|
کدخبر: 110643

افزایش تولید ایران خودرو کرمانشاه در دستور کار

مدیرعامل شرکت ایران خودرو از کاهش ۷۱ درصدی تعهدات معوق این مجموعه در تحویل خودروها خبر داد و گفت: ظرف یکی دو ماه آینده ۵۰ هزار دستگاه تعهد معوق موجود نیز صفر خواهد شد.

اقتصاد افزایش تولید ایران خودرو کرمانشاه در دستور کار

فرشاد مقیمی در نشست امروز (۲۶ تیر) ستاد تسهیل استان کرمانشاه که با حضور استاندار و مسئولان استان برگزار شد، با اشاره به روند رشد تولیدات ایران خودرو با وجود همه مشکلات و تنگناها، اظهار کرد: این روند افزایشی از پنج ماهه پایانی سال قبل آغاز شد و توانستیم سال گذشته رکورد تولیدات ماهانه، هفتگی و روزانه را بزنیم و رونق تولید را در ایران خودرو محقق کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این روند رشد در سال ۱۳۹۹ هم ادامه داشته باشد که خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون نیز رشد قابل توجهی در تولیدات این مجموعه داشته‌ایم.

مقیمی از کاهش ۷۱ درصد تعهدات معوق ایران خودرو هم یاد کرد و گفت: درحال‌حاضر تعداد تعهدات معوق ما به کمتر از ۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیده، در حالی‌که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ هزار دستگاه بود و همین ۵۰ هزار دستگاه تعهد معوق موجود را نیز ظرف یکی دو ماه آینده به صفر خواهیم رساند.

وی اظهار کرد: درحال‌حاضر تعهدات برخی از خودروها مانند ۴۰۵ بنزینی که به زودی توقف تولید آن اعلام خواهد شد، سمند LX و پژو پارس اتوماتیک به صفر رسید و در زمینه بسیاری از انواع خودروهای دیگر مانند رانا، ۲۰۶ تیپ پنج، ۲۰۶ صندوق دار و دنا پلاس نیز طی چند وقت آینده تعهدات ما به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه در زمینه تولیدات دیزلی نیز از ابتدای امسال تا کنون به اندازه کل تولید سال گذشته در شرکت ایران خودرو تولید داشتیم، خاطرنشان کرد: همچنین بعد از ۸.۵ سال خط تولید اتوبوس‌سازی نیز در ایران خودرو دیزل آغاز به کار کرد که رویداد مهمی بود.

آماده‌ایم ظرفیت ایران خودرو کرمانشاه را به ۱۰۰ هزار دستگاه برسانیم

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با بیان اینکه روند افزایش تولید خودرو به تبع مجموعه ایران خودرو کشور در کارخانه خودروسازی کرمانشاه نیز تحقق یافته و حتی بیشتر از مجموع کشور رشد داشته، تاکید کرد: درحال‌حاضر در سایت کرمانشاه روزانه ۱۲۰ دستگاه تولید داریم.

مقیمی از برنامه‌ریزی برای افزایش تولیدات ایران خودرو کرمانشاه به ۱۳۰ دستگاه در روز برای پایان تیرماه، ۱۶۵ دستگاه برای مرداد ماه و در نهایت به ۱۷۵ دستگاه در ماه‌های آتی خبر داد و عنوان کرد: این آمادگی را داریم که تا شهریور سال آینده ظرفیت اسمی این مجموعه که ۱۰۰ هزار دستگاه در سال است را محقق کنیم که البته برای این منظور نیازمند همراهی مسئولان استان کرمانشاه نیز هستیم تا الزامات این توسعه را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: ایران خودرو کرمانشاه به لحاظ آنکه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و برای توسعه همه جانبه آن تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو بر لزوم حمایت و تکمیل زنجیره قطعه‌سازی خصوصا در استان کرمانشاه نیز تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس بررسی که انجام دادیم ۱۰ واحد تولید قطعه در استان کرمانشاه امکان توسعه فعالیت خود و کمک به تامین قطعات ما را دارند و ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم که خرید محصولات آنها را برای مدت پنج سال به صورت تضمینی انجام دهیم.

مقیمی اعتبار مورد نیاز برای توسعه این واحدها را بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان برآورد که برای نزدیک به ۲۰۰ نفر نیز اشتغالزایی به همراه خواهد داشت و عنوان کرد: ضمانتی که بابت خرید به این مجموعه‌ها می‌دهیم می‌تواند به عنوان تضامین بانکی برای دریافت تسهیلات آنها استفاده شود که البته در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان استان و بانک‌ها هم هستیم.

وی تاکید کرد: قطعه سازان کرمانشاه در کنار کمک به تامین قطعات مورد نیاز به ایران خودرو، در زمینه عرضه محصولات به بازار برای خدمات پس از فروش هم همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خواستار حمایت مسئولان استان از سرمایه‌گذاران توانمندی شد که قصد دارند در زمینه تکمیل زنجیره قطعه‌سازی پای کار بیایند و ادامه داد: سایر قطعه‌سازهای استان نیز در صورت حمایت می‌توانند بخش قابل توجهی از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو را تولید کنند.

مقیمی با اشاره به دغدغه‌ای که در زمینه اشتغال جوانان در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: اگر قصد داریم در صنعت خودرو اشتغالزایی داشته باشیم، باید عمدتا بر بخش قطعه‌سازی تمرکز کنیم.

وی همچنین از دسترسی مناسبی که از طریق مرزهای کرمانشاه به بازار عراق وجود دارد هم یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای صادرات قطعات و محصولات خودرویی به بازار عراق استفاده کنیم.

خودروسازی نوک پیکان تحریم

 مدیرعامل شرکت ایران خودرو همچنین در نشست با فعالان صنعت قطعه‌سازی کرمانشاه از شرایط ویژه صنعت خودروسازی کشور یاد کرد که در نوک پیکان تحریم قرار دارد و افزود: خواست دشمن این بود که دیگر صنعت خودرو در ایران وجود نداشته باشد، اما با همه این مشکلات صنعت خودرو کشور با محصولات جدید، قطعات جدید و عمق ساخت داخلی بیشتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در صنعت خودروسازی کشور صورت گرفته، یکی از مهم‌ترین این اقدام را تسویه بخش قابل توجهی از مطالبات قطعه سازان دانست و یادآور شد: مطالبات معوق ۱۲۰ روزه قطعه سازان در زمانی که مدیرعامل ایران خودرو شدم دو هزار میلیارد تومان بود که در پایان سال ۱۳۹۸ این میزان به کمتر از هزار میلیارد تومان رسید.

وی اظهار کرد: بنا داریم این روند را ادامه دهیم و به زودی خبرهای خوبی هم در این باره خواهیم شنید.

مقیمی در ادامه بر لزوم حمایت از قطعه سازان کرمانشاه هم تاکید کرد و افزود: توصیه ما این است که از قطعه‌سازی به سمت مجموعه‌سازی حرکت کنید که هم به تکمیل زنجیره کمک خواهد کرد و هم برای ما این شیوه همکاری بهتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو بر لزوم استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی در استان کرمانشاه هم تاکید کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها