|
کدخبر: 107686

روحانی: زمین ارزان قیمت برای افراد کم توان فراهم می‌کنیم

رئیس‌جمهوری گفت: امریکا تاکنون به برجام ضربه اقتصادی زده است، اما اگر بخواهد به برجام ضربه سیاسی بزند، جمهوری اسلامی ایران تحمل نکرده و اقدام قاطع خود را نشان می‌دهد.

اقتصاد روحانی: زمین ارزان قیمت برای افراد کم توان فراهم می‌کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به سالروز شلیک ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اظهار کرد: آنها اعلام کردند که اشتباه شده است ولی عذرخواهی نکردند و به کسی که این اقدام را انجام داد مدال شجاعت دادند. ما می‌دانیم آنها اشتباه نکردند اما اگر واقعا معتقدند که اشتباه کرده‌اند، باید خاطی را محاکمه می‌کردند ولی به او مدال دادند. این همان شیوه و اخلاق امریکایی‌ها است که تا امروز ادامه داشته است.

وی ادامه داد: دیروز سازمان ملل محل نمایشی برای شکست مجدد سیاسی امریکا در برابر ایران بود. در طول سه سال و نیم گذشته با اقدامات ضد قانونی و ضد حقوق بشری دولت امریکا علیه ایران مواجه بودیم. شاید آنها اعلام کنند که در زمینه اقتصادی موفق بوده و توانسته‌اند ملت ایران را تحت فشار مضاعف قرار دهند، اما به لحاظ سیاسی، حقوقی و اخلاقی بارها و بارها هم شکست خورده‌اند.

وعده روحانی فراهم کردن زمین ارزان نرخ برای افراد کم‌توان و هشدار برجامی به امریکا

رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته امریکا دو شکست سیاسی بزرگ خورد، اولی راجع به پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران بود که با مخالفت افکار عمومی دنیا و شورای امنیت مواجه شد و در شب گذشته هم ۱۴ عضو شورای امنیت از برجام تعریف کرده و آن را تأیید و پشتیبانی کردند. این ۱۴ عضو از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت کردند.

روحانی تاکید کرد: هر ساعتی که طرف ۱+۴ حاضر شود به تمام تعهدات خود عمل کند، جمهوری اسلامی ایران هم به تعهدات برجامی خود عمل می‌کند و به این تعهد بازمی‌گردد. طرف مقابل نتوانست تعهدات خود را اجرا کند ولی ما یک سال تعهدات خود را اجرا کردیم و سپس به صورت تدریجی تعهدات خود را کاهش دادیم. اگر ۱+۴ به تعهدات خود بازگردد، همان روز ما تعهدات خود را اجرایی می‌کنیم. ایران به تعهدات سیاسی، اخلاقی و حقوقی خود همیشه پایبند بوده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امریکا تاکنون به برجام ضربه اقتصادی زده است، گفت: اگر امریکا بخواهد به برجام ضربه اقتصادی بزند جمهوری اسلامی ایران تحمل نکرده و اقدام قاطع خود را نشان می‌دهد. در این مدت روسیه و چین مواضع سیاسی بسیار خوبی داشته‌اند و شب گذشته هم همین مواضع را اتخاذ کردند.

روحانی با اشاره به جلسه ویدئوکنفرانسی عصر امروز با روسای جمهور روسیه و ترکیه خاطر نشان کرد: قرار بود ایران میزبان این دیدار باشد اما به لحاظ مسائل بهداشتی این دیدار به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

روحانی: زمین ارزان نرخ برای افراد کم توان فراهم می‌کنیم

رئیس‌جمهور گفت: زمین کافی به نرخ ارزان برای شهرک‌سازی و افراد کم توان فراهم می‌کنیم. تلاش این است که بنیاد مسکن برای روستاها تا پایان سال ۲۰۰ هزار واحد را آماده و تحویل دهد.

وی افزود: آنهایی که از دولت شکایت می‌کنند که دولت چه کاری کرده بدانند که آمار و ارقام در حوزه ساخت و تامین مسکن موجود است.

 

 

منبع: آفتاب نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها