|
کدخبر: 159100

تا پایان تعطیلات سفر به این استان ممنوع است

از آخرین هفته سال ۹۹ تا پایان تعطیلات نوروزی، سفر به شیراز برای خودروهای با پلاک غیربومی، ممنوع خواهد شد؛ ممنوعیتی که شامل حال پلاک‌های شهرستان‌های فارس نیز می‌شود.

جامعه تا پایان تعطیلات سفر به این استان ممنوع است

جانشین استاندار فارس در ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه سفر به شهر شیراز، از هر مقصدی با خودروی شخصی، با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال کروناویروس، در کل تعطیلات پایان سال و نوروز، ممنوع است.

عبدالرضا قاسمپور با اشاره به اینکه برای خودروهای متخلف، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی درنظر گرفته و اعمال می‌شود، گفت: سفر با وسایل نقلیه عمومی زمینی، ریلی و هوایی، مشروط به اسکان در مراکز اقامتی مجاز، امکان‌پذیر خواهد بود. معاون استانداری فارس همچنین تاکید کرد که مراکز گردشگری و تفریحی نیز با شرایطی خاص پذیرای بازدیدکنندگان است بطوری که علاقه‌مندان باید از قبل بلیت این مراکز را تهیه کرده باشند.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز نیز اعلام کرد که با توجه به مصوبه ستاد استانی، تدابیری برای جلوگیری از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شیراز اتخاذ و اجرا می‌شود. محمدرضا امیری گفت: مردم عزیز شیراز مهمان نواز هستند، اما نوروز ۱۴۰۰، با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا، دروازه های این شهر به روی مسافران بسته خواهد بود.

امیری با بیان اینکه مصوبه ستاد مدیریت کرونای استان فارس از ۲۵ اسفند اجرایی می‌شود، این اقدام را در راستای تامین و حفظ سلامت شهروندان در شیراز دانست و گفت: اقدامات بازرسی و نظارتی بر عملکرد اصناف، ادارات و کارخانه‌ها و مراکز تجمعی نیز تشدید می‌شود. فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان کرد که موضوع منع تردد خودروها در شیراز طی ساعت‌های ۲۱ شب تا ۳ بامداد نیز تداوم خواهد داشت، گفت: کنترل ترددها با استفاده از دوربین و حضوری انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر