|
کدخبر: 171470

خبر مهم نوبخت درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نوبخت درخصوص آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این لایحه در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالاً در هفته جاری یا نهایتاً اوایل هفته آینده به دولت می رود.

اقتصاد خبر مهم نوبخت درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

محمدباقر نوبخت یکشنبه شب با حضور در گفت وگویی مجازی در کلاب‌هاوس به تشریح هشت سال عملکرد سازمان برنامه و بودجه پرداخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این لایحه در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالاً در هفته جاری یا نهایتاً اوایل هفته آینده به دولت می‌رود و تلاش می‌شود قبل از اتمام کار دولت، به صورت قانون از مجلس تحویل بگیریم.

وی با بیان اینکه مأموریت راهبردی و اصلی سازمان برنامه و بودجه، راهبری و رصد توسعه کشور است، گفت: این مأموریت باید با مطالعه به انجام برسد. نظارت و ارزشیابی مدیریت در نهادهای کشور نیز جزو وظایف ما بود.

او ادامه داد: باید در چارچوب وظایف از سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار داشته باشیم. احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی خود وقت زیادی را از ما گرفت.

نوبخت در ادامه به نتیجه رساندن سند آمایش سرزمین در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: مراحل بررسی این سند از پیش از انقلاب آغاز و امسال به نتیجه نهایی رسید. این نهاد با برنامه ریزی و سند برنامه ششم توسعه در پی رشد ۸ درصدی اقتصاد و همچنین ایجاد یک میلیون شغل بود.

او گفت: تحریم و بسیاری از فشارها ما را به تدوین بودجه در سایه محدودیت‌های فروش نفت واداشت و البته شرایط منجر نشد تا حقوق‌ها و دستمزدها با مشکل مواجه شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از بودجه حقوق و دستمزد است که تحت عنوان بند «و» بدون توجه به عملکرد باید پرداخت شود. البته بودجه عمرانی دستگاه‌ها و صورت وضعیت‌ها پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: تمام یارانه پنهان که یک هزار و سیصد هزار میلیارد تومان است را شناسایی کرده و به شورای هماهنگی اقتصادی تقدیم کرده‌ایم. نه تنها یارانه پنهان مشخص است در این مسیر حتی معافیت‌های مالیاتی که بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز هم مشخص شده است.

منبع: مهر
  • عبداله ارسالی در

    با سلام
    حقوق شاغلین که قرار بود 2 5 درصد افزایش داده شود در احکام صادره به 18درصد تعدیل شده است.لطفا پیگیری شود.

  • ناشناس ارسالی در

    دوروغ های بزرگ واقعا هشت ساله فقط دوروغ شنیده ایم از این دولت

  • ایرانی ارسالی در

    من با بیست و هفت ونیم سال خدمت و مدرک فو ق دیپلم و تخصص فنی بالاو سختی کار و حق ا شعه و بیش از7سال مدیریت کمتر از یکنفر که با 19سال خدمت و پنج کلاس سواد که بخاطر کم سوادی و ناکارآمدی زودتر از موعد بازنش ستش کرده اند حقوق میگیرم ...
    ننگ و نفرین ابدی براین مسؤولان حیف نون و نالا یق و هیچی نفهم...

  • عباس ارسالی در

    بخدا حقوق معلمان بازنشسته رو هم همسان سا زی کنید به نون شب محتاجن بابام اینا کلی بدهی دارند اجاره ، قسط جهیزیه بخدا گناه دارن

  • یک ایرانی دیگه ارسالی در

    نظرهمون ایرانی

  • ناشناس ارسالی در

    همسان سازی یعنی چه؟

  • عباسعلی ارسالی در

    سلام خسته نباشید آقای نوبخت سر بازنشستگان کشوری وزارت بهداشت سال 96 کلا. گذشته شد این بازنشستگان از کل مزایای دیگر شاغلین وبازنشسگان سال های دیگر از بعضی مزایای محروم شدن

ارسال نظر