|
کدخبر: 153182

پیش‌ بینی مهم از نوسانات شدید بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: رشد قیمت دلار به ۲۵هزار تومان نوسانات بازار طلا را تشدید خواهد کرد.

بانک و بیمه پیش‌ بینی مهم از نوسانات شدید بازار طلا

با اشاره به رشد قیمت‌ها در بازار طلا گفت: از ابتدای هفته طلا و سکه با افزایش قیمت همراه بود و امروز هم با توجه به رشد حدود ۱۶دلاری اونس جهانی و رسیدن دلار به کانال ۲۵هزار تومان، این روند ادامه داشت به طوریکه ارزش طلا نسبت به روز گذشته حدود ۲۰هزار و سکه ۲۰۰هزار تومان گران‌تر شده است.

رئیس اتحادیه طلا به وضعیت تقاضا در روزهای افزایش قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که قیمت‌ طلا و سکه در مسیر کاهشی قرار می‌گیرد خریدار به دلیل احتمال ادامه روند نزولی کمتر است، اما در روزهایی که شاهد رشد قیمت‌ها هستیم تقاضا نیز افزایش می‌یابد.

او اضافه کرد: بر همین اساس در بازار امروز نیز تقاضا برای طلای خام و سکه بیشتر از روزهای قبل شده و حباب سکه هم به ۵۴۰هزار تومان رسیده است؛ البته همچنان بازار مصنوعات طلا در رکود بوده و تغییری در وضعیت داد‌و‌ستد‌‌های این بخش نداشته‌ایم.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده تاکید کرد: نوسانات قیمت هم به ضرر مردم و هم طلافروشان است لذا از بانک‌مرکزی درخواست داریم تا نرخ ارز را تعدیل کند چراکه با ادامه رشد ارزش دلار، روند صعودی بازار طلا هم متوقف نخواهد شد و هر لحظه شاهد افزایش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه پیش از ۲۲بهمن

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۶: ۳۰) بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۵۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش یافت.

محمدولی افزود: نیم سکه در این ساعت از روز با قیمت شش میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده به چهار میلیون و ۹۳۵هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها