|
کدخبر: 159496

موضوع همکاری آموزش‌ و پرورش و وزارت راه چه بود؟

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی به امضای وزرای دو وزارتخانه رسید.

اقتصاد  موضوع همکاری آموزش‌ و پرورش و وزارت راه چه بود؟

توسعه و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی و تقویت آموزش‌های مهارتی، همکاری در ایجاد و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های حمل‌ونقل ریلی به‌منظور تربیت نیروی انسانی ماهر، تدوین رشته‌های موردنیاز، تربیت مربیان متخصص در امر تدریس در حوزه صنعت ریلی، شناسایی دانش آموزان مخترع و استفاده از تجارب و ظرفیت‌های بین‌المللی طرفین و... موضوع این تفاهم‌نامه است.

معرفی مدیران و کارشناسان جهت عضویت در کمیته راهبردی و گروه‌های تخصصی، تشکیل گروه تخصصی مشترک، تسهیل اعطای مجوز ایجاد مدارس دولتی وابسته به راه‌آهن، همکاری در تصویب رشته‌های موردنیاز و... ازجمله تعهدات وزارت آموزش‌وپرورش در این تفاهم‌نامه است.

فراهم نمودن امکان گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی در رشته‌های مرتبط، مشارکت در تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موردنیاز برای آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در بخش حمل‌ونقل ریلی، اولویت در اشتغال و به‌کارگیری نیروی انسانی از میان فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌های مرتبط، همکاری در توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مناطق و شهرستان‌های موردتوافق، اعطای تسهیلات در سفرهای ریلی و تورهای خاص گردشگری دانش آموزان و فرهنگیان، ایجاد تسهیلات برای اردوها و بازدیدهای دانش آموزان و فرهنگیان، همکاری در جهت تعریف طرح‌های پژوهشی مشترک از تعهدات وزارت راه و شهرسازی است.

 به گزارش وزارت آموزش‌ و پرورش، امروز چهارشنبه در آئینی که در سالن جلسات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی به امضای محسن حاجی میرزایی و محمد اسلامی رسید.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها