|
کدخبر: 110431

ماسک هم قاچاق می‌شود؟

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان در خصوص مشکلات توزیع ماسک در بازار و حتی قاچاق آن به کشورهای همسایه گفت: هنوز گزارش مستند در اختیار بنده در مورد قاچاق ماسک ارائه نشده اما نمی‌توانم این موضوع را رد کنم.

اقتصاد ماسک هم قاچاق می‌شود؟

جمشید گلپور، با اشاره به اینکه با توجه به تصمیمات گرفته شده، صادرات ماسک کلاً متوقف شده است، اظهارکرد: درحال‌حاضر تولید ماسک در بخش کارگاهی که زیر نظر بسیج اصناف است به همراه تولیدات واحدهای صنعتی نیاز داخل را تأمین و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان در خصوص مشکلات توزیع ماسک در بازار و حتی قاچاق آن به کشورهای همسایه گفت: هنوز گزارش مستند در اختیار بنده در مورد قاچاق ماسک ارائه نشده اما نمی‌توانم این موضوع را رد کنم چراکه تفاوت قیمتی ماسک در ایران و کشورهای دیگر جذابیت زیادی برای سوء استفاده‌کنندگان برای قاچاق آن فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در تلاشیم از مواد اولیه تا توزیع ماسک را همانند الکل ساماندهی کنیم تا به صورت سیستمی از طریق سامانه جامع تجارت روند تولید و توزیع انجام شود، افزود: با اجرایی شدن این موضوع دیگر مشکلی در توزیع ماسک در بازار ایجاد نخواهد شد.

به گفته گلپور درحال‌حاضر نرخ ماسک کارگاهی ۱۵۰۰ و ماسک‌های صنعتی ۱۳۰۰ تومان است. علاوه بر این قرار شده نیازسنجی استان‌ها از طریق بسیج اصناف انجام و بر همین اساس پارچه لازم در اختیار واحدهای کارگاهی تولید ماسک قرار گیرد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان تصریح کرد: علاوه بر این موضوعات بحث تولید ماسک پارچه‌ای هم در دستور کار قرار گرفته است و قرار شد بخشی از تولیدات به سمت تولید این توع ماسک هدایت شود.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر