|
کدخبر: 106329

این کارگزاری به ۸۰۰ هزار فعال بورسی ضرر زد

پس از اینکه از شب گذشته سایت و اپ سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه از دسترس خارج شد، صبح امروز کارگزاری آگاه با ارسال پیامی به مخاطبان خود از توقف ارائه سرویس آنلاین و آفلاین خود تا اطلاع ثانوی، خبر داد.

اقتصاد این کارگزاری به ۸۰۰ هزار فعال بورسی ضرر زد

از شب گذشته شایعاتی مبنی بر هک شدن سایت آگاه به گوش می‌رسید که البته مدیران این کارگزاری این موضوع را تکذیب کرده و علت اختلال را به روزرسانی سامانه اعلام کرده بودند.

یکی از کاربران گفته: الان حدود ۱۲ ساعته سامانه کاگزاری آگاه قطعه، متاسفانه ۱۰ دقیقه تا شروع معاملات باقی مونده، نمیدونم خسارات تحمیلی به سهامداران را کی می‌خواد جوابگو باشد تموم حرفای عزیزان در مورد کارگزاری آگاه متاسفانه درسته و هر روز با استرس از هنگ کردن برنامه وسط معاملات کارای بورسی خودمون رو انجام میدیم، البته من این مشکل رو ناشی از ضعف نظارتی میدونم که دوستان بایستی پاسخگو باشند.

فرد دیگری نیز نوشته است: سلام کارگزاری آگاه نیم ساعت قبل بازار و یکساعت بعد همیشه قطع و اگه لحظه‌ای هم باز شه اگه سفارش بزارید بعد چند دقیقه ارسال که عملا به درد نمیخوره چون بازار قیمتهاش بالا و پایین شده یا کلا سفارش پاک میشه تورا خدا به گوش مسئولان سازمان بورس برسونید ضمنا از دیروز سوم تیر تا حالا صبح چهارم تیر ۹۹ سیستمش و آپ کلا از دسترس خارج شده است.

شخصی دیگر نیز در پیامی گفت: کارگزاری آگاه اذیت میکنە، بە مشتری پاسخگو نیست و اصلا اهمیتی بە مشتری نمیدە، کلی متضرر شدم، بە بورس هم شکایت کردم از سر خودشون واکردن وحوالە دادن بە ناکجا آباد.

مخاطبی دیگر هم نوشته است: «الان ۴ تیر ۹۹ هست و میخواهیم وارد بورس بشیم و معاملات مهم انجام بدیم امروز روز سرنوشت‌سازی برای خرید و فروش سهم هست ولی متاسفانه ن اپ آساتریدر و نه سایت آنلاین آگاه باز نمیشه.چرا با روح و روان مردم بازی میکنید چرا کارگزاری آگاه نمیخواد فکری به حال این مشکل کنه و چرا انقدر بی‌مسئولیت هستید.»

البته این پیام‌ها تنها بخشی از اعتراض مخاطبان است. در صفحات اجتماعی دیگر نیز گلایه از اختلال در سامانه آگاه شنیده می‌شود. این در حالی است که پیش از این نیز مخاطبان نسبت به اختلال در خدمات کارگزاری‌های مختلف گلایه‌هایی داشته بودند.

این در حالی است که در اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی به نقل از مقامات این کارگزاری منتشر شده، آمده است: با عرض پوزش از شما همراه همیشگی، به دلیل مشکل فنی در یکی از تجهیزات سخت افزاری کارگزاری آگاه، امکان ارائه سرویس آنلاین و آفلاین تا اطلاع ثانوی میسر نخواهد بود. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا خرید عرضه اولیه را به روش‌های دیگر برای شما انجام دهیم. از اینکه صبورانه ما را همراهی می‌کنید تا بتوانیم پاسخگوی سایر مشتریان خود برای انجام معاملات باشیم، صمیمانه سپاسگزاریم.

همچنین محمدرضا سرافراز، مدیرعامل کارگزاری آگاه ضمن تکذیب مجدد شایعه هک شدن سایت، مشکل را سوختگی یکی از سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی مرکز داده دانست و از تلاش تیم فنی برای برطرف کردن هر چه سریعتر این مشکل خبر داد اما زمان دقیقی را برای راه‌اندازی مجدد این سامانه اعلام نکرد و گفت به احتمال زیاد امروز سامانه آنلاین راه‌اندازی نخواهد شد.

منبع: رکنا

ارسال نظر