|
کدخبر: 150895

ضرر کرونا به صنعت خودرو جهان + اینفوگرافی

به گفته انجمن صنایع خودروسازی آلمان، شمار خوردوهای ثبت نامی جدید در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته، حدود ۲۴درصد کاهش یافته است.

خودرو ضرر کرونا به صنعت خودرو جهان + اینفوگرافی

به دنبال آثار مخرب شیوع ویروس کرونا، صنعت خودروسازی به شدت آسیب دید و در سال ۲۰۲۰ شمار ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در سراسر جهان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

بحران ویروس کرونا در سال گذشته تاثیر قابل توجهی در بازارهای بین‌المللی خودرو داشته است. به گفته انجمن صنایع خودروسازی آلمان، شمار خوردوهای ثبت نامی جدید در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته، حدود ۲۴درصد کاهش یافته است.

سایر بازارهای بزرگ نیز با کاهش دو رقمی در این زمینه مواجه شدند. بازار چین شاهد کمترین کاهش در میزان فروش بود. در این کشور، شمار ثبت‌نام‌های جدید تنها ۶.۱درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ اعلام شد.

گفتنی است که در آلمان، رقم ثبت‌نام‌های جدید برای خودرو ۱۹درصد کاهش یافته است. در فرانسه نیز حجم فروش یک‌چهارم کاهش پیدا کرد. ایتالیا با کاهش ۲۸درصدی ضرر بیشتری را متحمل شد، در حالی که بریتانیا ۲۹درصد ثبت‌نام کمتری را اعلام کرد.

از سویی، اسپانیا تقریبا یک‌سوم از ثبت‌نام خودروهای جدید را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ از دست داده است. طبق گفته انجمن صنایع خودروسازی آلمان، بهبودی جزئی در طول چند ماه گذشته حاصل شده است. با این حال، در ماه دسامبر، فروش خودرو در اروپا هنوز ۴درصد یا ۱.۲میلیون دستگاه کمتر از سال گذشته بود.

قابل ذکر است که چین بیشترین سهم از تولید جهانی خودرو را به خود اختصاص داده است. بیش از یک‌چهارم خودروهای تولید شده در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹، در این کشور ساخته شده است.

سایر تولیدکنندگان بزرگ، ایالات متحده، آلمان و ژاپن هستند. در اروپا، بیشترین خودروهای سواری در آلمان تولید می‌شود (حدود ۴.۷میلیون)، و به دنبال آن نیز کشورهای اسپانیا و فرانسه قرار دارد.

در نمودار ارائه شده، تغییر میزان ثبت‌نام برای خودروهای سواری جدید در سراسر جهان را مشاهده می‌کنید؛

ثبت_نام_خودرو

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها