|
کدخبر: 162402

قیمت طلا به کدام سمت می‌رود؟

در روزی که بازار جهانی فعال نبود و قیمت دلار کمی گران شد، قیمت طلا و سکه نیز واکنش مثبت نشان دادند و گران شدند. اما فردا یعنی دوشنبه، ۹ فروردین ماه چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟

بانک و بیمه قیمت طلا به کدام سمت می‌رود؟

 در روزی که بازار جهانی فعال نبود و قیمت دلار کمی گران شد، قیمت طلا و سکه نیز واکنش مثبت نشان دادند و گران شدند. اما فردا یعنی دوشنبه، ۹ فروردین ماه چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟

امروز یعنی یکشنبه هشتم فروردین ماه قیمت طلا هر گرم به یک میلیون و ۹۵ هزار تومان افزایش یافت. این نوسان قیمت در انواع سکه نیز قابل مشاهده است.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان، نیم سکه شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

اما فردا ممکن است چه وضعیتی پیش آید؟

تغییر نداشتن قیمت جهانی طلا به دلیل تعطیلی آخر هفته میلادی و نوسان قیمت دلار در امروز دو سیگنال مهم برای بازار فردا است.

آخرین نرخ جهانی طلا ۱۷۳۲ دلار در هر اونس است و قیمت دلار امروز در بازار ارز در کانال ۲۵ هزار تومان نوسان بیشتری را تجربه کرد و گران‌تر شد.

صبح روز یک‌شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار ۳۵۰ تومان گزارش شد، درحالی که روز گذشته معاملات بازار با نرخ ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان پایان یافته بود. در ساعات بعدی نیز این روند رشد قیمت ادامه یافت.

در صرافی ملی هم قیمت دلار برای فروش، ۲۴۸۶۶ تومان اعلام شد که ۱۱۳ تومان نسبت به دیروز گران شده است.

با این روند بعید است که قیمت طلا در فردا روندی متفاوت از امروز داشته باشد اما نرخ جهانی طلا احتمالا در فردا اهمیت قابل توجهی دارد که اگر روند با ثباتی داشته باشد احتمالا بار دیگر بازار طلای داخلی از روند قیمت ارز مثل امروز تبعیت کند. آیا بار دیگر طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد و دچار نوسان خواهد شد؟

برای مطالعه بیشتر درباره چشم‌انداز کوتاه‌مدت آینده طلا می‌توانید گزارش «پیش‌بینی قیمت طلا در بهار ۱۴۰۰» را بخوانید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها