|
کدخبر: 158246

فوری /تصویبات مهم مجلس برای بازنشستگان و معلمان‌

نمایندگان مجلس در مصوبه ای با تامین ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و و رتبه‌بندی معلمان‌ و همچنین ۸۹ هزار میلیارد تومان برای رد بدهی دولت به تامین اجتماعی موافقت کردند.

اقتصاد فوری /تصویبات مهم  مجلس برای بازنشستگان و معلمان‌

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ۱۶ اسفنده ماه ۹۹، در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش هزینه ای بند و تبصره دو ماده واحده لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

براساس آن، در جهت متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، پرداخت به صندوق‌های بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، تأمین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه های اجرائی‌، رتبه‌بندی معلمان‌، اعمال مدرک تحصیلی معلمان و پرداخت مطالبات معلمان مامور به مدارس خارج از کشور، تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران (موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، بیمه‌های تکمیلی، تأمین پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال (موضوع تبصره ماده (۳۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، اجرای قانون تسری کارکنان زندانها، متناسب‌سازی حقوق شهدای بازنشسته، همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی، مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان، نظام تأمین اجتماعی فراگیر و متمرکز، تأمین مطالبات سهم قانونی حق عضویت اعضای صندوق ذخیره بسیجیان و اجرای موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تامین حداقل مسکن و معیشت و بیمه زنان معسر و زنانی که از حمایت خانواده، ارث مکفی و شغل مناسب محروم هستند، به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف یک میلیون و پانصد هزار میلیارد (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل ارائه حق‌الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه‌، واگذاری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرحهای سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکتهای دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد تأمین کند.

معادل هشتصد و نود هزار میلیارد (۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۸۹۰) ریال از محل این واگذاری ها جهت رد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

سازوکار به اجرا در آمدن، تعیین و تخصیص موارد ذکر شده با اولویت مطالبات براساس آیین‌نامه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه کشور و با تصویب هیأت وزیران برعهده کارگروهی متشکل از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور(به عنوان مسؤول)، وزیر امور اقتصادی ودارایی و بالاترین مقام دستگاه اجرائی ذی‌نفع حسب مورد انجام خواهد شد. دیون حسب مورد بر اساس گزارشات سازمان حسابرسی و سازمان برنامه و بودجه به تأیید کارگروه می‌رسد.

پرداختها از محل این بند به صندوق های بازنشستگی در چهارچوب قوانین و مقررات انجام می شود و پس از کسر مطالبات صندوق‌ها از دولت و نیز تعهدات دولت به آنها به عنوان مطالبه دولت از این صندوق‌ها قلمداد می‌گردد. حکم تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ذی‌نفعان این بند مجری است.

به موجب جزء الحاقی به این بند به دولت اجازه داده می‌شود درصدی از سهام درحال واگذاری در بورس را با تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی مطابق ضوابط شورای عالی بورس به بازارگردانی اختصاص دهد.

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است هرسه‌ماه یک‌بار،عملکرد این بند را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مربوط ، گزارش کند.

منبع: ايسنا
  • ali ارسالی در

    سلام، خب خداروشکر، فقط خداکنه دیگه چیزی از 89 هزار میلیارد تومان کم نکنن تا تامین اجتماعی بتونه همسان سازی حقوق بازنشستگان رو اجرا کنه، تا دیروز 90هزار میلیارد تومن بود امروز 1000میلیاردش پرید رفت، خدا کنه تا به تأمین اجتماعی برسه ازین کمتر نشه.
    حالا که یه قدم به همسان سازی حقوق نزدیک شدیم، این فرمول همسان سازی حقوق رو طوری تنظیم کنید که به نفع حداقل بگیران و مستمری بگیران و ازکارافتادگان تامین اجتماعی باشه. چون حقوق این عزیزان 2میلیون و 200 هزارتومنه ولی همیشه همه جا گفته شد حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 2میلیون و 800هزار تومنه در حالی که واقعیت نداره. چون 60درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیرن و حقوق 2میلیون و 200 هزار تومن به پایین دریافتی دارند. امیدوارم بعد همسان سازی حقوق ما حداقل بگیران و ازکارافتادگان تامین اجتماعی هم به پای بقیق بازنشستگان عزیز برسه و همگی از یک حقوق تقریبا برابر برخوردار بشیم که حق مسلم همه بازنشستگان عزیزه.
    لطفا به گوش مسئولین برسونید.

  • ناشناس ارسالی در

    یک هزار میلیاردش همین اول از بازنشستگان کم شد باز به خدا بدبخت تر از بازنشسته تا مین اجتماعی نیست

  • بهزاد دهنائی ارسالی در

    سلام
    اینقدر که در مورد دریافت طلبهای تامین اجتماعی حرف و بحث میکنید در مورد دریافت حقوق و مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی صحبتی نمیشه. باتوجه به 45میلیون نفر وابسته به حقوقهای تامین اجتماعی بهتراست این جامعه آماری بالا رو بیشتر مدنظر بگیرند. که با دل خوش سال نو را شروع کنند و بروند برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری وگرنه که هیچ

  • ناشناس ارسالی در

    جاماندگان بیمه بیکاری کرونا فروردین اردی بهشت را هنوز پرداخت نکردن سابقه بیمه ف روردین اردیبهشت چه میشود ۱۶ اسفند ۹۹ ت اکی صبر کنیم یکسال گذشت کی واریز میشه بیکار هستم شب عید بخدا احتیاج دارم زن بچه منتظرن نگران آیا کسی هست که این ج اماندگان را یاری کند لطفا پیگیری کنید

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا خجالت آوره . هر روزه صحبت های بی ن تیجه از سوی مسولین سازمان تامین اجتماعی در خصوص
    افزایش حقوق و یا همسان سا زی که
    تا کنون هیچ آثار مثبتی در و ضع زندگی بازنشستگان تامین اجتماعی
    بوجود نیاورده . آخه با این همه گرانی و تورم با افزایش ناچیزی ( چهار صد . پانصد هزار تومان ) کجا چاله خط
    ف قر رو که طبق نظر کارشناسان اقتصادی در آم د زیر ده میلیون تومان خط فقر اعلام شده م یتواند جوابگو باشد و این چاله را تا بالا ی خط فقر پر کند . در واقع حداقل
    ح قوق بازنشستگان تامین اجتماعی
    ( یع نی کارگرانی که سالهای سال حق بیمه ( تامی ن اجتماعی ) پرداخت کردن به امید اینکه در زمان پیری از آن بهره مند شود باید بالای ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان بشود تا شرمنده خانواده های خود نباشند .

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی وقتی شنیدم یک نفر در شرکت نفت با مد رک سیکل وبا ۱۸ سال سابقه بازنشست شده ودا ره ۱۸ میلیون حقوق میگیره وماهانه ۴۰۰ لیت ر بنزین سهمیه ای به غیر از اون سهمیه ی ع مومی وچقدر بن کالا و.....واقعا به حال مع لمان بد بخت دلم سوخت .آخه تبعیض تا کجا .

    • M ارسالی در

      بله معلما که خیلی بدبختن سال 24 ماه خونه هستن حقوق مفت میگیرن پس اون کارگری که س ر گذره و یه روز میره سرکار یه روز نمیره وبیمه هیچ کجایی هم نیست چه بگه

  • بازنشسته ارسالی در

    هدیه ازد اچ فرزندان بازنشسته فرهنگی که از سال نود وچهار مانده را پرداخت کنید

  • علی ارسالی در

    واقعا این هم نمیندگان حزبی هستند

  • ناشناس ارسالی در

    هنوز مبلغ تخصیصی 90 هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی ترسیده فوری یک قسمتش به جای دیگری واریز شد، بایستی منتظر باشیم که ببینیم وصول قسمتی از بدهی سالیان گذشته دولت چماقش سر و کول بازنشستگان شکست و منت سرشان گذاشته شد، موقع اجرایی شدن بایستی مشاهده کنیم که چقدر از این مبلغ متعلقه به متناسب سازی اختصاص داده خواهدشد و آیا برای سایر واحدها نیز بهره برداری خواهند کرد و فقط باز یک مبلغ ناچیز و اندک برای این تلاشگران منظور خواهند کرد و سوز وگدازها شروع خواهند کرد و به نفع همکاران داخل سازمان هزینه خواهند کرد. انشالله که صادقانه اجرا کنند و منصفانه عمل نمایند. ضمنأ دست از صندوق تأمین اجتماعی بردارید و در جاهای دیگرهزیته نکنید، و از کیسه خلیفه خاتم بخشی نکنید و به این وآن سوغاتی ندهید. بگذارید چند مدتی را هم بازنشستگان که سالها پول کسر کرده اید به آسایش و رفاه برسند.

  • ناشناس ارسالی در

    نظر من اینه که مخای کاری انجام بدین اینه مه بنیر زدن و شیپور جنگ زدن نیازی نیست ا فراد تامین اجتماعی هم از جمعیت کشور ایرا ن است هشت سال دفاع مقدس مقدس در خدمت مرز و بوم بودن وتمام کارهای سخت انجام میداد ن بدون اینکه توقع بیشتری از دولت مردان د اشته باشند وهمیشه در صنحه پشتیبان ولایت فقیه و دولت مردان بودن امام ظلم بزرگی بر ای همین قشر شد انهم ۱۵سال حقشان ضایع شد و الانم که مخاین حقشانرا بدید برنامه هرر وزتان شده خدا هست بعداز آبروریزی باز نشت ها خواهشن باعث بیشتر آبریزی نشوید اجرتان با خدا

  • ناشناس ارسالی در

    سلام نمایندگان محترم مجلس مگر همین آدم ه ا در جوانی کمک به کشور نمیکنند که در پیر ی با حق بیمه که دادند بازنشستهدبشن یه نف سی استراحت تو این اوضاع که تورم ۱۰۰درصد است با دو میلیون ها خودتون مسعلوین چند ر وز زنده هستید

  • ناشناس ارسالی در

    بازنشسته ها و معلمها که بیکارن فعلا . هم ش نشستن با صندوق بازنشستگی ها تفریح و سر گرمی میکنند .

  • ناشناس ارسالی در

    از معلمان اعزام به خارج می باشم دو ساله برگشتیم منقضی ۹۸ هستیم هنوز فوق العاده ماموریت سال ۹۸ ما تسویه نشده

  • م ارسالی در

    با عرض سلام و خسته نباشید و عرض تبریک سا ل نو و سال سلامتی گفته شده وام ازدواج فر زندان بازنشسته تا اخر سال پرداخت میشه ک ه تا الان خبری نشده با تشکر کشوری 1 70151712

ارسال نظر