|
کدخبر: 171012

اختصاصی گسترش نیوز:

صفر تا صد روش های استخراج بیت کوین

استخراج بیت‌کوین موضوعی داغ در این روزها هست که هنوز به صورت کامل قانونی نشده است. بیت کوین با روش های متعدد به دست می آید که شناخت روش ها و عوامل تاثیر گذار بر سودآوری، اهمیت ویژه ای دارد.

اقتصاد صفر تا صد روش های استخراج بیت کوین

در خصوص رمزارزها به صورت تئوری مطالب زیادی مطرح شده است و شاید بیشترین اطلاعات ما دستگاه ماینر هست که در استخراج ارزهای دیجیتال مهم هستند. مهم‌ترین سوال این هست که استخراج بیت کوین به چه صورت هست؟ به صورت کلی برای استخراح بیت کوین باید دو شرط اولیه را داشته باشید. شرط اول تلاش و شرط دوم شانس شما هست.

در ابتدا باید اعتبار ۱ مگابایت از تراکنش‌های بیت کوین را تأیید کنید. تایید اعتبار بخش آسان کار هست. در بخش شانس شما نیاز به ماینری دارید که پاسخ صحیح یک مسئله عددی را به دست آورد. در فناوری ارز دیجیتال این فرایند به نام «اثبات انجام کار» (Proof of Work) شناخته می‌شود. این تنها مسپله ای که شما نیازی به دانش ریاضی و محاسبه ندارید. در حقیقت ماینرها تلاش می‌کنند تا به سرعت به یک عدد هگزادسیمال ۶۴ رقمی که «هش» (Hash) نام دارد، دست پیدا کنند. ماینر ها در عمل این عدد را حدس می‌زنند. البته با یک حدس و دو حدس به نتیجه نخواهید رسد و ماینر باید تریلیون‌ها حدس ارائه دهد تا یک عدد به نتیجه برسد. البته از نظر فنی به این سادگی نیست و شبکه بیت کوین و فرایند ماینینگ بسیار پیچیده است. تعداد حدس‌ها محدودیت ندارد و بیشمار حدس ارائه می‌شود.

سختی استخراج بیت کوین، در زمان تعیین شده است. به این معنا که بلاک‌های بیت کوین هر ده دقیقه یکبار ساخته می‌شوند. برای حفظ سودآوری نیاز به قدرت پردازش بیشتری هست که برای دست یافتن به آن باید دستگاه‌های استخراج قدرتمندتری را به کار بگیریم.

عملکرد ماینرها

در ماینینگ به صورت کلی سه کار اصلی انجام می‌شود که شامل تأیید تراکنش‌های بیت کوین، حفظ امنیت شبکه‌ی بیت کوین، تولید واحدهای جدید بیت کوین به صورت غیرمتمرکز هست. استخراج بیت کوین همانند طلا، کار آسانی نیست و بر اساس پروتکل یا همان قوانین بیت کوین، فقط تعداد ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود دارد. دقیقا همانند طلا که کمیاب و محدود هست.

مهم‌ترین نکات در خصوص استخراج بیت کوین

نود (Node) واژه مهمی در زمان استخراج هست که به معنای گره در شبکه بیت کوین است. برای کسب نود باید بعد از دریافت رایگان نرم افزار بیت کوین و اختصاص برق و دانلود کل تاریخچه تراکنش‌های بلاک چین (که در حال حاضر حجم آن به بیش از ۲۰۰ گیگابایت هست) یک نود را اجرا کنید. تراکنش‌های بیت کوین در بسته‌هایی به نام بلاک جمع‌آوری و سپس آن‌ها را به هم متصل می‌کنند و بلاک چین را تشکیل می‌دهند.

برای استخراج بیت کوین به چه دستگاه‌هایی احتیاج داریم؟

برای استخراج بیت کوین نیازمند تجهیزات خاصی هستیم. میزان فعالیت ما این تجهیزات را مشخص می‌کند. باید تجهیزات را نسبت به بزرگی و کوچکی فارم (مزرعه) تامین کرد. به صورت کلی برای انجام ماینینگ بیت کوین قطعاً به موارد زیر نیاز داریم:

  •  انشعاب برق ویژه ماینینگ
  •  اتصال اینترنت
  •  دستگاه استخراج مناسب استخراج بیت کوین
  •  ریگ
  •  اتصالات (کابل)
  •  کانتینر یا باکس ماینینگ
  •  خنک‌کننده
  •  سایلنت باکس
  •  کیف پول الکترونیکی دارای پشتیبانی بیت‌کوین

روش‌های استخراج بیت‌کوین

در حال حاضر روش‌های استخراج بیت کوین متعدد هست و برای انتخاب و سرمایه‌گذاری باید یک روش را انتخاب کرد. در ادامه با این روش ها آشنا می شوید.

فاست بیت‌کوین

با این روش در هر یک دقیقه یک مقدار بیت‌کوین رایگان دریافت می‌کنید. البته مقدار بیت کوین دریافت شده از این روش بسیار کم است یعنی چیزی حدود ۰.۰۰۱ دلار. BonusBitcoin،Cointiply و Moon Bitcoin۳ سایت منتخب فاست بیت کوین هستند.

فریلنسری بیت‌کوین

اگر مهارت‌های برنامه‌نویسی و تولید محتوا دارید، ۳ سایت را معرفی می‌کنیم که برای استخراج بیت‌کوین مفید هستند و درآمد بسیار خوبی برای شما خواهند داشت. سایت ارز دیجیتال، crypto.jobs و cryptogrind را در این روش از دست ندهید.

پیوندهای ارجاع یا لینک‌های referral

این لینک‌ها یکی از راحت‌ترین روش‌های استخراج بیت‌کوین و کسب درآمد هستند. در این روش ابتدا ثبت‌نام می‌کنید و لینک مختص به خود را دریافت می‌کنید. با اشتراک لینک در مقابل هر ثبت‌نام یا یک عضو جدید پورسانت می‌گیرید. بیتمکس، پکس فول و بایننس سه صرافی معتبر در این زمینه هستند.

استخراج ابری بیت کوین

در این روش شما بدون خرید و تهیه وسایل و تجهیزات ماینری بیت کوین استخراج می‌کنید، افراد یا ماینرهایی که دستگاه‌ها و تجهیزات استخراج دارند، قدرت پردازش سیستم خود را به دیگران اجاره می‌دهند تا افرادی که قادر به تهیه سیستم ماینری نیستند، بتوانند بیت‌کوین استخراج کنند. البته در قبال آن مبلغی به‌عنوان اجاره به ماینرهای خواهند داد. در این روش باید دقت کنید که شرکت‌ها و سایت‌های معتبر را انتخاب کنید.

سرنوشت نهایی بیت کوین

به صورت کلی بیت کوینها با نرخی کاهنده و قابل پیش‌بینی، تولید می شوند. بر اساس پروتکل‌های مصوب شده، تعداد بیت کوینهای جدیدی که هر سال تولید می شود، به‌طور اتوماتیک در طول زمان نصف می‌شود تا اینکه مجموع بیت کوینهای موجود به ۲۱ میلیون برسد. هر زمان به این عدد برسیم، بیت کوینی صادر نخواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها در این نقطه، احتمالاً به‌طور اختصاصی به استخراج‌کنندگان بیت کوین مقدار کمی کارمزد تراکنش پرداخت خواهد شد.

درآمد بیت کوین به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان درآمد استخراج بیت کوین نکته مهمی هست که به عوامل متعدد بستگی دارد و ثابت نیست. یکی از عوامل قدرت دستگاه استخراج هست که هر مقدار دستگاه استخراج قوی‌تر باشد سوددهی بیشتری نیز خواهد داشت. نکته دوم مصرف انرژی و هزینه برق مصرفی هست که برق مصرف‌شده توسط دستگاه‌های استخراج نیز بر درآمد و سوددهی استخراج بیت‌کوین تأثیر مستقیم می‌گذارد. به این معنا که هر مقدار مصرف برق بیشتر باشد، قدرت دستگاه کمتر می‌شود و درآمد نیز کمتر خواهد شد. نکته نهایی این که میزان کارمزدها نیز با توجه به تراکنش‌های صورت گرفته در یک ماه تعیین می‌شود که بیشتر بودن یا کمتر بودن آن نیز به طور مستقیم بر روی درآمد استخراج بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد.

قیمت بیت کوین چگونه مشخص می‌شود؟

در بازار ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین با قانون عرضه و تقاضا همراه هست. با افزایش تقاضا برای بیت کوین، بهای آن نیز افزایش می‌یابد و با کاهش تقاضا، از بهای آن کاسته می شود.

با قطعی سیستم بیت کوین‌ها از بین خواهند رفت؟

در صورتی که کامپوتر شما قطع و یا خاموش شود، بیت کوین‌های شما در امان هستند و دفعه بعد که برنامه کیف پول خود را راه‌اندازی کنید، بیت کوینها ظاهر خواهند شد. به این دلیل که نرم افزار بیت کوین بر روی سیستم شما نیست و ضمیمه بین تمام دستگاه‌ها هست. در نتیجه بیت کوین‌های شما به این راحتی در خطر قرار نمی‌گیرند.

همچنین برای ماینینگ بیت کوین نیاز به اینترنت داریم اما سرعت و حجم اینترنت خیلی مهم نیست، نکته مهم پایداری و قطع و وصل نشدن اینترنت هست که سرویس‌های اینترنت ADSL و TD-LTE برای این کار مناسب هستند.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها