|
کدخبر: 173841 رویا رئیسی

گسترش نیوز بررسی می‌کند:

استخراج خانگی رمزارز سودآور هست؟

با رونق بازار رمزارزها خیلی‌ها صحبت از استخراج خانگی می‌کنند. استخراج خانگی رمزارز در تئوری و عمل کار ساده‌ای نیست و نیازمند دانش و سخت‌افزار بالا هست.

اقتصاد استخراج خانگی رمزارز سودآور هست؟

روند صعودی ارزهای دیجیتال خیلی‌ها را به فکر استخراج خانگی انداخته است. اگر شما هم جز این افراد هستید. این گزارش را از دست ندهید تا با فرصت‌ها و تهدیدهای استخراج در خانه آشنا شوید. شما برای شروع نیازمند دانش بالا و سخت‌افزار مناسب هستید. در ابتدا باید بدانید که استخراج ارز دیجیتال در خانه همراه با مزاحمت‌های ناشی از سروصدا، افزایش هزینه برق و ریسک اتفاقاتی چون اتصالی و آتش‌سوزی هست.

در سال ۲۰۰۹ شاید استخراج خانگی سودآور بود اما در شرایط فعلی ممکن چیزی جز هزینه برای شما نداشته باشد. از نظر تئوری استخراج در خانه شدنی هست اما باید بپذیرید که استفاده از لپ‌ تاپ و کامپیوترهای خانگی برای استخراج ارزهای دیجیتال، به احتمال ۹۹ درصد سودآور و به صرفه نخواهد بود. حالا اگر جز ۱ درصد هستید. همراه ما شوید تا شما را با نرم‌افزارهای مورد نیاز آشنا کنیم.

برای استخراج خانگی بیت کوین به چه نرم‌افزارهایی نیاز داریم؟

نرم‌افزارهایی برای سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس هست که برای استخراج بیت کوین در خانه به آنها نیاز دارید.

سی‌جی ماینر (CGMiner)

این نرم‌افزار در ابتدا از شما آدرس URL، نام کاربری و رمز عبور برای اتصال به استخر استخراج می‌خواهد.

بیت مینتر (Bitminter)

این نرم‌افزار یکی از مورد اعتمادترین و قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای خدمات استخراج هست. با فشردن دکمه‌ی Engin Start می‌توانید استخراج را آغاز کنید. همچنین می‌توانید در هر زمان در قسمت Stats، روند استخراج را چک کنید. در پایین پنجره‌ی گرافیکی نیز یک پنجره‌ی متنی قرار دارد که پیغام‌هایی مثل اتصال موفقت آمیز یک دیوایس و یا استخر استخراج را نشان می‌دهد.

بی‌اف‌جی ماینر (BFGMiner)

این نرم‌افزار ویژگی‌هایی مثل افزایش عملکرد پردازنده، نمایش دمای دیوایس‌ها و امکان اتصال به چندین استخر استخراج را دارد. نرم‌افزار مذکور از پروتکل استخراج غیرمتمرکز گت بلاک تمپلیت که از سوی جامعه‌ی بیت کوین توسعه داده شده است، برای ایجاد هدر بلاک و استخراج توسط ماینر، استفاده می‌‌شود. نکته جالب این هست که این برنامه مجهز به یک تایمر واچ داگ هست که رشته‌های برنامه را مدیریت می‌کند.

جی‌یو‌آی ماینر (GUIminer)

نرم‌افزار GUIminer جز محبوب‌ترین و برترین نرم‌افزارهای استخراج در دنیا هست. در این نرم‌افزار از ۲ نوع استخراج استفاده می‌شود. استخراج به دو روش ماینینگ انفرادی (Solo mining) و گروهی (Pooled mining) انجام می‌شود. فراموش نکنید که در این نرم‌افزار نیازی به ورود اطلاعات توسط کاربر برای اتصال به این استخرها نیست. همچنین ویژگی‌های خوبی مثل ارائه گزارش اطلاعات مهم ازجمله هش ریت دستگاه، دسترسی لحظه‌ای به دارایی و انجام چند عملکرد را دارد.

اتریوم چگونه استخراج کنیم؟

برای استخراج اتریوم باید چند فرآیندهای را انجام دهید. در ابتدا سیستم سخت‌افزاری قدرتمند تأمین کنید. در مرحله بعد کیف پول اتریوم به‌منظور دریافت اترهای استخراج‌شده ایجاد کنید. در نهایت هم با اجرای نرم‌افزار ماینینگ و پیوستن به استخر استخراج کارتان را شروع کنید. البته فراموش نکنید که عوامل زیادی ازجمله قیمت اتر، هزینه برق، هزینه سخت‌افزار، استهلاک سخت‌افزار و … در سودآوری استخراج این ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد. در پایان مجدد تأکید می‌کنیم که استخراج اتریوم بر روی کاغذ شدنی هست اما در حقیقت این کار به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و احتمالاً سیستم خانگی شما آسیب ببینند. همچنین نرم‌افزارهای موبایل استخراج اتریوم همگی کلاه‌برداری هستند. مراقب باشید، دارایی خود را از دست ندهید.

چگونه ریپل استخراج کنیم؟

بر خلاف بیت کوین و اتریوم حتی بر روی کاغذ هم استخراج ریپل ممکن نیست. اگر شما توان استخراج ریال و دلار را پیدا کردید، حتماً توان استخراج ریپل هم خواهید داشت. ریپل از طریق یک بلاک چین «متمرکز» تأمین می‌شود. تنها امید ما این هست که بعد از استخراج سایر رمزارزها امکان تبدیل به ریپل داشته باشیم.

استخراج دوج کوین چگونه هست؟

به مفهوم خیلی ساده اما در حقیقت پیچیده، استخراج دوج کوین همانند قرعه‌کشی است. رایانه یا نود باید کار انجام دهد. این کار شامل بررسی و تائید تراکنش‌هایی است. یک استخر استخراج دوج کوین شامل یک گروه از کاربران است که قدرت محاسباتی خود را به اشتراک می‌گذارند تا شانس دریافت جایزه تائید تراکنش‌ها را افزایش دهند. هنگامی‌ که یکی از نودها در یک استخر استخراج موفق به تائید یک بلاک شود، پاداش دریافت شده باید بین تمام کاربران یک استخر به طور تقسیم شود.

استخراج ارز دیجیتال در خانه سودآور نیست

پریسا گورانی کارشناس استخراج رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز پیرامون بحث استخراج خانگی ارز دیجیتال گفت: استخراج ارز دیجیتال در خانه مرقوم به صرفه نیست. هزینه برق خیلی بیشتر از هزینه‌ای درآمدی خواهد بود. این کار تنها در بخش صنعتی سودآور هست.

گورانی تأکید کرد: در بخش صنعتی افراد باید با علم اقتصاد و استخراج آشنا باشند. همچنین باید از افرادی استفاده شود که قدرت پیش‌بینی روند بازار را داشته باشند. در روزهایی به سر می‌بریم که سقوط بیت کوین را تجربه کرده‌ایم. شناسایی زمان ورود به این حوزه حائز اهمیت است.

این کارشناس استخراج رمز ارز خاطرنشان کرد: شاهد بازار سیاه دستگاه‌های استخراج هستیم. قیمت این دستگاه‌ها افزایش داشته است. در نتیجه سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه شده‌اند. این صنعت به کمتر از یک درصد برق کشور نیاز دارد. در صورتی که قیمت برق با سیاست‌گذاری‌های صحیح همراه باشد، برای مصارف صنعتی سودآور هست.

هشدار به کاربران خانگی ارزهای دیجیتال

در ایران در خصوص استخراج خانگی ارزهای دیجیتال حسابی خط‌ونشان کشیده‌اند. حتی پیشنهاد ۲۰ میلیون تومانی هم برای افرادی که مراکز غیرمجاز را معرفی کنند، ارائه کرده اند. فراموش نکنید که با استفاده از میزان مصرف اینترنت اشخاص، استخراج رمز ارز قابل تشخیص خواهد بود. همچنین با صدور حکمی از سوی دادستانی امکان ورود به منازل و مراکز استخراج بیت کوین و اقدام به بررسی کامل هست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها