|
کدخبر: 159042

بحران بی سابقه در خاندان سلطنتی انگلیس

پس از مصاحبه مگان مارکل همسر شاهزاده هری عروس و نوه ملکه انگلیس، خاندان سلطنتی انگلیس با یک بحران بی سابقه روبرو شده است.

بین‌الملل بحران بی سابقه در خاندان سلطنتی انگلیس

پس از مصاحبه جنجالی و افشاگرانه عروس و نوه ملکه انگلیس، خاندان سلطنتی انگلیس با یک بحران بی سابقه روبرو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، مگان مارکل همسر شاهزاده هری در مصاحبه اخیرش با اوپرا وینفری تاکید کرده است که پیش از تولد فرزندش، خاندان سلطنتی به شدت نگران تیره شدن رنگ پوست نوزاد او بودند. همین نگرانی‌ها نشان می‌دهد که چرا فرزند او از دریافت لقب و عنوان "شاهزاده" محروم شده است.

مگان مارکل عملا و با صراحت خاندان سلطنتی انگلیس را به نژادپرستی متهم کرده است.

وی در بخشی از این مصاحبه ۲ ساعته، افزود: پس از ورود به خاندان سلطنتی، حمایتی را که انتظار داشتم دریافت نکردم، ما تلاش زیادی کردیم تا در خاندان سلطنتی باقی بمانیم. من در ابتدای ورود به خاندان سلطنتی بی تجربه بودم و زمانی که از نظر روحی تحت فشار بودم و درخواست کمک کردم، پاسخی نگرفتم.

این مساله در نهایت منجر به آن شد که این زوج سکوت اختیار کرده و هیچ راه دیگری جز فرار کردن از قصر و خاندان سلطنتی نداشته باشند.

مگان مارکل اظهار داشت: در ماه می ۲۰۱۹ و قبل از تولد آرچی، بحث و جدل‌هایی در خاندان سلطنتی درباره تیره بودن رنگ پوست نوزاد من وجود داشت و خاندان سلطنتی فارغ از جنسیت فرزند، نمی‌خواستند عنوان شاهزاده یا شاهدخت را به او نسبت دهند.

وی افزود: آنقدر منزوی و تنها شده بودم که قصد خودکشی داشتم. دیگر نمی‌خواستم زنده باشم.

شاهزاده هری نیز در این مصاحبه ضمن اشاره به روابط تیره و تار خود با پدرش، گفت: من و همسرم همه تلاش خود را برای باقی ماندن در خاندان سلطنتی انجام دادیم. من واقعا از سوی پدرم ناامید شدم. رابطه من با پدرم از زمان جدا شدن از خاندان سلطنتی پیچیده شده است.

شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل سال گذشته از کلیه وظایف و مسئولیت‌های سلطنتی خود کناره گیری کردند و همراه با پسرشان به آمریکا مهاجرت نمودند. آنها فوریه امسال نیز به ملکه الیزابت اطلاع دادند که هرگز به عنوان اعضای خاندان سلطنتی به بریتانیا بازنخواهند گشت.

مصاحبه جنجالی شاهزاده هری و همسرش قابل مقایسه با اتفاقات مرموز و جنجالی است که برای پرنسس دیانا مادر هری در سال ۱۹۹۵ میلادی رخ داد.

مقام‌های رسمی کاخ سلطنتی انگلیس تاکنون در برابر اظهارات جنجالی شاهزاده هری و همسرش سکوت اختیار کرده‌اند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها