یا روسیه با ماشین خودشو ن تو اروپا سفر میکنن

    • رضا ارسالی در

      سلام
      پلاکش برای برلین هست
      اگ ه مسافر بود باید پلاک کاپوتاژ داشت

    • چنگیز ارسالی در

      مسافر اونقدر خر نیس که به ساینا هزاران ک یلومتر رو بره
      اومم با ماشینی کا ام نیت جاده نداره

    • چنگیز ارسالی در

      مسافر انقدر خر نیس که با ماشینی مثل ساین ا که امنیت جاده نداره هزاران کیلومتر رو بره.ساینا= برادر پراید

    • رضا ارسالی در

      خواهشااین مسخره بازیهارابزارین کناریعنی کارالمان به جایی رسیده که ازمزرخترین خود روهای مااستفاده کنه یابه واقعیت شباهتی ب ه خودروماداشته ویاکاردلالهاسایپاوایرانخو درو هس که به این بهانه قیمت اشغالترین خو درو رابالاببرن

    • سعید ارسالی در

      مرد حسابی میگی برا تست(تست چیه دینن ) ما شین فرستادن آلمان ساینا چیه داره شما ها دروغ زیادی به مردم می زنید این هم روش

    • سایپا ارسالی در

      وا سه ایرانی همینم زیاده

    • جعفر ارسالی در

      اعزای خانوادت؟

    • محسن ارسالی در

      گاری هم برای ایرانی جماعت زیاده

    • ناشناس ارسالی در

      شما خیلی گوه خوردید که اونجا بلرین و اون اشغال ایرانی لیاقت اون پلاک داره

    • Samo ارسالی در

      کار نداره خو پول ایران واسه اون وریا پول خورده شایدم این ماشینارو میخرن میبرن می فروشن ب پول خودشون....نمیدونن ما بدبختای ی داریم ک منت دارن ساینا سوار شن

  • احسان ارسالی در

    به خدا قسم منکه خجالت میکشم که این ماشین هارو صادر کنن کشور دیگه واسه تست یا هر چیز دیگه.کیفیت که هیچ تازه ایران خودرو ب هتره.ولی چیه چهل سال ماشین ها تغییر نکرد ن زشته والله.تمام کمپانی ها هر سال ماشین هایشونو زیباتر میکنن

  • مهدی ارسالی در

    الان بخواطر همین گرون تر میکنن بیچاره مر دم

  • مهندس مهران فروردین ارسالی در

    خب وقتی که قیمت یه ماشین زیر ۱۰ هزار دلار باشه، خصوصاً ساینا که پنج...شش هزار دلار بیشتر نیست در اروپا هم براحتی فروش میره، چون اونجا هیچ ماشینی نیست که قیمتش این باشه، کیفیت ساینا بد هم نیست، استهلاک کم، شتاب و توان موتوری قابل قبول و ...

    • رضا ارسالی در

      با عرض احترام ب نظر شما. باید خدمتتون عرض کنم ک اصلا همچین چیزی نیست
      در اروپا و خود آلمان با 6 تا 10 هزار یورو شما میتونید بهترین ماشین ژاپنی رو تهیه کنید
      مدلهای 2013 ب بالا حتی مدلهای حدود 10 سال کارکرده بنز و بی ام دبلیو
      حالا شما باشید ساینا صفر میخرید یا مثلا مزدا 3 7 الی 8 سال کارکرده

    • امید منصوری ارسالی در

      مهندسی تو مطمعنی من شک دارم

    • مهدی ارسالی در

      من محصولات ایران خودرو وسایپا رو قبول ند ارم ولی خندیدن به جنس ایرانی تو آلمان به هر دلیل نسان دهنده همان اخلاق خود کوچک بینی است . ایسان جواب بدهند در آلمان فقط بنزو پورشه سوار میسن هیچ ماشین دیگه ای نیست؟با خود تحقیری هم به جیی نخواهیم رسی د.

    • Majid ارسالی در

      سلام آقا مهندس خیلی خوش خیالی هااا تو آل مان زندگی کنی صد سال سیاه یک دلارم به ما شین ایرانی پول نمیدی در مقابل اون اپشنای که اونجا ماشینا دارن و ما داریم تو ایرا ن دنده اتونات روندن هنوز ارزوی خیلیاس فق ط بخاطر راحتی بعد میان کلاچ هوشمند جمع ک نید بابا ۹۰٪ماشینای اورپای اتومات هستن ب عد ایران دنده اتومات ۱۰۰ میلیون اختلاف ق یمت داره با دنده معمولی😂😂😂😂

  • محمد ارسالی در

    اگربه کشور دیگه بفرستن مفت می‌فرستند مثل ما نیستند که برای یک پراید قیمت خون باب اشون طلب میکنن

    • احمد ارسالی در

      واقعاهمینطوره.بلانسبت ادم بایدخرباشه بی ام و
      به اون خوشکلی وامکانات بیادم اشین ایرانی سوارشه

    • ناشناس ارسالی در

      آره از اونجایی که ایرانخودرو و سایپا آدم ای خیلی خیلی خیری هستند مفت میفرستند و ب رای این آدما اصلا پول مهم نیست

      واقعا ساده‌این یا خودتونو به سادگی ز دین؟

  • پارس بُد ارسالی در

    باید باهواپیما ازاسمان سرتاسر کشور المان رو منجلاب ریخت که اجازه داده یک خودرو ادم کش وبااین بی کیفیتی وارد کشورش بشه

  • ناشناس ارسالی در

    چراتعجب؟این ماشین های زپرتی خارجی ها تو ایران ول میگردن.چرا خودرو ما خارج نره.

    • نوید ارسالی در

      خودروهای زپرتی خارجی؟!!!!!!!
      بابا تو عجب رویی داری ی دونه تولید داخل ک بتونه جای این زپرتی های خارجی رو بگیره نام ببر
      لابد تیبا کوئیک 151 آپشنال یا 405 و پرشیا
      بمیر بابا

  • ناشناس ارسالی در

    ماشینی که تست میبرن کشورهای دیگه یا صادر میکنن کیفیتی بهتراز خودروهایی داره که د اخل تولید میکنن

  • ناشناس ارسالی در

    ماجرا این است که کمتر از پول یه دوچرخه میفروشن به کشورهای خارجی

  • نوید ارسالی در

    تنها چیزی ک میدونم‌اینه ک خودرویی ک اینج ا ۱۴۰ب ما میدن المان قیمتش‌زیر۱۰۰تومن م یوفته نمیدونم چرا ب خون‌مردم ایران مسئول ین تشنه ان

    • مرصاد ارسالی در

      یکم فکر کنی می‌بینی ارزش پول ایران پایین ‌ه وگرنه اینا بیشرفتر از اونی هستند که ب ه کسی تخفیف بدند

      چرا یکم فک ر نمی‌کنین؟ چرا باید تخفیف بده؟ مگه تو د ستش مونده؟
      همینجا نگه داره تو قرعه کشی ها همدیگه رو به خاطر همون میکشند او نوقت طبق کدوم سیاست ارزون رد کنه بره؟
      مطمئن باشین به عراق و لبنان هم خیلی گرونتر و با دلار میفروشه به خاطر همین صا در میکنه

  • ایران ارسالی در

    صادرات خودرو هنر است که خودرو سازهای ایرانی توانایی اندکی در آن دارند . چون فقط به کلاه گذاشتن بر سر مصرف کننده ی داخلی قانع شده اند .

  • ناشناس ارسالی در

    واقعاً این چطور کشوریه من که از زندگی در
    ایران خسته شدم
    این چه محصولاتیه میفرستن اروپا
    افراد ایران رو به چی ها گره زدن
    خدایا

  • ایرانی ارسالی در

    اولا که نوچ! نتونستی ماست مالی کنی!! دوما ، شما که سازنده ی خودرو هستی و ادعای خودروی وطنی و صددرصد ایرانی داری به فرض صحت حرفت ، چرا تست را در کشور خودت انجام نمیدی؟؟ سوم؛ خودرو های موجود در کشورهای دوست و برادر عراق و لبنان رو چی میگی ، اونها رو برای چه تستی فرستادین؟؟

    • Iran ارسالی در

      ببخشید شما عراق ولبنان وسوریه روهم کشور حساب میکنین

    • مجید ارسالی در

      نمیدونم من دارم خواب میبینم یا دنیا زیرو رو شده!مگر خودروسازان ایران که یه قوطی متحرک رو به اسم اتومبیل باقیمت گذاری نام ردانه،توی عصررقابت خودروسازان دنیا درتول یدتسلا،مادوگانه سوز بودن رو آپشن میدونیم ؛خودرو تست هم میشه!یعنی یه ماشین رو میتر کونن تامقاومت وایمنیش کنترل بشه!چون خودش ون رو مسئول جان انسانهامیدونن؟؟؟
      ماکه عادت داریم به چرت و پرت شنیدن.
      الان دیگه کسی هست که بگه چو ایران نباش د تن من مباد؟؟؟

  • مهرداد ارسالی در

    حتما این آلمان میخواسته کپی کاری کند

  • ناشناس ارسالی در

    اگر برای تست ارسال شده. روند انتخاب و ارسال به چه صورت بوده؟! خودروسازان نشان داده اند که در کارشان هیچ صداقتی نیست. ایا اینهایی که فرستاده اند به صورت تصادفی و از کف تولیدات انتخاب شده اند یا نه یک ماشین سفارشی را مونتاژ و ارسال کرده اند تا بگویند مثلا سه ستاره اروپا را دارد؟ عوام فریبی دیگه بسه خسته شدیم اینقدر که ملت را با گوشهای دراز فرض کردید.
    حرکت با چراغ های خاموش خبر از نامردی می دهد والاسلام.

  • ارش ارسالی در

    خودرو سازی با این کارش میخواد قیمت لگن ه اش رو چند برابر کنه

  • ناشناس ارسالی در

    خارجی ها میخرن واسه اونه مرغ و سگشون ازش استفاده میکنن

  • تیام ارسالی در

    این ماشین یه گدای آلمانی ساینا قیمتش اونجا قیمت دوچرخه بچس ولی ما داریم صد ملیون خورده ای می‌دیم که اونجا با این پول میشه بنز بخری خونه

    • ناشناس ارسالی در

      با صد میلیون پول ایران تو آلمان خونه مید ن؟!
      مگه زمان احمدی نژاده؟!

  • شایان ارسالی در

    باور کنید ساینا خیلی عالیه،من با هاش دور تا دور اروپا رو چرخیدم و حال کردم، چه ک ولری، عالی.

  • ناشناس ارسالی در

    برای تست رفته المان چرا پلاک المان خورده ؟

  • علیرضا ربیعی ارسالی در

    یعنی این همه ادعا تو صنعت خوردو برا تست ماشین باید ببرید خارج از کشور خودتون ندا رید بزنید تو دیوار مشخص میشه چه اشغالی س اخته شده

  • ناشناس ارسالی در

    مفتش گرونه

  • حامد😍😍 ارسالی در

    🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫

  • ناشناس ارسالی در

    تف به دولت کثیف ایران

  • محمد کریم زارع ارسالی در

    خدایا یعنی از ما احمق تر و توسری خور تر از ما در دنیا هست یا خدا

  • ناشناس ارسالی در

    مثل تمام شعار و فریبکاری ها اینم یک فریب هست

  • ناشناس ارسالی در

    عالی عالی جای پراید اونجا خالی

  • ناشناس ارسالی در

    مردم رو گاگول فرض نکنید...خودرویی که واس ه تست بره کشور دیگه هیچوقت پلاکش نمیکنن. ..ماشینارو ارزون می‌فروشند به کشورهای دی گه....ولی واسه مردم خودمون قیمتها فضایی. ..افسوس.

