|
کدخبر: 107785

چرا قیمت سکه بیش از ۹ میلیون تومان شد؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه روند نرخ سکه همچنان سینوسی است، علت افزایش عجیب نرخ سکه در روز گذشته را ناشی از اخبار جلسه شورای امنیت ملی دانست که پس از آن و آرام بودن شرایط، امروز روند نرخ برعکس شده و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

اقتصاد چرا قیمت سکه بیش از ۹ میلیون تومان شد؟

روز گذشته علیرغم اینکه پارامترهای موثر در نرخ سکه(نرخ ارز و نرخ انس جهانی) نسبت به روزهای پیش تر از آن، کاهشی بودند اما نرخ سکه افزایشی بود و به بیش از ۹ میلیون تومان رسید که با توجه به کاهشی بودن عوامل موثر در نوسانات نرخ سکه، عجیب به نظر می‌آمد.

در رابطه با علت این موضوع محمد کشتی آرای - نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نوسانات و روند سیسنوسی قیمت‌ها همیشه حاکم بر بازار است، اظهار کرد: روز گذشته(سه شنبه) نسبت به روز قبل آن، نرخ انس جهانی پایین تر بود و ارز نیز در نوسان بود. این نوسانات سینوسی در ارز و نرخ طلای جهانی وجود دارد. این عوامل و نوسانات آن غیرقابل انکار و جزو لاینفک بازار شده‌اند. نرخ ارز بالا و پایین می‌رود و این نوسان بلافاصله بر روی نرخ سکه و طلا تاثیر می‌گذارد.

وی علت افزایش نرخ روز گذشته را اینگونه تشریح کرد که افزایش نرخ روز گذشته تحت تاثیر اخبار بحث شورای امنیت در رابطه با مسائل ایران بود. با توجه به اینکه دیشب این موضوع مطرح شد و اتفاق خاصی پیش نیامد روند افزایشی امروز(چهارشنبه) برعکس شده و نرخ ارز کاهش یافته است که به دنبال آن نرخ سکه و طلا نیز مجدد کاهشی شده‌اند.

کشتی آرای افزود: البته نرخ جهانی امروز افزایشی بوده است اما به دلیل کاهش نرخ ارز، به نسبت روز گذشته که نرخ سکه تا ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هم پیش رفت، نرخ سکه کاهش پیدا کرد و اکنون در محدوده هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفته است که نسبت به آخربن معاملات روز گذشته تقریبا ۲۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها