|
کدخبر: 153269

افزایش خرید در بازار طلا / علت رشد قیمت فلز زرد چیست؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۴۲ دلار و ۴۱ سنت رسید.

اقتصاد افزایش خرید در بازار طلا / علت رشد قیمت فلز زرد چیست؟

در حالی که تضعیف دلار و افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی پیشنهادی دولت امریکا سبب تقویت اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، نرخ فلز زرد امروز شاهد رشد بود و در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر معامله شد.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۴۲ دلار و ۴۱ سنت رسید. نرخ طلا در جلسه قبل به بالاترین رقم از دوم فوریه یعنی ۱۸۴۸ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود. نرخ فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

عاملی که سبب افزایش خرید طلا شد افت ارزش دلار به نزدیکی پایین‌ترین رقم ۲ هفته گذشته بود

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری امریکا تثبیت شده، طلا در خلاف جهت نواسانات دلار در حال حرکت است. این بدان معناست که افزایش‌ها نه ناشی از تقویت عواملی فنی حاکم بر بازار طلا بلکه ناشی از تضعیف دلار امریکاست.»

انتظار می‌رود بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن با تغییراتی اندک به تصویب کنگره برسد. این در حالی که جمهوری خواهان مخالف رقم این بسته هستند.

هالی افزود، افزایش نرخ تورم در امریکا در کوتاه مدت می‌تواند سبب رشد ارزش دلار و تضعیف نرخ طلا شود. آمارهای شاخص نرخ مصرف‌کننده در ماه ژانویه قرار است اواخر امروز منتشر شود.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو امریکا در نشستی در نیویورک در اواخر روز جاری هستند. تحلیلگران انتظار دارند پاول در این سخنرانی بر تعهدات فدرال رزرو مبنی بر حفظ سیاست پولی انبساطی تصریح کند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها