کارمندان دولت میتوانند با استفاده از پاسپورت دولتی بروند و به ویزا احتیاج ندارند و برای تجار در اسرع وقت ویزا صادر میشود. به عبارتی فرش قرمز از ایران تا قزاقستان پهن است تا ایرانیان در پاویون ایران، قزاقها و دیگر مللی که در این اکسپو حضور دارند را با ایران و محصولات ایرانی آشنا کنند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از شاتا، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بینالملل جمهوری اسلامی ایران با بیان اهداف و شعار اکسپوی قزاقستان گفت: جذب گردشگر و جذب سرمایهگذار دو هدف اصلی و" انرژی آینده و استفاده از سوختهای فسیلی " شعار اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان است. حسین اسفهبدی اظهار کرد: سال گذشته بعد از امضا توافقنامه اکسپو با کشور قزاقستان حضور ایران رسمیت یافت و سپس دو ستاد ملی و داخلی تشکیل شد. وی با اشاره به نشست هایی با وزیر صنعت، معدن و تجارت و استفاده از نقطه نظرات وزیر و افراد متخصص در طراحی نهایی پاویون ایران گفت: امسال پاویون ایران در اکسپو روبهروی پاویون ژاپن قرار گرفته است، لذا در امر طراحی نهایت دقت بعمل آمده است و در سبک طراحی و ایده کلی سازه تم " پردهای در باد " در نظر گرفته شده است. اسفهبدی با بیان اینکه در طراحی این پاویون ۴ موضوع اصلی در زمینه انرژیهای پاک را در نظر گرفتهایم که شامل آب، خاک، باد و نور است، افزود: با توجه به اینکه موضوع اصلی در اکسپو قزاقستان انرژی آینده و زیرمجموعههای مختلف آن است، ما هم بر اساس همین موضوع اصلی و البته با توجه به پیشینه بسیار خوبی که ایران در زمینه انرژیهای پاک دارد تصمیم گرفتیم تا ۴ تم اصلی آب، باد، خاک و نور را در «پردهای در باد» در کنار یکدیگر داشته باشیم. وی در ارتباط با تسهیل بازدید از اکسپو و چگونگی صدور ویزا گفت: کارمندان دولت میتوانند با استفاده از پاسپورت دولتی بروند و به ویزا احتیاج ندارند و برای تجار در اسرع وقت ویزا صادر میشود. رییس شرکت سهامی نمایشگاه بینالمللی جمهوری اسلامی ایران توصیه کرد: دستاندرکاران مرتبط با تم اکسپوی امسال از اکسپوی قزاقستان دیدار کنند. اسفهبدی افزود: علاوه بر کاتالوک و کتابچه در محل غرفه ایران در سه ماه فیلم هایی به نمایش گذاشته میشود و خاطر نشان کرد: قبل از افتتاحیه اکسپو قزاقستان نشستهای زیادی با وزیر نیرو و سازمانهای مرتبط با این وزارتخانه همچنین تشکلهای اتاق بازرگانی، سازمان محیط زیست، ریاست جمهوری، وزارت ارشاد، و دیگر دستگاههای عضو انجام شدکه ماحصل آنها تهیه فیلمهای استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر (آب، باد، خاک) از ۲ هزار سال پیش و در سه دوره گذشته، حال و آینده درایران است و امکانات زیبای کشور برای جذب گردشگر به نمایش گذاشته میشود.