|
کدخبر: 107698

پول گندمکاران تسویه شد

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان، مطالبات گندمکارانی تا نهم تیرماه محصول خود را تحویل داده‌اند، تسویه شد.

اقتصاد پول گندمکاران تسویه شد

حسن حنان در نشست شورای راهبری زنجیره تامین گندم، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون چهار میلیون و ۱۸۵ هزار تن گندم به ارزش ریالی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی اظهارکرد: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۸ درصد و از لحاظ میزان پرداختی به گندم‌کاران حدود ۵۷ درصد رشد داشته است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، تصریح کرد: به طور متوسط برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در امسال مبلغ دو هزار و ۵۲۳ تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: تاکنون ۲۳۳ هزار و ۳۹۴ گندم کار محصول خود را در قالب ۶۷۸ هزار محموله تحویل مراکز خرید داده‌اند.

حنان بیان کرد: ارزیابی اخیر مرکز پژوهش‌های غلات از بیش از ۶ هزار نمونه نشان می‌دهد که به لحاظ افت مفید و غیر مفید و میزان سن‌زدگی کیفیت گندم‌ها در امسال افزایش دارد که از دلایل آن خرید تضمینی باکیفیت و تغییر اندازه الک (مش الک) است.

وی گفت: امسال خرید توافقی گندم در ۱۳ استان و ۴۳ مرکز خرید در حال انجام است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران به خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۳۹ هزار تن کلزا به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها