|
کدخبر: 191866

سکه هم اوج گرفت + آخرین قیمت

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۲۰ مردادماه) در بازار تهران با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

اقتصاد سکه هم اوج گرفت + آخرین قیمت

ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۷۷۳ هزار تومان شد.

همچنین هر انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۳۳ دلار و ۶۳ سنت قیمت خورد.

مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن دلار و انس جهانی است. بر این اساس قیمت دلار هفته گذشته وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد و اکنون برای کانال ۲۶ هزار تومان خیز برداشته است. بهای انس جهانی نیز که در حدود یک‌هزار و ۷۹۵ دلار بوده، اکنون به رقم یک‌هزار و ۷۳۳ دلار رسیده است.

قیمت سکه نیز در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال ۱۱ میلیون تومان در نوسان بوده و حرکت آرام را به سمت قیمت ۱۲ میلیون تومان آغاز کرده است.

منبع: ایران

ارسال نظر