|
کدخبر: 106196

شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت وارد بورس می‌شوند

سرپرست و عضو هیات‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، از آمادگی این شرکت‌ها برای افزایش سرمایه و حضور در بورس خبر داد.

اقتصاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت وارد بورس می‌شوند

محمد خزایی کوهبر در این خصوص، اظهارکرد: طبق دستورالعمل سازمان بورس مبنی بر برگزاری مجامع و افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، این شرکت‌ها آماده افزایش سرمایه و ورود به بورس هستند.

 او گفت: ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وجود دارند. این شرکت‌ها تمام اقدامات قانونی را برای پذیرش در بورس انجام داده و آماده‌اند تا به بهترین شکل، مدیریت سهام را بر عهده گیرند.

 او افزود: از میان این ۳۰ شرکت، فقط چهار شرکت سرمایه‌گذاری به دلیل برگزار نکردن مجامع سالانه، با مشکل مواجه شده‌اند که به زودی مشکلاتشان را برطرف و مجامع را برگزار می‌کنند. او به سهامدارانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، اطمینان داد؛ شرکت‌های سرمایه‌گذاری از توان سودآوری بالایی برخوردارند.

سرپرست کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، تاکید کرد: از زمان صدور فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تاسیس شدند تا زمان صدور فرمان آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ۹۹، شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت مجامع‌شان را برگزار کردند و صورتجلسه‌های‌شان نیز برای افزایش سرمایه آماده است.

خزایی با اشاره به اینکه سهامداران تا ۲۹ خرداد برای انتخاب نوع مدیریت سهام‌شان فرصت داشتند، توضیح داد: کانون این موضوع را به همه شرکت‌ها در قالب نامه‌ای ابلاغ کرد. شرکت‌ها نیز آمادگی کامل برای مدیریت سهام عدالت را اعلام کرده‌اند. منتظریم سازمان خصوصی‌سازی مبلغ افزایش سرمایه هر استان را (به جز سهامدارانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند و ۱۴ شرکتی که در بورس حضور ندارند) در سبد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت قرار دهد.

او با اشاره به زمان تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و نحوه عملکرد آنها، گفت: از سال ۸۵ که این شرکت‌ها تاسیس شده‌اند تا کنون زیر نظر سازمان بورس هستند و مدیران این شرکت‌ها پس از برگزاری مجامع فوق‌العاده باید مورد تایید مدیران سازمان بورس قرار گیرند. همچنین جامعه حسابرسان رسمی با گرید یک، حسابرس و بازرس قانونی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت هستند. خزایی بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تهران اعلام و کوچک‌ترین شرکت هم استان‌هایی با جمعیت زیر یک میلیون نفر دانست.

او در پاسخ به این پرسش که کدام شرکت‌ها بورسی و کدام فرابورسی هستند، گفت: تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری نمادشان در بورس درج و نمایش داده می‌شود اما سهام‌هایی که در سبد شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند ممکن است تعدادی بورسی و تعدادی هم فرابورسی باشند. همچنین تعداد ۱۴ شرکت هم هنوز در بورس پذیرفته نشده‌اند که باید وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: دنیای اقتصاد
  • صادق مروانی ارسالی در

    میخواهم سهام را به صورت مستقیم و زیر نظر خودم بگذارم

  • طاهر فتاحی ارسالی در

    سلام شش خرداد سی درصد از سهام عدالت به فروش گذاشتم ولی تابه امروز ۸ مرداده هنوز ریالی به حسابمان نیامده کد پیگیری وکد فروش از ایوا سداد دریافت کردم با ۱۵۶۹ تماس گرفتم میگن کار گذار نداری با ایوا تماس گرفتم میگن ثبت شده مشگل از کار گذار بانک ملی امروز با کار گذاری بانک ملی تماس گرفتم کلی سوال وجواب میگن ثبت نشده بعد شماره سمات بهم داد با سمات تماس گرفتم دوبار طرف خیلی عصبی شد گفت به ما ربطی نداره با ۱۵۶۹ تماس گرفتم میگن تعقیر کارگذاربزن برو کافی نت درخواست فروش بده چرا برای همه درخواست غیر حضوری زدن پول آمده حسابشان خداوندا خسته شدم دوماه چشم انتظاری آخرشم هیچ فقط دفتر رهبر زنگ نزدم اونم فردا

ارسال نظر