  • ناشناس ارسالی در

    کشورهای اروپایی مثل این دو کشور تو کار صادرات تکنولوژی هستند.ماهم تو کار صادرات خنده و سرگرمی اونها.«بابا ،صادرات ،صادراته دیگه»😂😂😂😂😂😘قربون شوما

  • علی ارسالی در

    موضوع آبنباتهای برجامی
    چند دستگاه ساینا بفرستین آلمان به عنوان صادرات
    خخخخخخ
    خنده داره بخدا آلمان که خودش استاندارهای خاصی در تولید اتومبیل د اره آیا قابل هضمه ساینا سوار بشوند

  • بی نام ارسالی در

    انگار ایرانی ها میرن خارج غیرتشونم باد م یبره آخه بیچاره چرا مسخره میکنی افتخار کن ماشین ایران رفته اونجا بدبخت خوشیاتو میبری آلمان بدبختیاتو میاری ایران بی غیر ت

    • امید منصوری ارسالی در

      حرف مفت نزن به اسم خودرو اشغال بفروشن به ت دیگه قارپ قورپ نکنیا

  • ناشناس ارسالی در

    سلام تا وقتی که ما این ماشین ها رو بخریم همینه دیگه

  • مهدی ارسالی در

    فرهنگ یعنی هویت خود را باور کنیم.
    فرهنگ یعنی کشور خود را مسخره نکنیم.
    فرهنگ یعنی به سلیقه دیگران احترام بگذاریم شاید کسی خوشش آمده است.
    فرهنگ یعنی هزار احتمال دارد که یک خودرو از هر کشوری به کشور دیگر برود...
    بی فرهنگی یعنی عدم درک این موضوع وتمسخر
    متاسفم از....

  • حسن ارسالی در

    حتی بایکساعت گدایی در المان میتونه ساینا بخره پول ایرا بی ارزشترین پول دنیاس

  • امیر ارسالی در

    المان کشوریورو سبز این ماشین سری توقیف میکنن استاندارها المان بسیاربالاست این آشغال مایه ننگ ایران خونده المانهاست

  • ناشناس ارسالی در

    برید خودتون رو بزارید سر کار
    لعنت خدا بر قوم ظالمین .

  • احمد ارسالی در

    ماجرا اینه ایران ارزون به آلمان میده و م ردمه آلمان استقبال میکنه،،، مردم آلمان ه مشون که نمی تونن اس۵۰۰بنز بخرن،،، ماجرا اینه

  • ناشناس ارسالی در

    تعجب طرف در حدی بود که انگار آخوند تو ار وپا دیده

  • ناشناس ارسالی در

    البته بعید به نظرمیرسد که اونجا آلمان با شد چراکه کلا بسته فیلم گرفته شده بود وهی چ جای دیگه را که مشخص شود اونجا آلمانه ن شون دا ده نشد

  • برزو ارسالی در

    آخه یه چیزی بگوباعقل جوردربیاد. شنیدی می گن تو منار نمی گونجه. حالاحکایت ماست

  • علی ارسالی در

    شما ها چقدر ساده به مسئله نگاه می کنید
    خدا میدونه کدوم آقا زاده اونم از اونایی که خیلی موجه هستن اومده برا تحصیل
    بنده خدا بالاجبار مجبور شده خودروی داخلی که داشته با خودش ببره
    فردا بهش نگن با پول مردم رفته تفریح
    بنده خدا داره اونجا مراتب علمی رو طی میکنه
    یه ذره فکر فکر فکر

  • عباس ارسالی در

    خیال ملت ایران راحت اینابرای دزدی وکلاهب رداری حاضرند به افریقا،عربها و...کون هم بدهن تااینجورخون پاک ملت را بمکن

  • محمد ارسالی در

    کدوم تست؟ شما هم باورکردبن؟ اگر تست میکر دن که اینقدر لگن نبود آیرودینامیک بود .ا ون هم چی آلمان بیاد این ماشین بی اصل و ن سب رو تست کنه ؟ یا ازش الگو برداری کنه؟ ساده نباشید تو رو خدا ....

  • طاه ارسالی در

    سلام عرض ادب به نظرمرسداین یک ایرانه ماشین باهوابرده پول گمرگ داده پلاک المانی کرده که یه متنوع توآلمان ایجادکنه مردم تعجب کنند معلوم نیست که ماشین مال کدام کشور

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت خودرو های خوب اونجا ب پول ما اونم ب ا یورو 30 هزاری نزدیک 40 میلیونه و قسطی اونوقت تو این خراب شده باید برای ی خودرو آشغالی و معمولی ایرانی 100 تا 250 میلیو ن پول بدی..... بعدش تازه باید ببینی گیر میاد و بنامت در میاد ... خدایا توبه... ا گه مردم رو دوس دارید و دزد نیستید خب وار د کنید خودرو خارجی تا مردم استفاده کنند و انحصار این دو شرکت خون اشام داخلی رو ب شکونید..

  • ناشناس ارسالی در

    احمق رو؟!همچی میگه آلمان انگار آلمان کجا ست؟کره مریخه؟دیگه همون مریخ هم خز شده.یا اینکه بهشته؟آلمان برا شما بدبختها آلمان ه

  • هادی ارسالی در

    اگه واقعا همچین هنری دارن که این اشغال ه ا رو صادر کردن اون هم به آلمان آقا دمتون گرم خوبه ادامه بدین دیگه لقمه سر سفره م ردم را صادر نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    خدا رو شکر ، تونستیم صادرات کنیم . میدونم این ماشین اونقدر پیشرفته نیست ، ولی فکر کردید مردم اروپا رو گنج نشستن همشون میتونن بنز و پورشه سوار شن ؟ فکر کردید فقط ما اینطور ماشینی سوار میشیم ؟ اینقدر غرب زده نباشید فکر کنید اونور چه خبره

  • ناشناس ارسالی در

    نمیدونم چرا بعضیا خیلی بهشون فشار اومده !
    بد شد تونستیم چهار تا ماشین صادر کنیم ؟
    زورت میاد یه نفعی به اقتصاد کشور برسونیم ؟
    فکر نکنید کل مردم غرب شاسی بلند و لند کروز سوارن

  • ناشناس ارسالی در

    خیلیا تو غرب آرزوی همین هم دارن ، چارتا فیلم هالیوودی و سعودی اینتر نشنال دیدی ف کر کردی همه غربیا تو برج نشستن و مرسدس س وارن.

  • خ ارسالی در

    خخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بچها فکرنکنید آلمان نیازبه ماشین ای رانی داشته باشه ولی این ماشینا بچهای آقا زادها میبرن اونجا

  • صالح ارسالی در

    چیزی که بسیار واضح هست اینه که به قشر فق یر در جامعه آلمان میتونه به راحتی یه زند گی خوب ایرانی برای خودش اونجا دستو پا کن ه. احتمالا هموطنان ایرانی مقیم آلمان که اوتجا زندگی میکنن و احتمالا هم دراند بسی ار کمی دارن و جزو اقسار بسیار فقیر اونجا محسوب میشن این هوش رو پیدا کردن که با ه مون درآمد کم میتونن مثل یه ایرانی در حد خوب زندگی کنن اونجا اونم با خرید از ایرا ن. تصور کن همه چیز زندگیتو از ایران بخری ببری اونطرف با پول المانی. راحت میتونی یه زندگی خوب داشته باشی اونجا

  • سجاد ارسالی در

    سلام‌بایک‌سرمایه‌گذار‌صحبت‌کنید‌سالن‌تست ‌تصادف‌
    توایران‌درست‌کنه‌چیزی‌نیست ‌که‌هزارکیلومتر‌باصرف‌
    هزینه‌هتل‌و گرون‌درمیاد‌یامیخواید‌باخرج‌شرکت‌برین‌ار وپا‌
    بگردین‌گشوری‌حدودا‌ سالی‌یک‌م یلیون‌خودرو‌تولید‌میکنه‌
    سالن‌تست‌ تصادف‌نداره‌یک‌ریال‌هزینه‌نکنید
    بخ ش‌خصوصی‌میسازه

  • ناشناس ارسالی در

    توف ب این دو افتابه ساز (سایگا و لگن خود رو)

  • ناشناس ارسالی در

    خب برای آتش زدن و چپ کردن آنها در فیلمها آز محصولات خودشان که خیلی ارزانتر درمیا د یعنی بدرد آتش زدن هم نمیخوره؟

  • ایرج قلیزاده ارسالی در

    خواستن توانستن است....

  • حسین ارسالی در

    یعنی خااااک بر سر این فیلمبردار... تا امثال این ایرانی ها هستن کشور هیچ پیشرفتی نمیکنه... این همه تعجب چرا؟؟... خب سانتافه قیمتش 1.5 میلیارد تومنه اما ساینا 200 الی 300 تومنه... دقیق نمیدونم چنده اما خب واسه قشر متوسط و کم درآمد خارجی واااقعا به صرفه ست... چرا نخره؟

  • بدبخت ارسالی در

    امسال هم رمثل همیشه رأی من این دولت نیست برید گم شدید

  • ناشناس ارسالی در

    شتر در خواب بیند پنبه دانه ....

  • صالح کعب ارسالی در

    انها بنز المانی دارند شاهین وساینا چی دیگه
    بااینکارتن میخهاید ماشین ها را گران کنید رفتید ماشین به المان فرستادید خیلی ممنون

  • محمد ارسالی در

    فقط مواظب باشید آلمان کوپی نکنه یا سیستمشو نزده

  • ناشناس ارسالی در

    ما برامون افتخاره که خودرو به کشورهای دیگر صادر کنیم ولی چرا به مردم خودمون نمیدن مالی که به خانه رواست به مسجد حرام

  • ناشناس ارسالی در

    ماشینی ک برای ی تست تصادف میره کشوردیگه پلاک موقت نمیشه مگه...ترانزیت...
    چ م دو نم والا😯😯😯

  • ناشناس ارسالی در

    ببنیدصنعت‌ کشورمان چه بلایی سرش اومده که یک خودروی ساخت ایران درسایرکشورا میبینن تعجب میکنن.اگه ماشین بودخودمدیران سازند ه سوارمیشدن

  • زهرا ارسالی در

    واقعا که.پرایدم بفرستن واسه تست

  • زهرا ارسالی در

    وای اگه این ماشینای در پیتی رو صادر کنن به کشورای دیگه !مرگ و میر و ناقص شدنشون بالا میره مثل اینجا

  • ناشناس ارسالی در

    زررت

  • ناشناس ارسالی در

    به نظرمن هیچی دیگه امروزم گوسفنداروببرین بچرونیدازفردایه چوپان میگیرم ببره شما د یگه استراحت کنید

  • آهنگران ارسالی در

    جدیدا بخاطر گرانی مصالح ساختمانی. آلمان واسپانیا برای درست کردن توالت در باغ های خودشان. ابتکار جدیدی بکار بستند وماشین های ایرانی را توالت باغی می کنند

  • عباس نعیمی ارسالی در

    چرا نمی خواهید بفهمید که المان اصلا وقتش برای تست این خودرو تلف نمیکند.

  • احمق ارسالی در

    معلوم شد اینم یه نوع کپی برداری از مدل خ ارجیه و ایده و طرحش ایرانی نیست

  • ناشناس ارسالی در

    حتمن مفت دادن همراه با مشتی پول بعنوان ج هیزیه

  • ناشناس ارسالی در

    اکثرمردم رودین گریز کردند

  • جیمزووات ارسالی در

    ساینا معلوم نیست داره عقبی میاد یا ازکله او وقت میگی صادر کردیم اونم آلمان. ،،،ر وتون میشه؟

  • ناشناس ارسالی در

    کشور رو به چین فروختن ساینا رو به اروپای ی ها😂

  • محمدعلی ارسالی در

    بابا همه سرکار هستید آون فیلم ۲۴متری سلطان آباد گرفته شده
    پلاک ساختگیه.
    سر موضوع مهمتر مثل رای گیری رییس جمهوری بحث کنید کی رای میده؟

  • ابوالحسن ارسالی در

    این خودروها متعلق به کارکنان سفارت خانه ها هست پلاک ها دیپلمات هست و موقت. به هم ین دلیل این خودرو ها پلاک میشوند. هر کشو ری میتواند برای کارکنان خود در خارج کالا ی ساخت کشور خود را با کمترین تشریفات قان ونی و گمرکی وارد کشور دیگری کند مشروط به استفاده برای خود و زمانی که کارمند مربو طه ماموریتش تمام شد این قبیل اموالش هم ب ا خودش میبرد.

  • habib ارسالی در

    عالی عالی جای پراید، ساینا اونجا خالی باعث افتخاره

  • حجت ارسالی در

    به هر دری میزنه این مافیای خونخوار که ای ن آشغالا رو بندازه به مردم. آخه خدا وکیل ی کشوری مثل آلمان که دراوج فناوری خودرو قرار داره میاد ساینا مسخره برا مردمش؟ به خدا کارتن خواباشون سوار ساینا نمیشن چه برسه ببرن تست. بابا خط میندازه تو سیستم تستشون!

  • مرتضی ارسالی در

    جالبه بدانید من خودم یه سال و دو ماه میش ه واسه ساینا پلاس ثبت نام کردم هفت ماه ا ز زمان تحویل میگذره ولی هنوز بهم تحویل ن دادن 😤

    • ناشناس ارسالی در

      خاک بر سرت که اینقد بی شعوری،
      حقته ،هرچی به سرت بیاد حقته

  • Sajad ارسالی در

    خیلی هم خوبه ساینا ،چشم حسود کور 🤣🤣🤣🤣🤣

    • ناشناس ارسالی در

      😂

  • من ارسالی در

    معلوم این خودروساز ها دارن چی کار می کنن
    هرروز یه سوتی گافی دردسری و... از خودشون
    نشون می دن من دیگه رد داد ام

  • ناشناس ارسالی در

    فکرکنم شرکت bmwمیخواد از روش بزنه

  • Ali ارسالی در

    ماشینهای مورد نظر با بهترین قطعات ساخته و به صورت پیش کشی و مجانی جهت خود شیرین ی فرستاده میشن.اگر خوب فکر کنید ما ایران یا هم به زور از این نوع ماشینا میخریم. ب لکه مجبور باشیم

  • ناشناس ارسالی در

    دروغ کمتر بخورد مردم‌بدن

  • ممممم ارسالی در

    این ماشینا را میخرن شاید تو فیلما منفجر کنن چون با قیمت خیلی میدن به اونا البته دلارشا هم میگیرن اونجا برای خودشون ذخیره میکنن تا بچه هاشون با دست باز خرج کنن ه زینه های داخل را هم با قالب کردن این آشغ الا به مردم با هزار منت میدن

  • Stombanks ارسالی در

    این که محصولات سایپا در بازار عراق و لبنان هم به فروش می رسند چی ؟؟!، نکنه اونجا هم دو سه تا دونه کوییک و ساینا فرستادن تا روشون تحقیق کنن ، کسی که ادعاش میشه تحریمه و قطعه نداره و نیاز بازار داخلی رو تامین نمیکنه ، آخه چرا باید ماشین صادر کنه ؟!!!!!!!، بعدش خودش همون ماشینا رو تو بازار آزاد به مردم بفروشه

ارسال نظر