|
کدخبر: 174351

مشخصات خودروی جدید و محبوب تویوتا بین ایرانیان

مشخصات و تصاویر نسل جدید تویوتا لندکروزر LC300 به‌صورت قطره‌چکانی در حال انتشار بوده و قرار است طی چند روز آینده نیز این خودرو به‌صورت رسمی معرفی شود.

اقتصاد مشخصات خودروی جدید و محبوب تویوتا بین ایرانیان

اسناد به دست آمده از شاخه آفریقای جنوبی تویوتا نشان دهنده جزئیات جدیدی از شاسی‌بلند مشهور تویوتا هستند. همچنین تأییدیه استفاده لندکروزر جدید از پلتفرم TNGA-F و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز به دست آمده است.

نسل جدید لندکروزر طول کلی ۴۹۶۵ میلی‌متری در نسخه GR اسپورت داشته هرچند مدل ZX این خودرو طول ۴۹۸۵ میلی‌متری خواهد داشت. ارتفاع قدبلند محبوب تویوتا نیز ۱۹۴۵ میلی‌متر بوده که نشان دهنده افزایش ۳۵ میلی‌متری نسبت به نسل پیشین می‌باشد. اسپورت ترین تریم لندکروزر با پهنای ۱۹۹۰ میلی‌متری اندکی پهن‌تر شده درحالی‌که پهنای تریم ZX برابر با ۱۹۸۰ میلی‌متر می‌باشد. البته فاصله بین محوری دو نسخه برابر با ۲۸۵۰ میلی‌متر است.

با استفاده از پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر ۶ سیلندر تویوتا توانسته ظرفیت باک سوخت لندکروزر جدید را ۱۵ لیتر کاهش دهد تا فضای بیشتری وجود داشته باشد. این تغییر روی کاهش وزن نیز تأثیر مثبتی داشته و در سقف نیز از آلومینیوم استفاده ‌شده است. در اسناد منتشر شده همچنین می‌بینیم تغییری در ارتفاع خودرو از سطح زمین حاصل نشده و زاویه‌های حمله و فرار نیز نسبت به نسل پیشین LC200 تغییری نداشته‌اند.

نسل جدید لندکروزر از نظر فنی اشتراکاتی با توندرا ۲۰۲۲ جدید خواهد داشت زیرا پیکاپ بدنه روی فریم تویوتا نیز از معماری TNGA-F استفاده خواهد کرد. این پیکاپ می‌تواند از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو که قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد استفاده کند. به عنوان یادآوری باید گفت شاسی‌بلند پرچم‌دار ژاپنی‌ها علاوه بر پیشرانه یاد شده از نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری دیزلی با خروجی ۳۰۲ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری نیز سود خواهد برد.

توندرای جدید نیز احتمالاً در آینده جدید معرفی خواهد شد. اگرچه این پیکاپ به‌روز شده در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد اما مشخص نیست لندکروزر جدید نیز روانه این کشور خواهد شد یا خیر.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها