|
کدخبر: 158362

مجلس نحوه پرداخت یارانه را مشخص کرد

نمایندگان مجلس نحوه هزینه‌کرد پرداخت یارانه هدفمندی و معیشتی را مشخص کردند.

اقتصاد مجلس نحوه پرداخت یارانه را مشخص کرد

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، ۱۶اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با احکام هزینه‌ای تبصره (۱۴) با ۱۸۹ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

احکام هزینه‌ای تبصره (۱۴) این لایحه به شرح زیر است:

الف) ۱ – سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است بدون نیاز به ابلاغ و تخصیص از سوی سازمان برنامه وبودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف مربوط مطابق جدول مذکور و بند (الف) تبصره (۱۸) و ردیف محرومیت‌زدایی مندرج در جدول ۳- ۱۰ اقدام نماید.

۳-  عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک‌ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود.

بند (ب) تبصره (۱۴) عبارت است از: سازمان هدفمندسازی یارانه ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسب مورد مکلفند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت یارانه هدفمندی و نیز معیشتی و سایر یارانه‌ها به کلیه افراد از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، اقدام نمایند. عدم ثبت‌نام یا تأخیر در ثبت‌نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و نیز یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب و مسئولیت آن بر عهده کلیه مدیران ذیربط است، این تخلف قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح است.

در بند (د) این تبصره نیز آمده است:

۱- منابع جدول این تبصره پس  از تأمین به صورت کامل به مصارف آن می‌رسد و هزینه‌کرد آن در غیر مصارف جدول تخلف محسوب می‌شود. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است گزارش اقدامات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارائه نماید.

۳- تأمین منابع مورد نیاز این تبصره در اولویت است و اجرای مفاد سایر تبصره‌های این قانون نباید منجر به کاهش منابع آن شود.

همچنین نمایندگان در این نشست با الحاق بندی به تبصره ۱۴ ماده واحده با ۱۴۱ رأی موافق از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی به تبصره ۱۴ آمده است: در صورت اعمال قیمت تکلیفی از سوی دولت برای محصولات واحدهای تولیدی موضوع ماده ۹۰ اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ از محل منبع حاصل از افزایش نرخ سود موضوع بند الحاقی ۴ تبصره یک این قانون برای بنگاه های تولیدی مرتبط و در سهم تولید موضوع ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه منظور می شود.

 

منبع: خانه ملت
  • ناشناس ارسالی در

    سلام یعنی به ما که ن یارانه بنزین دادین ن یارانه کورنا..حالا میشه ثبت نام کنیم . .توروخدا یه کاری بکنین.ماهم هیچ کاری ندا ریم..

  • ناشناس ارسالی در

    دو ماذذا

  • ناشناس ارسالی در

    دو ماه برامون سیصد تومان پرداخت کردن ما سه نفریم اما بهمن ماه پرداخت نشده موضوع چی هست بخدا درامدمون خیلی کمه ما دردمونو به کی بگیم

  • ناشناس ارسالی در

    سه نوبت یارانه 100هزارتومانی برای کمک ری ختن به ما ندادن در صورتی که همسر بنده نه حقوق ثابت داره نه بیمه باید به کدام ارگ ان گفت آیا امکانش هست که بهمون بدن واقعا درآمد شوهرم کمک ازکارگران فصلی می باشد

  • غفاریاز ارسالی در

    ا ز۹۳ازثبت نام جاموندم حالا نه یارانه نه معیشتی ن کمک هزینه کرونا هیچ چی نه سهام میدن انگار ما سه نفرمال این مملکت نیستی م یه فکری بحال ماوامثال ما بکنید ممنون

ارسال نظر