|
کدخبر: 108046

مدرس خیابانی مطرح کرد:

تولید و صادرات فرش دستباف رونق می‌یابد

سرپرست وزارت صمت، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز ملی فرش و بخش‌خصوصی برای رونق تولید و صادرات فرش دستباف وارد عمل شوند.

اقتصاد تولید و صادرات فرش دستباف رونق می‌یابد

نشست هیات رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با سرپرست وزارت صمت برگزار و در آن با تاکید حسین مدرس خیابانی مقرر شد سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز ملی فرش با همکاری بخش‌خصوصی، به طور جدی برای رونق تولید و صادرات فرش دستباف وارد عمل شوند.

در این نشست همچنین مقرر شد تا زمینه‌های جهش تولید در این حوزه با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فراهم شود، زیرا توسعه تولید و صادرات فرش دستباف ایران، اثری کم‌نظیر در اقتصاد ملی و رونق اشتغال در مناطق روستایی کشور که فاقد هرگونه امکانات تولیدی و زیرساختی هستند، به جای خواهد گذاشت.

مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت بر تأثیر رونق تولید و صادرات فرش دستباف در اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

همچنین با توجه به میزان سرمایه اندکی که برای ایجاد هر شغل در هنر صنعت فرش دستباف ایرانی مورد نیاز است در این جلسه مقرر شد تا با رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی این بخش از تولید کشور، زمینه برای افزایش سطح اشتغالزایی به خصوص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم شود.

منبع: مهر

ارسال نظر