|
کدخبر: 179019

کاندیدای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

برنامه‌های ویژه برای رفع ۳ چالش بزرگ شهروندان تهرانی

تجریشی گفت: باید موفق شویم با کمک دولت و مجلس خودروهای هایبرید را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه کنیم و در این راستا از ظرفیت مالی بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

جامعه برنامه‌های ویژه برای رفع ۳ چالش بزرگ شهروندان تهرانی

یکی از انتظارات شهروندان در هر شهری توسعه و بهبود حمل‌ونقل عمومی است. یکپارچه‌سازی مدیریت شهری و گسترش فضای سبز در سطح شهرها نیز از دیگر مطالبات شهروندان است که تمام ادوار شوراهای اسلامی شهرها توجهات ویژه‌ای به آن داشته‌اند. رضا امیدوار تجریشی با برنامه‌های مدون و مشخصی برای این سه حوزه وارد کارزار ششمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر تهران شده است. وی که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری و دانشجوی ارشد اقتصاد بانکداری است سوابق متعددی چون دبیر و عضو هیئت امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و همچنین رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

در ادامه گفتگوی ما با رضا امیدوار تجریشی را مطالعه خواهید کرد.

تجریشی در ابتدای این گفتگو در خصوص یکپارچه‌سازی مدیریت شهری، اظهار داشت: در این زمینه پیگیری از مجلس در خصوص وضع قانون مدیریت شهری جزو اولویت‌های مهم برنامه‌های من است. به عقیده من باید هماهنگی منسجمی میان شورای شهر و شهردار منتخب شورای شهر هم وجود داشته باشد. این هماهنگی موجب بهبود عملکرد شهردار نیز خواهد شد. برای پیگیری اجرای مصوبات شورای شهر هم می‌توان یک کمیسیون یا معاونت ایجاد کرد. این کمیسیون یا معاونت می‌تواند قوانینی که دوره آنها سپری شده را مجدداً بررسی کند و رفع موانع در مدیریت شهری را نیز در دستور کار قرار دهد.

رضا-امیدوار-تجریشی

تکمیل خطوط مترو تهران

وی در ادامه به راهکارها و برنامه‌های خود برای تکمیل خطوط مترو تهران نیز اشاره کرد و گفت: سرعت ایجاد و احداث تونل‌های مترو به شدت بالا رفته و همچنین رفتار ترافیکی شهر به طور مداوم در حال تغییر است. از طرفی شهر تهران نیز به صورت پیوسته با تغییرات بافت‌های شهری و جمعیتی روبرو است. بنابراین بررسی مجدد این رفتارها و مسائل باید مورد توجه قرار بگیرد. احیای مجدد برجام نیز ظرفیت بالایی را برای ما به وجود خواهد آورد. برجام موجب خواهد شد که ارتباط ما با شرکت‌های خارجی دوباره برقرار شود. در همین راستا می‌توانیم از ظرفیت این شرکت‌ها در توسعه خطوط مترو تهران، خرید لوکوموتیوهای جدید مسافری و غیره استفاده کنیم. البته در این دوره از شورای شهر و شهرداری تهران واگن‌های مسافربری ملی با کمک مجموعه‌های تولیدی توانمند داخل کشور ساخته و رونمایی شد. بدون شک اولویت ما در وهله اول حمایت از تولید داخل و بعد از آن استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی خواهد بود. البته در توسعه خطوط مترو نباید از دانش و تجربه مدیران موفق شهری در این زمینه غافل بود.

لزوم تکمیل کمربند سبز تهران

رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فقدان وجود استانداردهای کافی در حوزه سرانه فضای سبز اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف من کمک به احیای باغات تهران مخصوصاً باغ‌های شمیرانات است. در این دوره از شورا نیز مصوبه برج-باغ ها لغو شد و بسیاری از باغ‌ها به فضای عمومی تبدیل شد. ما نیز به طور حتم همین مسیر را ادامه خواهیم داد. تکمیل کمربند سبز تهران نیز با توجه به ساختار و امکان‌پذیر بودن ایجاد فضای سبز باید در دستور کار قرار بگیرد. همچنین گسترده شدن فضاهای سبز عمومی نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. در همین راستا ما باید مجموعه‌هایی مانند بوستان ولایت، پارک ملت، پارک جمشیدیه و غیره را راه‌اندازی کنیم.

امیدوار تجریشی همچنین گفت: برخی از پادگان‌های نظامی با توافقات شهرداری و نیروهای مسلح به خارج از شهر منتقل شده‌اند. از ظرفیت این سایت‌های نظامی نیز در راستای گسترش فضای سبز عمومی می‌توان استفاده بهینه به عمل آورد. توجه ویژه‌ای نیز به مجموعه تپه‌های عباس‌آباد باید داشته باشیم.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

این کاندیدای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پایان به نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی شهری و نحوه تأمین منابع مالی پایدار این طرح اشاره کرد و گفت: خودروهای فرسوده ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی در وزارت راه و شهرسازی دارای مصوبه‌ای هستند. اگر ما بتوانیم با کمک دولت و مجلس خودروهای هایبرید را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه کنیم و در این راستا از ظرفیت مالی بخش خصوصی نیز استفاده کنیم به طور حتم میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به زیر ۵ سال خواهد رسید.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها