|
کدخبر: 188246 ساغر رحیمی‌شاد

در گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتاق اصناف تهران مطرح شد:

تعطیلی تهران ادامه‌ دار خواهد بود؟

قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: «اینکه هرروز بخواهند کشور را تعطیل کنند باعث فلج شدن اقتصاد کشور می‌شود پس باید همه جوانب را باهم در نظر بگیرند تا هیچ بخشی به مشکل برنخورد».

اقتصاد تعطیلی تهران ادامه‌ دار خواهد بود؟

از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون اصناف بارها تعطیل شده‌اند. و زنگ خطر ورشکستگی آن‌ها به صدا در آمده است. برای بررسی و آگاه شدن از مشکلات این صنوف، با رئیس اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

نوده-فراهانی

قاسم نوده فراهانی در ابتدای صحبت‌های خود به خبرنگار سرویس اصناف گسترش نیوز گفت: «ما امیدواریم که این تعطیلی‌ها ادامه‌دار نباشد اما هنوز اطلاعیه جدیدی هم به دست ما نرسیده است»

وی خاطرنشان کرد: «این حرف بنده برای الان نیست و بارها این موضوع را بیان کرده‌ام. ما باید این موضوع را قبول کنیم که خواه‌ ناخواه باید با کرونا زندگی کنیم. و چند وقت قبل اصناف را دو هفته تعطیل کردند و این تعطیلی ها شش روز دیگر تمدید شد ولی همچنان تلفات ادامه دارد. وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا باید پروتکلی را طراحی کنند که همه مشکلات را در بربگیرد و مردم را مجبور کنند که این پروتکل‌ها را رعایت کنند. خوشبختانه واکسن‌ها هم که وارد کشور می‌شود و امیدوار هستیم که کم‌کم همه‌چیز روال عادی خودش را پیدا کند».

فراهانی در ادامه افزود: « اینکه هر روز بخواهند کشور را تعطیل کنند باعث فلج شدن اقتصاد کشور می‌شود پس باید همه جوانب را باهم در نظر بگیرند. باید آموزش و آگاهی دادن به مردم مجدداً سرلوحه کار قرار بگیرد و هرکسی این موارد را خودش رعایت کند و جمله معروف پیش‌گیری بهتر از درمان است الان باید عملیاتی شود».

روش پرداخت مالیات باید اصلاح شود

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: «ما زمانی خوشحال بودیم که وزارت دارایی قرار بود یک سیستم جامعی را تعریف کند و  از درآمد هر فردی مالیات بگیرد. نگرانی اصناف این است که ما درآمد نداریم ولی شما همچنان درخواست گرفتن مالیات را دارید. اگر این سیستم جامع مالیاتی وزارت امور اقتصاد عملیاتی شود و هرکسی بر مبنای درآمدش مالیات دهد قطعاً مردم با اشتیاق مالیاتشان را پرداخت می‌ کنند؛ ولی گاهی اوقات درآمدی نیست که ادعای مالیات می‌شود و برمبنای پایه‌ های مالیات قبلی است. این نارضایتی مالیات فقط برای اصناف نیست و اکثر مردم از این موضوع ناراضی هستند. همچنین دو هفته و شش روز اصناف تعطیل بودند ولی این تعطیلی ها در هیچ کجای وزارت دارایی ثبت نشد».

قاسم نوده فراهانی در صحبت‌های پایانی خود به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «ما از روز گذشته از حوزه فرمانداری، نیروی انتظامی و ستاد کرونا چند تیم راه انداختیم. این تیم ها به‌صورت مشترک گشت می‌زنند و با کسانی که به این تعطیلی توجه نکردند برخورد می‌کنند. از طرفی دیگر حدود ۱۰ تیم بازرسی اصناف برای تذکر دادن به اصناف تشکیل‌شده‌اند و در شهر گشت می‌زنند و کسبه هم بدانند اگر به این تذکرات توجه نکنند به موقع با آن‌ها برخورد می‌شود».

 

  • حامد ارسالی در

    یعنی تا امروز فکر میکردید اقتصاد کشور فل ج نیست. ریدید.

ارسال نظر