|
کدخبر: 172242

فوری / مصوبه مهم دولت در مورد افزایش حقوق کارمندان

​معاون اول رئیس جمهور مصوبه جدید دولت درخصوص اصلاحیه مصوبه ضریب حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان را ابلاغ کرد.

اقتصاد فوری / مصوبه مهم دولت در مورد افزایش حقوق کارمندان

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور،  در ابلاغیه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور _ سازمان اداری و استخدامی کشور مصوبه،  هیئت وزیران را بلاغ کرد.

بر این اساس در جلسه ۱۴۰۰.۲.۱۹ به پیشنهاد شماره۷۱۹۶ مورخ ۱۴۰۰.۲.۱۸ سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

تصویب نامه شماره ۸۰۱۳/ت ۵۸۷۰۸ ه مورخ ۱۴۰۰.۱.۲۹ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱ . تبصره بند ۵ حذف می‌شود.

۲.  متن زیر به عنوان بند ۵ به تصویب نامه مذکور اضافه و شماره بندهای (۵)،(۶)،(۷)،(۸) به شماره‌های (۶)،(۷)،(۸)،(۹) اصلاح می‌شود.

۵. مبالغ ناشی از اجرای بند (۹) تصویب نامه شماره ۳۷۱۸/ت ۵۷۵۹۳ ه مورخ ۱۳۹۹.۱.۳۰ مشمول افزایش این تصویب‌نامه می باشند.

گفتنی است،هیئت وزیران در جلسه ۲۵/۱/۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- و بند (پ) ماده (۲۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۹۵- و جزءهای (۱)، (۲) و (۳) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تصویب کرد:

۱- ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان چهل و سه هزار و چهارصد و سیزده (۴۳.۴۱۳) ریال تعیین می‌شود.

۲- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت -مصوب ۱۳۷۰- از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه برای سال ۱۴۰۰ به میزان سه هزار و چهل و هشت (۳.۰۴۸) ریال تعیین می‌شود.

تبصره- حق جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان در سال ۱۴۰۰ بر اساس ضریب ریالی دو هزار و هشتصد و هفتاد و پنج (۲.۸۷۵) ریال طبق تبصره (۱) ماده (۶) آیین نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شورای  اسلامی موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۹۸۶۸/ت۳۳۹۰۳هـ مورخ ۲۸/۹/۱۳۸۴ محاسبه و پرداخت می شود.

۳- افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۰ به میزان بیست و پنج درصد (۲۵%) تعیین می شود.

منبع: تسنیم
  • عذرا ارسالی در

    باز هم سر بازنشسته ها کلاه رفت، باید ابت دا حکم کارمندان زده می شد بعد همانند ساز ی می شد تا حقوق بازنشسته در سال ۱۴۰۰ ، ۹ ۰ درصد کارمند همتراز شود، اما این کار نش د.

  • عذرا ارسالی در

    ینی ضریب کارمندان چقدر شد من نفهمیدم

ارسال نظر