|
کدخبر: 159342

خریداران بورس در کمین

بورس بعد از ۳ جلسه مثبت، امروز را منفی آغاز کرد. اتفاقی که با عقب‌نشینی نمادها در نیمه دوم معاملات دیروز تا حدی قابل پیش‌بینی بود. البته نکته مهم بازار امروز این است که نمادهای بزرگ هنوز قفل در صف فروش نشده‌اند و شاهد تقابل جدی خریداران و فروشندگان هستیم.

اقتصاد خریداران بورس در کمین

باید دید در نیمه دوم معاملات خریداران می‌توانند بر فروشندگان غلبه کنند و بازار مثبت شود یا نه. تا ساعت ۲۰: ۱۰امروز شاخص کل با افت ۵ هزار واحدی (معادل ۰.۴ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با عقب‌نشینی ۰.۱ درصدی مواجه شده‌اند.

ارزش معاملات خرد امروز هم تا اینجای کار در سطوح قابل قبولی قرار دارد. به طوری که طی ۷۵ دقیقه نخست بازار امروز ارزش معاملات خرد به ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. پالایشی‌ها، داروسازان و فلزات اساسی صنایعی هستند که تا الان بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم پالایش، برکت و شپنا بیشتر از همه معامله شدند.

به نظر می‌رسد با افزایش خریدهای حقوقی که بخش عمده‌ای از آن به واسطه الزام درآمد ثابت‌ها به خرید سهام است، در صورتثی که بازار قفل نشود بقیه سهامداران هم در سمت خرید فعال می‌شوند و ممکن است بازار برگردد.

حقیقی‌ها دوباره در سمت خرید فعال شده‌اند و خروج پول حقیقی شدت گرفته است. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۱۵ مالکیت حدود ۴۸۰ میلیارد تومان سهام از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها منتقل شد. به عبارتی دیگر درجه حمایت حقوقی (نسبت خالص خرید حقوقی به ارزش معاملات) تا اینجای کار به عدد جالب توجه ۲۲ درصد رسیده است.

بعد از چند روز که روند صف فروش‌ها نزولی بود، امروز صف‌های فروش دوباره سنگین‌تر شده‌اند. به طوری که تا اینجای کار ۶۶ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند. در سمت مثبت بازار اما تنها ۳ درصد نمادها صف خرید دارند. ارزش این صف‌ها هم فقط ۲۳۰ میلیارد تومان است.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها