|
کدخبر: 110333

صادرات طلای روسیه از گاز پیشی گرفت

درآمد روسیه از صادرات طلا بیشتر از صادرات گاز استصادرات طلا روسیه برای نخستین بار از نظر ارزش پولی از صادرات گاز این کشور فراتر رفته است.

اقتصاد صادرات طلای روسیه از گاز پیشی گرفت

آمارهای اداره گمرک فدرال روسیه و بانک مرکزی این کشور نشان می‌دهد برای نخستین بار درآمد روسیه از محل صادرات طلا بیشتر از صادرات گاز بوده است.

بر اساس این آمارها در ماه‌های آوریل و می شرکت‌های تولید کننده طلای روسیه ۶۵.۴ تن طلا به ارزش ۳.۵۵ میلیارد دلار فروخته‌اند و این در حالی است که در همین مدت درآمد روسیه از محل صادرات گاز طبیعی ۲.۴ میلیارد دلار بوده است.

آمارهای اولیه بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ ارزش صادرات گاز این کشور ۳.۵ میلیارد دلار بوده است که از ارزش صادرات طلای این کشور در دو ماه هم کمتر بوده است.

ماکسیم خودالوف، مدیر بخش ارزیابی ریسک مؤسسه ACRA، می‌گوید این نخستین بار در تاریخ معاصر روسیه است که شاهد چنین اتفاقی هستیم.

از سال ۱۹۹۴ تاکنون همواره درآمد این کشور از محل صادرات گاز بیشتر از طلا بوده است.

اخیرا صادرات طلای روسیه افزایش یافته و طی ۱۲ ماه ۱۴ برابر شده است.

روسیه در آوریل و می سال ۲۰۱۹ معادل ۲۴۷ میلیون طلا فروخت و این رقم برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

دلیل بالا رفتن صادرات طلای روسیه این بود که بانک مرکزی این کشور به خاطر افزایش قیمت طلا در بازار جهانی سرعت خرید طلا از تولید کنندگان داخلی این کشور را کاهش داد.

سال گذشته میلادی روسیه ۵.۷ میلیارد دلار طلا صادر کرد که  تقریبا همه آن را  انگلیس خرید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها