|
کدخبر: 109928

درخواست برای تعویق بازپرداخت تسهیلات گردشگری

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از بانک‌های استان سمنان خواست: با تعویق در بازپرداخت تسهیلات، حمایت‌های لازم را از فعالان اقتصادی در بخش گردشگری انجام دهند.

اقتصاد درخواست برای تعویق بازپرداخت تسهیلات گردشگری

مهدی جمال روز ‌یکشنبه ۲۲ تیر ماه در نشستی با فعالان گردشگری اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا، بیشتر اقامتگاه‌های تفریحی و گردشگری، رستوران‌داران و هتل‌داران استان با توجه به کاهش مسافرت‌ها دچار ضررهای مالی شدند که نیاز است از محل‌های مختلف برای جبران خسارت در این بخش، اقدام‌های موثر انجام شود.

وی گفت: برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، با وجود مشکلات به وجود آمده برای هتل، رستوران و دیگر اقامتگاه های گردشگری استان به دلیل شیوع کرونا، بدون درک این موضوع اقدام به درج اخطاریه مبنی بر قطع آب، برق، گاز و... این واحدها می‌کنند که این گونه اقدامات به هیچ ‌عنوان صحیح نیست.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به شیوع کرونا تصریح کرد: شیوع این بیماری عالمگیر سبب شد که بخش گردشگری آسیب‌های زیادی ببیند.

جمال خواستار ارائه هشدارهای مربوطه در این زمینه از سوی مسئولان ارشد استان به این شرکت‌ها برای همراهی با فعالان اقتصادی حوزه گردشگری شد.

پیش از این نیز علیرضا آشناگر استاندار سمنان خواستار تعامل شرکت‌های خدمات‌رسان با تاسیسات گردشگری استان سمنان شده است.

بر اساس تاکید استاندار سمنان، شرکت‌های خدمات‌رسانی مانند آب، برق و گاز حق قطع انشعاب واحدهای بدهکار و خسارت دیده از کرونا در استان را ندارند.

در استان سمنان ۱۶ هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمانپذیر، ۸۹ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۳ اقامتگاه سنتی، ۵۷ خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و ۴۷۳ نفر شب، پذیرای گردشگران هستند.

۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین راهی و ۱۹ سفره خانه سنتی در استان سمنان فعال هستند.

سه موسسه آموزش گردشگری نیز در این استان فعالیت دارند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها