|
کدخبر: 110649

دارا یکم در هفته جاری چقدر رشد کرد؟

در پایان این هفته ارزش ۲۰۰ واحد صندوق دارا یکم با رشدی ۱٫۸ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان رسید. هر چند این رقم نسبت به اوج خود در ۱۴ تیرماه ۲۴ درصد کمتر است.

اقتصاد دارا یکم در هفته جاری چقدر رشد کرد؟

در هفته گذشته نخستین صندوق قابل معامله در بورس دولت که با نماد «دارا یکم» در بورس دادوستد می‌شود، بارها معامله شد و میانگین حجم معاملات روزانه آن در این هفته بسیار بالاتر از میانگین معاملات یک ماه اخیر بود. پس از اینکه سازمان بورس تصمیم گرفت که برای صندوق‌های ETF دامنه نوسان محدود ۱۰ درصدی تعیین کند، از رشد سریع دارا یکم کاسته شد به طوری که فشار عرضه باعث شده تا این صندوق در معاملات روز چهارشنبه ۱۵ درصد زیر NAV خود معامله شود. بر اساس محاسبات انجام شده خالص ارزش دارایی‌های این صندوق دولتی در پایان روز چهارشنبه ۲۹ هزار و ۶۰۹ تومان بوده است.

طی یک هفته گذشته ارزش هر واحد از این صندوق با رشدی ۱٫۸ درصدی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته به ۲۴ هزار و ۹۰۹ تومان رسیده است. در واقع ارزش دارا یکم ۲ میلیون تومانی در پایان هفته ۱٫۸ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شده و به ۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان رسید. این در حالی بود که روز دوشنبه این رقم معادل ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار تومان بود. بدین ترتیب ارزش ۲۰۰ واحد این صندوق نسبت به اوج خود در روز ۱۴ تیر ( که معادل ۶ میلیون و ۵۷۵ هزار تومن بود) افتی ۲۴ را به ثبت رسانده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها