|
کدخبر: 198879

اختصاصی گسترش نیوز:

گوشی های تاشو ارزش خرید دارند؟ + قیمت ها در بازار

در چند سال اخیر، گوشی های تاشو روی کار آمدند. همین چند هفته پیش بود که سامسونگ از جدید ترین مدل های خود رونمایی کرد. اما سوال اصلی این است که آیا این فناوری ارزش قیمت بالای خود را دارد؟ با نصف این قیمت می توان گوشی خیلی خوبی خرید پس چرا باید هزینه بیشتری کنیم؟

اقتصاد گوشی های تاشو ارزش خرید دارند؟ + قیمت ها در بازار

از اکثر مردم که بپرسید گران ترین گوشی ها برای کدام برند هستند، همه از گوشی های اپل نام می برند اما الان دیگر این طور نیست. سامسونگ با گوشی های جدید تاشو خود حتی از جدید ترین مدل های آیفون هم گران تر شده است. شرکت های دیگری مثل هوآوی هم به بازار گوشی های تاشو مدل جدید وارد شدند و محصولات خود را با قیمت های مقرون به صرفه تری به فروش می رسانند. البته قیمت کم آنها هم هنوز برای یک کاربر عادی با حقوق متوسط زیاد است. همین قیمت نجومی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که این مدل گوشی ها دارند.

این نوع گوشی مشکلات دیگری از جمله وزن را هم دارند، ولی در کنار تمام این بدی ها، هنوز بعضی از مردم این گوشی ها را می خرند و نه به دلیل اینکه پولشان اضافی کرده، بلکه چون این محصولات مزایای زیادی دارند که بازار گوشی تا به حال ندیده است. اینکه یک گوشی داشته باشی که هم زمان به عنوان یک تبلت بتوان از آن استفاده کرد ایده جالبی است و همین باعث شده بسیاری از شرکت های گوشی ساز مطرح دنیا از این مدل دستگاه ها بسازند.

گوشی-تاشو۳

ما در گسترش نیوز همه خوبی ها و بدی های این گوشی های هوشمند تاشو را از تمامی جهات برسی کردیم تا ببینیم به عنوان یک کاربر ایرانی این گوشی ارزش خرید دارد یا نه؟

دلایل خرید گوشی هوشمند تاشو

تلفن های تاشو بخش مهمی از آینده تلفن همراه هستند. آنچه امروزه فناوری لوکس و عجیب و غریب به نظر می رسد، در مدت زمان کوتاهی خود را در مرکز بازار گوشی پیدا خواهد کرد.

صفحه نمایش و قابلیت حمل

یکی از بزرگترین مزایای انتخاب یک گوشی هوشمند تاشو نسبت به یک تلفن معمولی، طبیعت همه جانبه صفحه نمایش است. در مرحله اول، به این فکر کنید که تا چه اندازه از یک صفحه بزرگتر استفاده خواهید کرد. مثلا شاید فیلم می بینید، کتاب الکترونیکی می خوانید یا فقط از داشتن یک صفحه بزرگ لذت می برید. اگر برایتان اندازه مهم است یا زیاد از تبلت استفاده می کنید این محصول برای شما کاربرد زیادی دارد.

گوشی-تاشو۴

مهمترین ویژگی این گوشی ها این است که با وجود اندازه صفحه نمایش بزرگ، در جیب جا می شوند. بخشی از دلایلی که خیلی ها تبلت یا آیپد ندارند، به دلیل سایز بزرگ آنهاست. یک تبلت در جیب شما جا نمی گیرد و حمل و نقلش سخت است. در مقابل با این گوشی های تاشو جدید عملا تبلت قابل حملی دارید که قابلیت برقراری تماس های تلفنی دارد.

طراحی تاشو تضمین می کند که می توانید از هر دو جهان گوشی و تبلت بهترین استفاده را به طور هم زمان داشته باشید. یک تبلت کوچک در جیب خود بگذارید، یا یک تلفن بزرگ را بیشتر در جیب خود قرار دهید.

دوربین

مزایای عکاسی در این نوع دستگاه ها با همه گوشی های عادی دیگر فرق دارد. به عنوان مثال، گوشی Huawei Mate XS را در نظر بگیرید، این دستگاه هیچ تنظیمات دوربین جلو و سلفی ندارد چون نیازی برای آن نیست. تا شدن این گوشی به شما امکان می دهد تا از هر سه دوربین اصلی در عکس های سلفی و عکاسی معمولی استفاده کنید.

گوشی-تاشو-دوربین

حتی در Galaxy Z Flip  هم به علت وجود صفحه نمایش کوچک در پشت آن، می توانید با دوربین های اصلی، سلفی بگیرید. خوبی این از آن جهت است که دوربین های اصلی همیشه از کیفیت بهتری نسبت به دوربین های سلفی برخوردار هستند.

باحال و شیک

خارج از هرگونه بحث منطقی، همه قبول دارند که گوشی های تاشو خیلی جذاب و باحال هستند. فناوری پیشرفته این دستگاه فوق العاده است و برای علم تکنولوژی وجود یک همچینین گوشی هایی پیروزی بزرگی به حساب می آید.

گوشی-تاشو۱

دلایل اجتناب از خرید گوشی های هوشمند تاشو

همان طور که گفته شد در باحال بودن گوشی های تاشو شکی نیست، اما ارزش خرید داشتن آنها مسئله دیگری است. یک گوشی باید کاربردی، قابل اعتماد، ایمن و مقرون به صرفه باشد و به نظر می رسد که اکثر تلفن های هوشمند تاشو این موارد را ندارند.

کاربردی

وقتی دستگاه تا می شود، بر ضخامتش افزوده می شود که بر وزنش اضافه می کند. این ممکن است بعضی ها را از خریدشان پشیمان کند.

برخی از تلفن های تاشو نیز شکاف کوچکی در لولا دارند که انگار مثل یک Surface Book مینیاتوری است که باعث کمتر شدن کاربری گوشی می شود. فقط مواردی که به بیرون تا می شوند این شکاف را ندارند. در آنها صفحه نمایش همیشه رو به بیرون است وایجاد خش و تورفتگی مشکلی اجتناب ناپذیر است.

گوشی-تاشو۲

قابلیت اطمینان

در گوشی های تاشو سامسونگ، گرد و غبار کوچکی که از لولا وارد صفحه می شود، صفحه نمایش را می شکند.  Royole Flexpai دارای مشکلات نرم افزاری مربوط به روش تا شدن و باز شدن است و لاستیک روی لولا در بسیاری از موارد پاره می شود. همچنین در صفحه نمایش پلاستیکی همه گوشی های هوشمند تاشو، وجود خط و خش و خطوط داخلی عادی است.

اینکه بعد از خرید یک گوشی به این گرانی، بشکند خیلی درد آور است. شاید در آینده شرکت ها بتوانند این مشکل بزرگ را حل کنند تا کاربران با خیالی راحت محصولاتشان را خرید کنند.

گوشی-تاشو-شکسته

باتری

تقریباً همه گوشی های هوشمند تاشو در هر دو نیمه دستگاه باتری دارند که نشان می دهد این دستگاه شارژ و انرژی زیادی برای کار کردن می خواهد. در برخی از دستگاه ها گفته می شود هنگام شارژ کردن، باید آن را باز نگه دارید. همه این موارد و شواهد به یک سیستم تحویل قدرت حساس اشاره می کند. شرکت ها خودشان به این حساسیت اعتراف نکردند ولی احتمال وجودش خیلی بالا است.

مقرون به صرفه؟

بیشتر انتقادات وارده به گوشی های هوشمند تاشو، قیمت بالای آنها است. با توجه به همه مواردی که در بالا ذکر شد، تلفن های هوشمند تاشو قطعاً دستگاه های درجه یکی نیستند. به همین دلیل به نظر خیلی ها این فناوری جدید مقرون به صرفه نیست.

این طوری نیست که قیمت را الکی بالا برده باشند یا اینکه پول برند بگیرند، بلکه این تکنولوژی جدید گران است و با توجه به ویژگی های گوشی ها این قیمت با عقل جور در می آید. سوال اصلی این استه که چرا باید یکی از این مدل گوشی ها خرید وقتی با همان پول می توان هم گوشی و هم تبلت خرید؟

گوشی-تاشو

رنج قیمتی این نوع گوشی ها در ایران از ۲۵ میلیون تا ۷۰ میلیون تومان است. این را هم در نظر داشته باشید که به علت مشکلات فعلی کشور، خیلی از این گوشی ها موجود نیستند یا هنوز وارد نشدند.

نتیجه گیری

تلفن های هوشمند تاشو کاملاً جدید هستند. فناوری جدید تقریباً همیشه گران و مملو از نقص است. چند سال به آنها فرصت دهید تا گوشی های تاشوی بهتری ساخته شوند.

بهترین گوشی های هوشمند تاشو ۲۰۲۱

۱. Samsung Galaxy Z Fold ۳ ۵G

قیمت: ۶۶،۶۹۹،۰۰۰ تومان

بهترین-تاشو-۱

۲. Samsung Galaxy Z Flip ۳ ۵G

قیمت: به زودی در بازار

بهترین-تاشو۲

۳. Moto Razr ۵G (۲۰ ۲۰ )

قیمت: ۳۹،۵۹۰،۰۰۰ تومان

بهترین-تاشو۳

۴. Xiaomi Mi MIX Fold

قیمت: ۴۹،۹۹۹،۰۰۰ تومان

بهترین-تاشو۴

۵. Microsoft Surface Duo

قیمت: ۲۶،۸۰۰،۰۰۰ تومان

بهترین-تاشو-۵

۶. هواوی میت X۲

قیمت: به زودی در بازار

بهترین-تاشو۶

۷. رویول فلکس پای ۲

قیمت: ناموجود

بهترین-تاشو۷

۸. TCL Trifold

قیمت: به زودی در بازار

بهترین-تاشو-۸

۹. Oppo X ۲۰ ۲۱

قیمت: به زودی در بازار

بهترین-تاشو۹

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها