|
کدخبر: 106249

خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه اعلام آمادگی کرد

مشاوره رایگان به فعالان اقتصادی درباره ترکیه

اقتصاد ایران و ترکیه در خیلی از مشاغل و موارد با هم گره خورده است.

تجارت مشاوره رایگان به فعالان اقتصادی درباره ترکیه

اقتصاد ایران و ترکیه در خیلی از مشاغل و موارد با هم گره خورده است، این دو کشور هم مرز حتی از حیث چهره زمین نیز با هم مشابهت دارند و هر دو مانده قاره عظیم گندوانا هستند، کوه‌های ترکیه و ایران (در شمال، شرق و غرب) همه در دوره سوم زمین شناسی رورانده شده و جوان شده‌اند دریاچه‌های هر دو کشور مانده‌ای از اقیانوس تتیس هستند که تا هزار دریاچه چین ادامه دارد.

 مبادلات بازرگانی هر دو کشور در چارچوب تعرفه‌های ترجیحی بر حسب نیازهای هر دو سو شکل گرفته است. بیشترین صادرات ایران به ترکیه در حوزه مواد پتروشیمی، گاز و مواد نفتی پایه و مشتقات آن و خشکبار و تولیدات جالیزی، لوله‌های مسی و داروهای گیاهی روده – سالامبور و صیفی جات و... بوده ترکیه بیشتر تولیدات ماشین‌آلات، قطعات صنعتی – مواد شیمیایی، منسوجات بافته و دوخته - لوازم آرایشی و قطعات صنعتی و بعضی اقلام فلزی را به ایران صادر می‌کند.

ایران و ترکیه دو دروازه روبه‌روی همدیگرند که باید پیوسته باز باشند. با توجه به افزایش شرکت‌های ایران در ترکیه و همچنین ارتباط تجاری با مقصد سوم و به تبع آن افزایش مبادلات تجاری و در بسیاری از مواقع خرید دفاتر تجاری برای ثبت شرکت و مسائل و مواردی که در ارتباطات تجاری صورت می‌گیرد.

خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه با فعالیت دفاتر حقوق تجاری در استانبول و ازمیر، آنتالیا – آنکارا و دو دفتر مرکزی در تهران-جلفا-بازرگان آمادگی ارائه مشاوره رایگان به فعالان اقتصادی را دارد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با تلفن ۸۲۱۹۰-۰۲۱ با روزنامه صمت، تلفن‌های ۸-۸۸۸۱۱۶۰۷-۰۲۱ با خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه و یا www.itbec.com -تلفن ۴۳ ۴۸ ۳۴۳ ۰۲۱۲ ۹۰+ دفتر تجاری حقوقی زال در استانبول وابسته به خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه و تلفن ۲۲۰۱۷۳۱۱-۰۲۱ دفتر حقوقی تهران تماس حاصل فرمایند. همچنین تلفن و واتساپ ۰۹۱۴۱۶۲۰۰۶۲ (آقای سلطانی) برای دریافت اطلاعات در مورد منطقه آزاد ماکو و سوال‌های گمرکی شهر بازرگان در دسترس علاقه مندان و فعالان اقتصادی است. تلفن و واتساپ ۰۹۱۴۳۹۲۲۳۹۴(آقای ابراهیمی) نیز پاسخگوی موارد حل اختلافات تجاری و مشکلات ترنسپورت، بازرسی کیفیت کالا در منطقه جلفا می‌باشد.

فعالان اقتصادی در دفاتر تهران و استانبول می‌توانند به طور رایگان درزمینه موارد زیر مشاوره بگیرند:

-        صادرات به ترکیه، واردات از ترکیه

-        قوانین مالیاتی کشورهای همسو و هم مرز

-        تعرفه‌های ترجیحی و کمبودهای تجاری

-        بودها و کمبودها در کشورهای هدف

-        بازارشناسی و بازارسنجی و نحوه ورود به بازار هدف

-        شناخت کلی بازارهای کشورهای هم مرز

-        نحوه صادرات و واردات از کشور ثالث

-        قوانین گمرکی وارداتی

-        نحوه ارتباط با اتاق‌های بازرگانی کشور ترکیه و سایر

-        ارتباط با تشکل ها، فندراسیون‌های تجاری ترکیه و سایر

-        اصول رفتاری در ملاقات‌های حضوری

-        ایجاد پایگاه‌های تجاری در دوسو

-        حل اختلافات تجاری و راهنمایی به مراکز ضرور

-        قراردادهای تجاری و نظارت بر تنظیم آنها

-        چه میتوانیم صادر کنیم و ده‌ها سوال دیگر

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها