|
کدخبر: 153157 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز در گفت و گو با رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو:

خودرو شب عید گران می‌شود؟ / پیش بینی جدید قیمت ها

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اظهار کرد: زمانی که انحصار در دست خودروسازان داخلی وجود دارد دیگر آزادسازی قیمت ها معنایی نخواهد داشت. شرکت های خودرویی باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار شدند.

اقتصاد خودرو شب عید گران می‌شود؟ / پیش بینی جدید قیمت ها

پس از متوقف شدن روند کاهش قیمت خودرو، این روزها شاهد نوسان اندک در نرخ ها هستیم. اما آیا با نزدیک شدن به شب عید دوباره شاهد موج افزایش قیمت ها خواهیم بود. برای یافتن پاسخ این پرسش گفت و گویی با سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید:

موتمنی

موتمنی درباره وضعیت قیمت ها در بازار خودرو اظهار کرد: تقریبا در ۱۰ روز گذشته تغییر خاصی در بازار خودرو رخ نداده و قیمت ها ثبات دارد. افزایش یا کاهش قیمتی مشاهده نمی‌شود اما کلا حالت متعادل دارد. تقاضای کاذب در بازار خودرو از بین رفته اما افرادی که احتیاج به خودرو دارند به بازار مراجعه و خرید خود را انجام می دهند. به خاطر این که نوسانات قیمت ارز کمتر شد خرید و فروش ها دوباره صورت می‌گیرد. زمانی معاملات به صفر می‌رسد که قیمت ارز بالا یا پایین می‌رود.

پیش بینی قیمت خودرو تا شب عید

وی در خصوص وضعیت نرخ خودرو تا شب عید به گسترش نیوز گفت: نوسان قیمت خودرو تا پایان سال نخواهیم داشت مگر این که تغییر اساسی در قیمت ارز رخ دهد که آن هم بعید به نظر می‌رسد. همه چیز به میزان عرضه در بازار برمی‌گردد. اگر عرضه به حد کافی وجود داشته باشد حتی منتظر ریزش قیمت خودرو خواهیم بود. این نکته را باید گفت امسال شب عید با وجود ویروس کرونا و کم شدن میزان سفرها قیمت ها تغییر می‌کرد اما با وجود این شرایط شاهد نوسان خاصی در بازار خودرو نخواهیم داشت.

آزادسازی قیمت خودرو معنا ندارد!

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی قیمت خودرو انجام می‌شود؟ گفت: همه درباره آزادسازی قیمت خودرو این روزها صحبت می‌کنند اما این موضوع به مدیریت شرکت ها بازمی‌گردد. تا زمانی که انحصار در خودروسازی داریم آزادسازی قیمت های بی معنی خواهد بود. زمانی که واردات خودرو داشتیم در آن زمان آزادسازی قیمت جوابگو بود و مصرف کننده تشخیص می‌داد که چه خودرویی بخرد. شرکت های خودرویی باید هزینه ها را پیش بینی می‌کردند؛ خودروهایی از سال گذشته فروخته و پول از مشتریان گرفته شده است. حال این خودروها امسال باید به دست خریدارانش برسد و بحث قیمت مطرح می‌شود. تقاضای کاذب را خود شرکت ها درست کردند.

ارسال نظر