|
کدخبر: 115963

کالسکه بچه هم قیمت یک پراید کارکرده!

اگرچه متوسط قیمت کالسکه بچه در بازار ایران بین سه میلیون تا ۱۰ میلیون تومان است، اما قیمت برخی از کالسکه‌های وارداتی تا ۴۵ میلیون تومان هم می‌رسد؛ معادل قیمت یک پراید (البته پراید کارکرده مدل سال ۹۰).

اقتصاد کالسکه بچه هم قیمت یک پراید کارکرده!

عماد صدر: با نوسانات قیمت دلار، قیمت کالاهای وارداتی در بازار افزایش چشم‌گیری داشته است. برندهای خارجی کالسکه هم از این افزایش قیمت بی‌بهره نبوده‌اند و قیمت برخی افزایش چشمگیر داشته است، قیمت کالسکه متغیر است؛ از یک میلیون تا ۴۵ میلیون تومان.

کالسکه-بچه۱

عمده کالسکه‌های موجود در بازار وارداتی‌اند. محصولات کشورهای انگلیس، اسپانیا، هلند و آلمان و یکی دو برند ایرانی با طیف گسترده و تنوع چشم‌گیر از یک میلیون تا ۵۰ میلیون تومان در بازار لوازم کودک به فروش می‌رسند.

کالسکه-بچه۲

برندهای دلیجان، بی‌بی لند، چلینو برندهای معروف ایرانی هستند که محصولاتشان قیمت و کارکرد مناسبی دارند، قیمت آنها در بازار بین دو میلیون تا چهار میلیون تومان است اما مواد اولیه به کار رفته در آنها نسبت به انواع خارجی ضعیف‌تر است.

برخی از برندهای قدیمی معروف هم هستند که اکنون ماهیت ایرانی پیدا کرده‌اند، برندهایی مثل چیکو (ایتالیایی) مامالاو (آمریکایی) بی‌بی فورلایف (آلمانی) اکنون در ایران نمایندگی ندارند اما محصولاتشان در چین به سفارش ایران تولید می‌شود و به همین دلیل قیمت مناسب‌تری نسبت به اصل آن دارند و با پرداخت سه میلیون تا ۱۰ میلیون می‌توان یکی از آنها را خرید.

کالسکه-بچه۳

کالسکه وارداتی چند؟

اما برندهای اصطلاحا لاکچری هم وجود دارد که این روزها نبض بازار را در دست گرفته و در پیج‌های اینستاگرامی و سایت‌های فروش آنلاین سیسمونی کودک به فروش می‌رسند. قیمت این کالسکه‌ها به ۴۵ میلیون تومان هم می‌رسد. هم‌قیمت یک پراید مدل ۹۰. برندهایی مانند می‌ما، استاک، سیلورکراس که مشابه داخلی ندارند و بسیار گرانند.

کالسکه-بچه۴

آنچه که باعث تفاوت قیمت کالسکه‌های خارجی می‌شود نوع فلز بدنه، جنس پارچه (پارچه‌های نخی به علت قدرت جذب بالا و جلوگیری از تعرق)، کیفیت چرخ‌ها و نوع جمع شدن بدنه است.

اما سئوال اینجاست که چرا در این بازار محصولات داخلی چندان سهمی ندارند؟

کالسکه-بچه۵

پیگیری‌ها از مسئولان مربوطه درباره وضعیت بازار این محصولات بی‌نتیجه بوده و ابوالقاسم شیرازی به عنوان رئیس اتحادیه پوشاک، حسین دکمه‌چی به عنوان رئیس اتحادیه خرازی فروشان و قاسم نوده فرهانی رئیس اتاق اصناف از جمله مسئولانی بودند که در این مورد سوالات تجارت‌نیوز را بی‌پاسخ گذاشتند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها