|
کدخبر: 174146

منتظر واریز این یارانه ها در خرداد باشید + جزئیات

در ماه پیش رو دو پرداختی انجام می شود که یارانه معیشتی بنزین و نقدی است، در روز دوشنبه دو هفته آینده یارانه بنزین واریز می شود.

مبلغ یارانه بنزین متناسب با تعداد اعضای خانوار از ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است و حدود ۶۰ میلیون نفر این یارانه را دریافت می کنند.

واریز این یارانه پس از افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی بنزین در آبان سال ۹۸ مصوب شد، در واقع با قرار شد دولت با منابع حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی یارانه پرداخت کند.

خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می کنند.

اما در آذر سال قبل هفت میلیون از خانوارهایی که این یارانه را دریافت می کنند به عنوان مشمولان حمایت های معیشتی کرونا شناسایی شدند و وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند.

اقساط این وام ۳۵ هزار تومان است و طی ۳۰ ماه از یارانه معیشتی خانوارها کسر می شود، پنج قسط اول آن در ماه های دی، بهمن، اسفند، فروردین و اردیبشهت برداشت شده و ششمین قسط آن نیز از یارانه خرداد کسر می شود.

بر این اساس مبلغ این یارانه این ماه هم کامل واریز نمی شود و قسط ۳۵ هزار تومانی از آن کم می شود. حداقل دو سال دیگر اقساط وام کرونا ادامه دارد.

یارانه نقدی نیز جزو واریزی های خرداد ماه است که در هفته سوم واریز می شود.

احتمال دارد که پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه واریز شود. چون بر اساس وعده دولت قرار بود سود سهام عدالت در فروردین واریز شود که نشد. این واریزی به عید فطر و آخرین روزهای اردیبهشت موکول شد که باز هم واریز نشد.

اکنون این امیدواری وجود دارد که در سومین ماه سال جاری ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت واریز شود.

منبع: نمناک
  • مگا ارسالی در

    خب که چی خودمونم میدونیم دیگه نیازی نیست هرروز تیتر بزنین

  • هرتیک ارسالی در

    بیکار هستین شما

ارسال نظر