|
کدخبر: 145092

نقشه ترامپ برای اعتراض به نتیجه انتخابات

رئیس‌جمهوری امریکا با انتشار پیامی در توییتر خود از برگزاری تظاهرات علیه نتیجه انتخابات امریکا در روز ۶ژانویه خبر داد.

بین‌الملل نقشه ترامپ برای اعتراض به نتیجه انتخابات

دونالد ترامپ در توییتر خود از برگزاری تظاهرات در روز ۶ ژانویه و همزمان با نشست کنگره برای تایید نتیجه انتخابات امریکا خبر داد.

در این پیام توییتری آمده است «تجمع اعتراضی بزرگی در تاریخ ۶ ژانویه در واشنگتن دی‌سی برگزار می‌شود. جزییات درباره محل برگزاری این تجمع اعلام می‌شود. دزدیدن انتخابات را متوقف کنید.»

در حالی که نتیجه انتخابات امریکا در مجمع برگزینندگان امریکا نیز تایید شده، دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست خودداری می‌کند و در تلاش برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات از روش‌های مختلف است.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت: در روزی که کنگره قصد تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را دارد، حامیان ترامپ می‌خواهند به خیابان‌ها بیایند.

این روزنامه نوشت: «گفت‌وگو‌ها در ارتباط با برگزارش تجمع در روز ششم در رسانه‌های مورد استفاده گروه‌های راست افراطی در جریان است. گروه‌های پراود بویز و همچنین اعضای گروه‌های راست افراطی و تئوریسین‌های توطئه و برتری طلبان سفید پوست همگی وعده داده‌اند در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.»

دونالد ترامپ به هواداران خود گفته است برقراری حکومت نظامی ایده بسیار خوبی است و سبب بهبود اوضاع او می‌شود. او می‌گوید این اقدام می‌تواند به او کمک کند. در حالی که رئیس‌جمهوری امریکا همچنان به لابی با جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان امریکا ادامه می‌دهد تا سبب ایجاد اختلال در روند شمارش آراء الکترال کالج در ۶ ژانویه در واشنگتن شوند، رئیس‌جمهوری امریکا به هواداران خود می‌گوید در همان روز در واشنگتن به خیابان‌ها بیایند. او در توئیتر خود نوشت: در آنجا باشید و وحشی باشید.

منبع: آقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها