|
کدخبر: 177407

۱۵هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این افراد

مدیرپروژه های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال فراگیر با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۸درصد افرادی که تسهیلات را دریافت کرده اند تحصیلات بالاتر از دیپلم داشته اند گفت: میزان قابل پرداخت برای موسسات عامل تا کنون حدود ۱۵هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است.

اقتصاد  ۱۵هزار میلیارد تومان تسهیلات  برای این افراد

رامین اسدی مدیرپروژه های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال فراگیر در گفت وگویی ، درباره آخرین وضعیت طرح های اشتغال روستایی گفت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی مقرر شد که از ۱.۵میلیارد دلاری که توسط صندوق توسعه ملی و مجوزمقام معظم رهبری برای اجرای قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است برداشت شود و با مشارکت ۴موسسه عامل پست بانک بانک کشاورزی بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بین متقاضیان در رسته های مشخص در روستاها پرداخت شود.

 وی ادامه داد: آخرین مرحله واریز دربهمن ماه ۹۹بوده است اعتباری که تا کنون تخصیص داده شده است که قابل پرداخت برای موسسات عامل باشد حدود ۱۵هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است. از این مبلغ طرح های الویت دار توسط دستگاه های اجرایی شناسایی شده اند و توسط کمیته فنی متشکل از ادارات دستگاه های اجرایی موسسه عامل و استانداری و دبیرخانه که وزارت کار است و سازمان برنامه و بودجه طرح ها بررسی شده و به موسسات عامل اجرا داده می شود. موسسات عامل بررسی می کنند که آیا طرح ها توجیه اقتصادی و فنی و اشتغالی دارد یا خیر. ۲۰درصد آورده توسط متقاضی و  ۸۰درصد تسهیلات است که به متقاضیان پرداخت می شود.

 اسدی گفت: تاکنون پیش بینی اشتغال ۲۷۰هزار نفر را داشته ایم ۱۴۶ هزار طرح ثبت نام کرده اند یک قسمت آن بر اساس قانون بخشی از آنها در حوزه مشاغل خانگی خویش فرمایی و کارفرمایی بوده است. از۱۴۶هزار طرحی که برای پیش بینی اشتغال۲۷۰هزار نفر مستقیم در سامانه ثبت نام کرده اند تا کنون حدود ۱۳هزارو۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. یعنی حدود ۸۷ درصد اعتبار تخصیص داده شده پرداخت شده است.

 مدیرپروژه های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال فراگیر گفت: پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی کمیته امدادی و بهزیستی را در دستور کار داریم که تا کنون کمیته امداد موفق شده است از این تخصیص اعتباری که برایش در نظر گرفته شده است از ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم خود؛ ۸۶درصد اعتبار را جذب کرده است و در نهایت به مدد جویان خود پرداخت کرده است.

 وی گفت: تقریباً ‌۳۳درصد از کسانی که تسهیلات را دریافت کرده اند زن و ۶۷ درصد مردان بوده اند. نزدیک به ۳۸درصد افرادی که تسهیلات را دریافت کرده اند تحصیلات بالاتر از دیپلم داشته اند.

 مدیرپروژه های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال فراگیر گفت: رسته های بخش کشاورزی در طرح های پرداخت شده موسسات عامل حدود ۴۶ درصد به پرورش دام و ۱۶درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۱ درصد محصولات گلخانه ای، حدود ۹درصد پرورش و فرآوری طیور و زنبور عسل و سایر موارد حدود ۱۸درصد بوده است.

وی ادامه داد: در رسته بخش خدمات در طرح های پرداخت شده موسسات عامل نیز حدود ۱۲ درصد خدمات مدرن سازی تعمیر ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاوری، حدود ۱۱ درصد خدمات حمل و نقل لجستیک، حدود ۱۷درصد بوم گردی و حدود ۲۴ دردص گردشگری بود هاست و سایر موارد حدود ۳۶ درصد بوده است.

اسدی بیان کرد: رسته بخش صنعت در طرح های پرداخت شده موسسات عامل حدود ۲۷ درصدفرآوری محصولات معدنی و کوچک مقیاس، حدود ۱۹درصد پوشاک، حدود ۱۴درصد صنایع دستی و حدود ۱۲درصد مبلمان و مصنوعات چوبی، حدود ۱۲درصد فرش دستباف و دستبافته ها و ۱۰درصد ساخت ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی و ۶درصد سایر موارد بوده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها